Jak dostać się do wału korbowego? | Zaawansowane operacje remontowe w CMS 2015 poradnik Car Mechanic Simulator 2015
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Jak dostać się do wału korbowego?
Wał korbowy usytuowany jest praktycznie w samym centrum bloku silnika - oznacza to, iż czeka nas bardzo czasochłonne i wymagające zajęcie. Konieczne stanie się bowiem wymontowanie kilku elementów pojazdu składających się z kilkunastu części. Pierwszym krokiem powinien być demontaż silnika od podstaw praktycznie do samego końca - zdejmujemy więc kolektory, elementy zapłonu, głowicę, wałki rozrządu i tłoki z korbowodami, jednocześnie demontując elementy rozrządu, począwszy od pompy wodnej czy pasków klinowych, na pasku rozrządu kończąc. Następnym krokiem powinien być demontaż miski olejowej oraz filtra oleju - wtedy to musimy umieścić samochód na podnośniku. Kolejny krok to pozbycie się skrzyni biegów - czeka nas wtedy demontaż nie tylko jej wszystkich elementów, ale również przyległych drążków kierowniczych czy przekładni kierowniczej, co z kolei niesie ze sobą konieczność zdjęcia kół. Ostatni krok to demontaż wszystkich podpór łożyska wału korbowego utrzymujących tę konstrukcję na swoim miejscu.