Porady ogólne | Podstawy poradnik Colin McRae Rally 2.0
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Porady ogólne
Czynnik losowy
Zmiany pogody następują w sposób losowy podczas rajdu. Wszelkiego rodzaju opady obniżają widoczność, a co gorsza przyczepność samochodu. Można sobie pomóc montując ogumienie typu wet, jednak i ono nie zapewni takiej przyczepności jak w czasie normalnej jazdy w słoneczny dzień. Należy więc przed każdą trasą sprawdzić pogodę jaka nas czeka i przygotować do niej samochód i samego siebie, abyśmy zaskoczeni nagłym opadem na środku pustyni (trasa w Australii) nie popełnili żadnego błędu.
Co każdy kierowca wiedzieć powinien?
Jak w większości symulatorów samochodowych tak i w tym przypadku najważniejsze jest doświadczenie. Im więcej jeździsz tym jesteś lepszy. Zdobywasz lepszą kontrolę nad samochodem, lepiej wchodzisz i wychodzisz z zakrętów. Wiesz jak samochód będzie się zachowywał na różnych nawierzchniach. Zdobywasz tak zwane obycie w prowadzeniu auta. Ponadto rozmawiaj z innymi kierowcami, wymieniaj swoje spostrzeżenia i ucz się od nich sztuczek kontrolowania samochodu. Poniżej przedstawiam dziesięć przykazań kierowcy rajdowego, do których doszedłem kończąc Colina na ekspercie.
1. Jeżeli masz kłopoty z utrzymaniem się na drodze, montuj zawsze opony typu wet, nieznacznie zmniejszają osiągi samochodu, jednak zwiększają jego przyczepność i sterowność,
2. Znajomość trasy jest kluczem do zwycięstwa, najpierw poznaj trasę, przygotuj się do jej pokonania i dopiero wtedy wygraj wyścig zdobywając cenne sekundy przewagi,
3. Ponadto znajomość trasy pomoże ci w dojechaniu na metę nieuszkodzonym samochodem,
4. Jednym z warunków osiągnięcia najlepszych czasów jest notoryczne ścinanie zakrętów (o ile to możliwe), szczególnie efektywne jest ścinanie hairpinów (zakrętów 180 stopni) poprzez przejeżdżanie przez poprzedzający zakręt pas zieleni,
5. Dobrze jest zapisywać na kartce ustawienia samochodu, dające nam najlepsze efekty na danej trasie, żeby po tygodniu przerwy nie musieć znowu ich poszukiwać metodą prób i błędów,
6. Zwiększenie mocy w przedniej osi ułatwi nam wychodzenie z poślizgów i wyciąganie tylnich kół z poza drogi,
7. Proponuję od początku jazdę na manualnej skrzyni biegów, na późniejszych poziomach trudności umiejętność ta jest niezbędna, a zmiana nabytych przyzwyczajeń może nastręczyć wiele problemów,
8. Zawsze słuchaj tego co mówi twój pilot, abyś mógł zawczasu przygotować się do pokonania przeszkód,
9. Jeżeli masz problem z opanowaniem samochodu przy dużej prędkości możesz zjechać na pobocze, manewr ten spowoduje utratę prędkości, ale pozwoli ci odzyskać kontrolę nad autem,
10. Oglądaj powtórki i ucz się na własnych błędach, drugi raz już ich nie popełnisz!