Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dead State - poradnik do gry

Dead State - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Nastrój i morale | Walka poradnik Dead State

Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2016

Nastroje sojuszników znajdziesz w zakładce goals - Nastrój i morale | Walka - Dead State - poradnik do gry
Nastroje sojuszników znajdziesz w zakładce goals

Nastrój jest bezpośrednio związany z morale panującymi w schronisku. Każdy sojusznik z osobna będzie posiadał inny nastrój w zależności od naszych działań i decyzji. Niektórzy sojusznicy będą po prostu wdzięczni za opiekę nad nimi a niektórzy, poprzez wydarzenia z przeszłości, niezadowoleni. Nastrój można podzielić na kilka kategorii:

  • Szczęśliwy (Happy) - Nastrój ten jest najlepszym dostępnym stanem umysłu sojuszników. Podczas tego nastroju sojusznik w pełni podziela twoje zdanie i otrzymuje najniższą wartość ujemnych punktów morale (-1 na dzień za każdego sojusznika). Stan ten powoduje także wynagrodzenie w postaci informacji na temat ukrytych przydatnych przedmiotów na mapie świata.
  • Zadowolony (Content) - Nastrój ten, podobnie jak szczęśliwy, powoduje otrzymywanie wynagrodzeń w postaci informacji, które możesz wykorzystać w każdej chwili. Różnicą jest tutaj niska ilość ujemnych punktów morale, które są zliczane podczas zakończenia dnia (-3 morale za każdego sojusznika dziennie).
  • Dobry (Okay) - Stan umysłu, który otrzymuje większą karę do morale schroniska (-5 morale za każdego sojusznika). Postać z takim nastrojem niechętnie podziela twoje zdanie i nie przekazuje informacji na temat skrytek z przedmiotami na mapie.
  • Niezadowolony (Disgruntled) - Najniższy dostępny w grze poziom nastroju. Podczas takiego stanu umysłu, sojusznicy są podatni na panikę oraz wykonywanie złych decyzji. Długi okres takiego stanu może poskutkować popełnieniem samobójstwa. Stan ten otrzymuje największe kary do morale schroniska (-9 za każdego sojusznika na dzień).

Tak jak i w realnym życiu, każdy nastrój można poprawić. W Dead State znajdziesz system przedmiotów - podarunków, których użycie spowoduje określony wzrost samopoczucia sojuszników. Każdy sojusznik posiada odrębny zestaw przedmiotów, który możesz poznać rozmawiając z nimi. Przedmioty takie są niezwykle rzadkie i w większości sytuacji będziesz musiał wybrać komu je podarować. Poniżej prezentuje się kompletna lista takich przedmiotów:

  • Dezodorant (Deodorant)
  • Baterie-akumulatorki (Rechargeable batteries)
  • Kawa (Whole Bean Coffee)
  • Ostry sos (Hot Sauce)
  • Marihuana (Medical Marijuana)
  • Czekoladki (Fancy Chocolates)
  • Burbon (Bottle of Bourbon)
  • Tabletki nasenne (Sleeping Pills)
  • Przyprawy (Spices)

Podane wyżej przedmioty prawie we wszystkich przypadkach się powtarzają, dlatego ważnym aspektem jest tutaj umiejętność wyboru. Najlepszą taktyką jest przetrzymywanie tych przedmiotów w schronisku i używanie ich w nagłych wypadkach. Dzięki nim będziesz mógł wyjść z kryzysowych sytuacji, w których każda decyzja spowoduje obniżenie wartości morale oraz nastroju sojuszników. Jedynym wyjątkiem od reguły jest tutaj Elaine Martin, która od początku będzie miała nastrój Disgruntled (jeśli oczywiście nie popełni samobójstwa. Więcej informacji znajdziesz w rozdziale sojusznicy pod nazwą Elaine Martin). Listę przedmiotów poszczególnych sojuszników znajdziesz w rozdziale sojusznicy.