Car Mechanic Simulator 2021: Rodzaje zleceń Car Mechanic Simulator 2021 poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Car Mechanic Simulator 2021 wyjaśnia rodzaje zleceń w grze. Opis różnic pomiędzy misjami fabularnymi i zwykłymi (Story orders, Normal orders).
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2021
Na tej stronie poradnika do Car Mechanic Simulator 2021 objaśniamy rodzaje zleceń w grze. Opisujemy różnicę pomiędzy zleceniami fabularnymi i normalnymi (Story orders, Normal orders).
Zlecenia - podstawowe informacje
Źródłem punktów doświadczenia oraz wirtualnej waluty - Kredytów - są zlecenia na naprawy samochodów. Dostępne są po kliknięciu na telefon na biurku lub z menu kołowego przy ikonie słuchawki.
Szczegóły zlecenia można sprawdzić w każdym momencie w statusie samochodu (Car Status).
W szczegółach zlecenia pod ikoną słuchawki można podejrzeć listę części do wymiany. Jeśli widać tylko napis "Part not discovered" - należy przeprowadzić diagnostykę samochodu lub wymontować część. Szczegóły znajdziecie w rozdziale Diagnostyka usterek i dziale FAQ: Część nie wykryta - co robić?
Warto sprawdzić, jakie części są wymagane do naprawy. Procent pokazuje maksymalne zużycie wymienianego elementu. W późniejszej fazie gry nie będzie trzeba za każdym razem kupować nowych części sprawnych w 100%, tylko wymieniać na te wymontowane z innych samochodów lub naprawiane - o ile spełniają wymogi zużycia w procentach.
W zakładce CR można podejrzeć ilość kredytów przyznanych jako zapłata za wykonanie naprawy, ale odpowiednie kwoty zaczną się pojawiać dopiero wraz z wymienianymi częściami w samochodzie. Na początku kwoty będą równe zeru.
Kiedy wszystkie wymagane elementy z każdej listy zlecenia zostaną wykonane (zielony ptaszek), zlecenie można zakończyć i zainkasować kredyty klikając podświetlony na zielono przycisk na dole Zakończ zlecenie.
Zlecenia fabularne
W grze Car Mechanic Simulator 2021 zawarto 30 misji fabularnych. Wyróżniają się one krótkim opisem zlecenia bezpośrednio od klienta zostawiającego samochód do naprawy. Stawiają też stopniowo coraz większe i różne wyzwania, co do rodzaju rodzaje usterek, wymagając rozwoju warsztatu o kolejne stanowiska i narzędzia. Zwykle są też lepiej płatne.
Misja fabularna zawsze dostępna jest jedna na raz i znajduje się na szczycie listy zleceń. Nie ma limitu czasowego na jej podjęcie. Jeśli żadne zlecenie fabularne nie jest dostępne, oznacza to, że trzeba podnieść swój poziom mechanika lub rozbudować warsztat o jakąś podstawową funkcjonalność, np. lakiernię czy stół naprawczy.
Uwaga: zleceń fabularnych nie można ukończyć bez wykonania wszystkich wymaganych napraw.
Zlecenia normalne
Zlecenia normalne (Normal orders) dostępne są zawsze i oferują różne losowe naprawy, czasem mniejsze, czasem bardziej złożone. Wyróżnia je brak opisu od klienta oraz ograniczona ilość czasu na decyzję o podjęciu zlecenia. Gdy czas minie, zlecenie znika i na jego miejsce pojawi się jakieś inne. Można je wykorzystać do pozyskania części do naprawy lub niewielkiej gotówki w przerwach pomiędzy zleceniami fabularnymi. Cała obsługa naprawy normalnej i jej opcje wyglądają identycznie, jak przy fabularnych.
Uwaga: ze zleceń normalnych można w każdej chwili naprawy zrezygnować, jednak bez zainkasowania wynagrodzenia.