Case 1 | Zadania główne poradnik Dead Rising 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Case 1
Case 1-1: Big News
Cel: Obejrzeć dziennik w telewizji.
Zaraz po podaniu Zombrexu, Stacy włączy telewizor, z którego dowiemy się, że Chuck jest oskarżany o wywołanie ataku zombie. Za trzy dni do miasta dotrze ekipa ratunkowa, a do tego czasu musimy oczyścić dobre imię naszego bohatera i odkryć prawdziwego sprawcę katastrofy.
Case 1-2: Alive on Location
Cel: Odnaleźć reporterkę.
Lokalizacja: Fortune City Hotel
Zanim zabierzemy się za wykonywanie misji, warto nauczyć się pewnej przydatnej opcji, pozwalającej na wybór aktywnego zadania. Żeby to zrobić, włączamy mapę świata, a następnie wciskamy X. Pokaże się nam lista zadań, z której wybieramy to, które nas interesuje i zaznaczamy je Enterem[1]. W ten sposób nad naszą głową pojawi się strzałka, prowadząca do celu wskazanej misji. Znacznie ułatwia to poruszanie po świecie i nie musimy tracić czasu na ciągłe przeglądanie mapy. Po ustawieniu aktywnego zadania na Case 2, zapisujemy grę, a następnie ruszamy w stronę wyjście [2].
Tuż przed nim warto porozmawiać z szeryfem, który wręczy nam bardzo przydatny klucz - Maintenance Room Key [1]. Dzięki niemu uzyskamy dostęp do pomieszczeń, służących do łączenie zdobywanych przedmiotów w potężniejsze zabawki [2]. Miejsca takie zostały zaznaczone na mapie niebieską ikoną z kluczem francuskim, podobnie zresztą jak wszelkie przedmioty, które możemy tam używać.
Zaraz po wyjściu z szybu wentylacyjnego, otrzymamy na telefonie pierwszą misję poboczną. Żeby ją sprawdzić, wciskamy C. Jeżeli mamy odpowiednią ilość czasu możemy teraz wykonać wspomniane zadanie lub kontynuować główny wątek fabuły. Dokładny opis zadań pobocznych znajdziecie w dalszej części poradnika. Po wejściu schodami na górę, znajdziemy się w Maintenance Room [1] oraz otrzymamy naszą pierwszą Combo Card - Spiked Bat [2]. Stworzone według nich przedmioty nie tylko zadają większe obrażenia, ale również dają dodatkowe PP podczas ich używania. Jeżeli stworzymy taki przedmiot, bez posiadania odpowiedniej karty Combo, również dostaniemy bonusowe doświadczenia, ale w mniejszej ilości. Warto więc, jak najwięcej używać broni, które mamy na zdobytych kartach.
Żeby stworzyć wspomniany Spiked Bat, podnosimy leżące na półce gwoździe [1] i kładziemy je na stole po środku [2]. Podobnie robimy ze znajdującym się niedaleko kijem bejsbolowym. Po krótkim filmiku nowa broń jest gotowa, a my możemy opuścić budynek i zacząć wykonywać zadania.
Zanim jednak wyruszymy do hotelu, warto jeszcze uratować kobietę stojąco zaraz na przeciwko wyjścia (M1, 20) [1]. Ma na imię LaShawdra i dostaniemy za nią całkiem sporo PP.
Gdy skończymy, zapisujemy grę w toalecie leżącej na północny-wschód od bunkra [1], a następnie wyruszamy na poszukiwania reporterki. Wewnątrz hotelu obejrzymy krótką cut-scenkę [2], po której rozpocznie się dalsza część etapu.
Case 1-3: Insecurity
Cel: Podążaj za Rebeccą do Arona Security Office.
Na początku reporterka zaprowadzi nas do pobliskiej toalety, gdzie będziemy mogli zapisać grę [1]. Gdy skończymy rozmawiamy z kobietą i ruszamy za nią do Fortune City Arena [2].
Po kilku minutach dotrzemy do zamkniętych drzwi (M3, 7) [1], które otwieramy wciskając E, a następnie oglądamy krótki filmik [2].
Case 1-4: Alliance
Cel: Wrócić do schronu.
Po cut-scenke zadzwoni do nas Stacy mówiąc, że Sallivan [1] chce wyrzucić Katy. Musimy więc, jak najszybciej udać się z powrotem do schronu i wyjaśnić sytuację. Szeryfa znajdziemy razem ze Stacy w pokoju ochrony. Po kolejnym filmiku [2] zapisujemy grę, a następnie czekamy do 7:30 PM. Dopiero wtedy będziemy mogli rozpocząć kolejny etap.