Kryjówka | Death Stranding Death Stranding poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 listopada 2019
Na tej stronie poradnika do gry Death Stranding zestawiliśmy najważniejsze informacje na temat kryjówki - kwatery głównego bohatera (Private Room). Dowiesz się m.in. czy w grze jest więcej niż jedna kryjówka oraz w jakim celu powraca się do kryjówki.
Gdzie w świecie gry znajdują się kryjówki?
W trakcie przechodzenia gry możesz skorzystać z kilkudziesięciu prywatnych kwater. Każda z nich identycznie wygląda i oferuje te same funkcje i "atrakcje". Kryjówkę znajdziesz w każdej sojuszniczej lokacji z windą. Mowa tu między innymi o bazach na terenie miast czy odwiedzanych w trakcie gry centrach dystrybucyjnych. Do kwatery możesz przenieść się wybierając odpowiednią opcję z terminalu.
Kryjówek nie odnajdziesz pod małymi lokacjami, np. na terenie farm czy niewielkich zabudowań, które odwiedza się na potrzeby podłączania kolejnych obszarów do sieci. Nawet jeśli wejdziesz w interakcję z terminalem nie znajdziesz na liście opcji zatrzymania się w prywatnej kwaterze.
W dalszej części kampanii odblokowywana jest opcja budowania kryjówek z wykorzystaniem asemblerów oraz materiałów do craftingu. Kryjówkę można wtedy postawić na otwartej przestrzeni, przy czym asembler zużywany jest do skonstruowania wyłącznie jej fundamentów. W celu dokończenia budowy kryjówki trzeba dostarczyć na "plac budowy" potrzebne surowce.
Ważną informacją jest to, że grając w trybie online możesz natrafiać na kryjówki postawione przez innych graczy. Są one w pełni interaktywne, czyli możesz w nich korzystać z windy i przenosić sie do prywatnej kwatery.
Po co odwiedza się kryjówkę?
Głównym celem wizyty w prywatnej kwaterze jest udanie się na odpoczynek. Oznacza to przede wszystkim regenerację pasków krwi (zdrowia) oraz kondycji głównego bohatera.
Gra przy okazji wykonuje też inne automatyczne czynności:
- zapisuje aktualne postępy
- uzupełnia zapasy amunicji do broni palnej
- ładuje akumulator - jest on używany przede wszystkim do zasilania egzoszkieletów
- wytwarza worek z krwią - worek nie jest automatycznie dodawany do inwentarza Sama, tylko po wyjściu z kwatery należy go wyjąć z prywatnej szafki
Inna ważna cecha prywatnej kwatery to regeneracja ŁD (Łącznikowego Dziecka). Jest ono całkowicie uspokajane. Wizyta w kryjówce jest również jedynym sposobem na (automatyczne) pozbycie się choroby ŁD zwanej autotoksemią, która uniemożliwia tymczasowo dziecku wykrywanie wynurzonych.
Kolejna bardzo istotna funkcja kryjówki to możliwość aktywacji szybkiej podróży (fast travel). Opcja ta jest początkowo zablokowana i musisz najpierw awansować do trzeciego epizodu gry - Fragile. Z głównym bohaterem w jednej z kryjówek spotka się Fragile i dowiesz się od niej, że dysponuje ona umiejętnością podobną do teleportacji. Będzie ona pomagać w transportowaniu bohatera do odwiedzonych już wcześniej miejscówek.
W celu zainicjowania szybkiej podróży należy wejść w interakcję z "parasolem" Fragile. Dostępna będzie akcja skok Fragile - Fragile Jump. Szybka podróż jest darmowa, aczkolwiek przenoszony jest sam bohater i po wykonanym skoku trzeba wyjąć rzeczy z prywatnej szafki lub wyprodukować nowe.
Kolejna grupa unikalnych cech kryjówki to możliwość skorzystania z prysznica oraz WC. Akcje te służą nie tylko dbaniu o higienę bohatera. Pozwalają one również na produkowanie różnego rodzaju granatów (np. na bazie próbki moczu bohatera), które mogą być wykorzystywane przeciwko wynurzonym. Analogicznie do worków z krwią granaty nie trafiają od razu do inwentarza Sama. W razie potrzeby należy je wyjąć z prywatnej szafki.
Inne dostępne akcje to:
- Możliwość robienia różnych min przy lustrze nad zlewem.
- Możliwość przeglądania stojaków z pozyskanymi broniami i gadżetami.
- Możliwość zmiany wyglądu zdobywanych przedmiotów kosmetycznych (czapki, okulary itp.).
- Możliwość oglądania figurek za łóżkiem.
- Możliwość oglądania obiektów pozostawianych na stoliku.
- Możliwość wejścia w interakcję z terminalem na ścianie.
Garaż
Z każdą kryjówką powiązany jest garaż, w którym można składować maksymalnie cztery pojazdy. Ma on trzy ważne cechy:
- Garaż jest osobny dla każdej kryjówki, tzn. w każdym z nich mogą być przechowywane inne pojazdy. Musisz o tym pamiętać, bo jeśli zaparkujesz maszynę w garażu A to nie znajdziesz jej po dotarciu do innej lokacji z garażem B.
- Dotarcie do garażu naprawia pojazd i odnawia jego baterie. Dojdzie do tego tylko jeśli zaparkujesz nim na windzie i zjedziesz nią do kryjówki.
- Grając w trybie online można korzystać z pojazdów innych graczy. Jest to świetny sposób na to żeby wejść w ich posiadanie bez konieczności wydawania materiałów na ich wytworzenie. Maszyny innych graczy mają takie same cechy jak twoje, a więc możesz z nich korzystać żeby np. ułatwiać sobie transport ładunków.