Ustawienia samochodu | Porady ogólne | Colin McRae DiRT 2 poradnik Colin McRae: DiRT 2
Ostatnia aktualizacja: 25 września 2019
Ustawienia samochodu
DiRT 2 jest pozycją znacznie bardziej zręcznościową niż jej poprzednik, wobec czego możliwość zmiany ustawień Sadochu została ograniczona do niezbędnego minimum. Zmienić można jedynie sześć różnych ustawień, które na dodatek reprezentowane są nie przez konkretne liczby bądź wykresy, a przez abstrakcyjne prostokąty pozwalające dobrać jedną z pięciu predefiniowanych pozycji.
Gear Ratio
Przekładnia skrzyni biegów. Ustawienie to pozwala zmienić zakres, w którym silnik samochodu wchodzi na maksymalne obroty wymagające zmiany bądź redukcji biegu. Krótsze przełożenie (SHORT ) pozwala osiągać większe przyśpieszenie kosztem maksymalnej prędkości pojazdu. Ustawienie (LONG ) działa dokładnie na odwrót, a więc auto wolniej się rozpędza, za to na dłuższym odcinku trasy może osiągnąć większą prędkość maksymalną.
Downforce
Siła docisku do podłoża. Wyższa (HIGH ) pozwala autu osiągać większe przyśpieszenie kosztem sprawności aerodynamicznej. Niższa (LOW ) pozwala na uzyskanie większej prędkości maksymalnej.
Suspension
Zawieszenie pojazdu, a więc wszystkie te elementy, które przenoszą na nadwozie wszystkie siły działające u styku koła pojazdu z nawierzchnią. Miękkie ustawienie zawieszenia (SOFT ) powoduje, że samochód lepiej przylega do podłoża, co sprawdza się szczególnie dobrze na nierównej nawierzchni. Im zawieszenie twardsze (STIFF ), tym auto lepiej zachowuje się na równiej nawierzchni, pozwalając na większą kontrolę nad nim.
Ride Height
Prześwit pomiędzy podwoziem auta a nawierzchnią. Im wyższy (HIGH ) tym samochód łatwiej pokonuje nierówny teren. Niestety, wraz ze wzrostem prześwitu rośnie prawdopodobieństwo wykręcenia bączka na ostrym zakręcie.
Differential
Mechanizm różnicowy. Im wyższe ustawienie (STRONG ), tym samochód ma lepszy kontakt z nawierzchnią na zakręcie. Jednocześnie jednak sprawia to, że auto staje się nadsterowne, a więc może wykręcić bączka w trakcie manewru. Ustawienie (LOOSE ) zmniejsza nadsterowność, jednak kosztem mocy przekazywanej na koła auta i słabszego przyśpieszenia na wyjściu z zakrętu.
Brake Bias
Balans hamulców. Wyższe ustawienie z przodu auta (FRONT ) spowoduje, że stanie się ono bardziej nadsterowne, a więc będzie spychane na zewnętrzną w trakcie wychodzenia z zakrętu. Ustawienie wyższego balansu hamulców na tył samochodu (REAR ) pozwoli na utrzymanie większej stabilności pojazdu, jednakże będzie on podatny na nadsterowność (wypadanie z zakrętu na wewnętrzną bądź zbytnie zarzucanie tyłem, co w efekcie może prowadzić do wykręcenia bączką).