Podstawy walki w Dead State | Walka poradnik Dead State
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Podstawy walki
Walka w Dead State jest jednym z najważniejszych elementów rozgrywki. Będziesz do niej przystępował w praktycznie każdej lokacji i dzieli się na dwie główne części, walkę wręcz i dystansową. Walka wręcz jest podstawowym typem, do którego potrzebujesz broni białej. Każda taka broń posiada kilka rodzajów ataku. Basic czyli podstawowy to standardowy atak dla każdego broni, niezależnie od tego czy jest to kij, nóż czy maczeta. Kolejne tryby ataku są ściśle związane z typem broni. Na przykład korzystając ze śrubokrętu możesz wybrać atak Skullcrusher, który zadaje ogromne obrażenia i na miejscu zabija zombie. Każdy taki atak zadaje inne obrażenia i potrzebuje określonej ilości punktów akcji. Wszystkie informacje widnieją obok ikony broni, którą masz w tej chwili w ręce.
Punkty akcji to swojego rodzaju limit wykonywanych ruchów podczas walki. Każda broń ma inny przelicznik i skuteczność. Na przykład młot, który zadaje 50 obrażeń będzie mniej skuteczny od kija bejsbolowego, który zadaje obrażeń 30 z racji tego, że możesz go użyć podczas walki tylko raz a nie tak jak w przypadku kija, dwa razy. Do tego dochodzi także ilość punktów wigoru oraz ataku wręcz (melee). Im więcej wigoru tym więcej punktów akcji posiadasz a im więcej punktów walki wręcz tym większa szansa na trafienie przeciwnika bronią białą.
Nieodzownym elementem każdej walki jest także system generowania hałasu. Najmniej hałasu generuje oczywiście broń biała i wykorzystuje się ją do szybkiego eliminowania wrogów bez wzbudzania agresji innych przeciwników. Hałas można wykorzystać także do własnych celów. Jeżeli widzisz dużą grupę przeciwników, która blokuje ci dostęp do budynku czy innego obiektu, możesz zastosować małą dywersję. Przejdź całą grupą w bezpieczne miejsce i zacznij kontrolować tylko jedną postać. Udaj się do przeciwległej strony lokacji i wystrzel z broni palnej bądź rzuć petardę po czym ucieknij okrężną drogą do swoich sojuszników. Hałas jaki wygenerowała petarda skutecznie zainteresuje wszystkich przeciwników dając ci tym samym duże pole manewru.
Kolejnym elementem walki jest leczenie. Podczas bitwy będziesz otrzymywał mniejsze lub większe rany. Najlepszym sposobem jest oczywiście noszenie przynajmniej jednej wypełnionej po brzegi apteczki i używanie jej w nagłych przypadkach. Nie zapominaj także o systemie nokautu. Jeżeli przeciwnik znokautuje jedną z twoich postaci, jedynym sposobem na jej szybkie uratowanie jest użycie zastrzyku adrenaliny. Po jego użyciu postać wraca do walki mając niską ilość punktów życia, którą masz szansę zwiększyć poprzez użycie medykamentów.