Car Mechanic Simulator 2021: Diagnostyka usterek Car Mechanic Simulator 2021 poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Car Mechanic Simulator 2021 opisuje diagnozowanie usterek samochodu. Opisujemy, jak znaleźć uszkodzone części do wymiany (Examination mode).
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Car Mechanic Simulator 2021 pokazujemy, jak odkryć części do naprawy w samochodzie. Przedstawiamy szczegółową instrukcję używania trybu badania oraz jak korzystać z dodatkowych narzędzi diagnostycznych.
Lista części do naprawy jest zawsze widoczna na łatwym poziomie trudności, ale od normalnego w górę niektóre z nich (lub często wszystkie) są ukryte i widnieją w zleceniu jako "część nie odkryta". Każdą z nich można odkryć wymontowując z samochodu, ale zwykle jest to bardzo czasochłonne i nie zawsze konieczne. O wiele wygodniej jest najpierw zbadać samochód, by wstępnie rozpoznać części do wymiany.
Weźcie pod uwagę, że nie wszystkie części można odkryć badaniem bądź też nie będzie to możliwe na początku rozgrywki. Do niektórych wystarczą oględziny wzrokowe. Przy bardziej skomplikowanych elementach trzeba najpierw odblokować odpowiednie narzędzia diagnostyczne lub stację badania pojazdów (Test path). Parę rodzajów części, zwłaszcza tych w bloku silnika, nie da się wykryć inaczej niż przez demontaż elementu.
Tryb badania (Examination Mode)
Najprostszym sposobem sprawdzenia samochodu jest ocena wizualna w trybie badania. Pozwala ona jednak wykryć wyłącznie uszkodzenia niektórych elementów zawieszenia, wydechu oraz silnika.
Włączcie menu kołowe na samochodzie i wybierzcie tryb badania (Examination Mode).
Przytrzymując przycisk interakcji poczekajcie, aż wszystkie części z danej grupy zostaną zbadane. Kolor sprawdzonych części zmieni się z białego na zielony - jeśli część jest w pełni sprawa, żółty lub pomarańczowy, jeśli część jest trochę zużyta lub na czerwony, jeśli element jest do natychmiastowej wymiany.
Tryb badania można włączyć w każdej chwili.
Jeśli od razu zajrzycie do samochodu w trybie demontażu części, te zepsute będą się wyróżniać rdzawym nalotem.
Dodatkowe narzędzia
Dodatkowe narzędzia do badania samochodu można odblokować w warsztacie płacąc kredytami.
Zakup narzędzi
Kliknijcie na którąkolwiek szafkę z narzędziami w warsztacie. Jest ich kilka o różnym kształcie, ale każda spełnia taką samą rolę.
Z menu "Garaż i narzędzia" możecie odblokować kilka przydanych narzędzi do diagnozowania usterek. Każdy z nich kosztuje pewną kwotę kredytów.
Używanie narzędzi
Kliknijcie na silniku, by wejść w tryb demontażu części/
Z menu kołowego wybierzcie opcję Dodatkowe narzędzia.
W nowym menu wyświetlą się wszystkie dostępne opcje z dodatkowymi narzędziami diagnostycznymi opisanymi poniżej.
Skaner OBD
Koszt: 1500 CR
Skaner OBD bada takie części, jak świece, cewki zapłonowe, katalizator, ABS i sterownik silnika. Wymaga odpowiedniego portu w samochodzie do podłączenia dlatego można go użyć tylko w przypadku nowszych modeli.
Miernik kompresji
Koszt: 300 CR
Miernik kompresji bada części we wnętrzu silnika, takie jak: wał korbowy, tłok z korbowodem, blok silnika i pierścienie tłokowe.
Miernik elektroniczny
Koszt: 150 CR
Miernik elektroniczny bada elektrykę samochodu, a więc stan akumulatora, alternator, rozrusznik, wiatrak chłodnicy, bezpieczniki i przekaźniki.
Miernik zużycia bieżnika
Koszt: 150 CR
Miernik zużycia bieżnik, jak wskazuje nazwa, bada stan zużycia opon po głębokości bieżnika.
Miernik ciśnienia paliwa
Koszt: 300 CR
Miernik ciśnienia paliwa sprawdza pompę oraz filtr paliwa, a także listwy wtryskowe.
Ścieżka diagnostyczna
Ścieżka diagnostyczna (Test Path) to nic innego jak stacja kontroli pojazdów, gdzie przeprowadza się badania techniczne. Oprócz ustawienia zbieżności kół i świateł można tam przetestować części wchodzące w skład układu hamulcowego oraz zawieszenia, w tym małe gumowe tuleje, które na początku trudno znaleźć, a zwykle nadają się do wymiany.
Odblokowanie ścieżki diagnostycznej
Kliknijcie na skrzynce narzędziowej w garażu.
Koszt odblokowania: 10000 CR
Z menu Rozbudowa garażu należy wybrać Ścieżkę diagnostyczną.
Umieszczenie samochodu na ścieżce diagnostycznej
Z menu kołowego na samochodzie wybierzcie opcję Przestaw samochód.
Z dostępnego zestawu opcji wybierzcie Ścieżkę diagnostyczną.
W środku należy uruchomić test na stojącym przy ścianie komputerze.
Podczas testu wystarczy wciskać gaz lub hamulec zgodnie z podpowiedziami na ekranie.
Po wszystkim otrzymacie wynik ze stanem zużycia naprawdę wielu elementów.