Cities Skylines: Drogi, strefy, dzielnice - panel burmistrza Cities: Skylines poradnik
Ostatnia aktualizacja: 4 maja 2020
Drogi, strefy i dzielnice
Drogi
Drogi podzielone są na cztery kategorie:
- drogi jednopasmowe (zarówno dwu- jak i jednokierunkowe);
- drogi dwupasmowe dwujezdniowe;
- drogi trzypasmowe dwujezdniowe (zarówno dwu- jak i jednokierunkowe);
- autostrady.
Budować drogi można na trzy sposoby - jako odcinki proste, jako zakręty oraz jako drogi dowolne, co czasem prowadzi do naprawdę interesujących konstrukcji. Drogi można także zmieniać wykrzyknikiem. Najpierw po prawej wybierasz jaka jest droga pożądana, klikasz wykrzyknij i następnie na drodze do przebudowy - w ten sposób np. dwupasmówka zmienia się w autostradę, albo odwrotnie!
Strefy
Masz sześć rodzajów stref do wyboru:
- strefę mieszkalną niskiego i wysokiego zagęszczenia;
- strefę handlową niskiego i wysokiego zagęszczenia;
- strefę przemysłową;
- strefę biurową.
Sposoby ich rozmieszczania są cztery z czego tylko jeden jest bardzo dobry (zaznaczanie prostokątów), a drugi przydatny przy dużych połaciach do oznaczenia (kubełek). Malowanie jest bardzo mało precyzyjne.
Najważniejszym wskaźnikiem dla stref jest wskaźnik popytu na dane strefy umieszczony na dole paska - zielone to mieszkania, niebieskie to sklepy, a żółte to przedsiębiorstwa i biura.
Podczas gry, spoglądając na ten wskaźnik, lub dostając jakieś przypomnienia na Ćwierkaczu sam dojdziesz do perfekcji w optymalnej ilości tych stref.
Dzielnice
Dzielnice są bardzo ważne. Dzięki nim można ukierunkować przemysł, a także regulować osobno dzielnice miasta zarządzeniami dzielnicowymi, przez co na przykład zmniejszysz pobór prądu tylko w dzielnicach przemysłowych.
Tworzenie jest bardzo proste - po prostu pomaluj kawałek miasta, a gra utworzy w tym miejscu dzielnicę i automatycznie ją nazwie. Jeśli chcesz rozciągnąć jakąś dzielnicę, zacznij malować od jej wnętrza. Dzielnicom można nadawać odpowiedni charakter przemysłowy właśnie w panelu dzielnic: rolniczy, leśny, górniczy, naftowy bądź ogólny.