Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Championship Manager 2000/2001 - poradnik do gry

Championship Manager 2000/2001 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Profil zawodnika | Gra | Championship Manager 2000/2001 poradnik Championship Manager 2000/2001

Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019

Profil zawodnika to chyba to miejsce, którego nienawidzą laicy CMa. Cała masa cyfr, które tak naprawdę nic nie mówią, a jedynie doprowadzają człowieka do szewskiej pasji. Oczywiście dla prawdziwego maniaka CMa te wszystkie statystyki są niczym szczególnym, ot kilka statystyk odpowiadających za formę zawodnika. Oczywiście statystyki te zmieniają się podczas gry, w zależności od tego czy wystawiamy piłkarza często w pierwszym składzie, czy gra pełne 90 minut oraz jaki trening na niego narzucimy. O treningu powiem nieco później, teraz chciałbym omówić wszystkie parametry widoczne w profilu zawodnika.

1 - Profil zawodnika | Gra | Championship Manager 2000/2001 - Championship Manager 2000/2001 - poradnik do gry
  • Acceleration [przyśpieszenie] - szczególnie przydatne u pomocników i skrzydłowych.
  • Aggresion [agresja] - chodzi o agresję podczas walki zręczność piłkę, ważna zręczność obrońców.
  • Agility [zręczność] - atrybut bramkarza, odpowiadający za sprawność danego zawodnika
  • Anticipation [przewidywanie] - w szczególności wysoki u napastników, wysoki poziom sprawia że piłkarz przewiduje jak zagra jego przyjaciel z drużyny bądź przeciwnik.
  • Balance [równowaga] - bardzo przydatny u bocznych pomocników, pozwala im na balans swoim ciałem .
  • Bravery [waleczność] - jedna z głównych cech obrońców, którzy co chwila muszą walczyć kreatywność piłkę.
  • Creativity [kreatywność] - kreatywność jest niezbędna u pomocników, którzy tworzą akcje .
  • Crossing [dośrodkowanie] - niezbędne u piłkarzy wykonujących stałe fragmenty gry bądź grający na skrzydłach walcząc.
  • Decisions [podejmowanie decyzji] - przydatna umiejętność u wszystkich graczy, pozwala na podejmowanie w szybkim tempie decyzji przydatnych dla drużyny.
  • Determination [determinacja] - determinacja jest niezbędna u wszystkich zawodników bez wyjątków, przydaje się gdy przegrywamy a koniec meczu się zbliża.
  • Dribbling [drybling] - to umiejętność kontroli piłki w biegu oraz podczas mijania przeciwników, ważny u napastników i pomocników.
  • Finishing [kończenie akcji] - czyli opcja wymagana u napastników pozwalająca z zadowalającym skutkiem zakończyć akcje.
  • Flair [błyskotliwość] - gracze obdarzeni wysokim wskaźnikiem błyskotliwości są w stanie do wymyślania akcja "z marszu", wystarczy dać im piłkę a on już coś zrobi by akcja zakończyła się bramką.
  • Handling [chwytanie] - kolejna ważna umiejętność bramkarza, sprawia że zawodnik jest w stanie złapać piłkę po interwencji.
  • Heading [gra głową] - bardzo ważne u napastników, którzy często będą musieli strzelać na bramkę strzelając z "główki".
  • Influence [wpływ] - zawodnik o najwyższym współczynniku Influence powinien być kapitanem drużyny, gdyż ma duży wpływ na resztę drużyny.
  • Jumping [wyskok] - chyba nie trzeba dokładnie opisywać co oznacza ten atrybut, zaleca się by bramkarze i obrońcy mieli go bardzo wysoki.
  • Long Shots [strzały z dużej odległości ] - wysoki poziom powinni mieć przede wszystkim pomocnicy.
  • Marking [krycie] - obrońcy bez dobrego krycia mogą pożegnać się z grą w naszej drużynie.
  • Off the Ball [gra bez piłki] - szybkość tym trybucie chodzie przede wszystkim o dobre ustawienie się do wyskoku do piłki bądź przyszykowania się do strzału.
  • Pace [szybkość] - przydatna okazuje się przede wszystkim u pomocników oraz napastników muszących dobiegać do piłki.
  • Passing [podania] - cała drużyna musi mieć wysoki atrybut podawania, aby móc konstruować ciekawe i owocne w bramki akcje.
  • Positioning [ustawienie się] - oczywiście chodzi o to by obrońcy byli w stanie dobrze ustawić się podczas ataku na bramkę.
  • Relfexes [refleks] - kolejna ważna dla bramkarza statystyka.
  • Set pieces [stałe fragmenty] - zawodnicy z wysokim poziomem Set Pieces powinni wykonywać rzuty wolne, czy rożne.
  • Stamina [wytrzymałość] - ważna u piłkarzy zmuszonych do ciągłego wysiłku, przede wszystkim u pomocników i obrońców.
  • Strenght [siła] - ważny atrybut u obrońców, którzy czasem będą musieli użyć nieco siły by pokonać konkurencję, mimo iż niezgodnie z zasadami fair play.
  • Tackling [walka] - walka o piłkę, ważna u wszystkich graczy w naszej drużynie.
  • Teamwork [zgranie z drużyną] - jeśli chcemy by nasi zawodnicy grali zespołowo musimy sprawić by atrybut ten był zawsze wysoki.
  • Technique [technika] - pomocnicy i napastnicy muszą mieć duży poziom tego atrybutu, bez niego nigdy nie strzelą efektownie bramki a i zwyczajne zdobycie bramki nie będzie takie proste.
  • Work Rate [pracowitość] - jeśli młody gracz będzie miał wysoki wskaźnik pracowitości to możemy być niemal pewni że kiedyś będzie naprawdę dobrym graczem.
  • Preferred foot [preferowana noga] - zawodnicy przeważnie potrafią naprawdę dobrze grać tylko jedną nogą, to właśnie ukazuje ten atrybut.
  • Form [forma] - prezentuje, w jakiej formie jest nasz zawodnik, im wyższa tym lepsza.
  • Morale [morale] - moralne naszego zawodnika, oczywiście im wyższe tym lepsze.
  • Condition [kondycja] - chyba nie trzeba nic tłumaczyć.