Call of the Sea: Rozdział 5, Zatopione - solucja, opis przejścia Call of the Sea poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 27 maja 2021
Na tej stronie naszego poradnika do gry Call of the Sea znajdziecie opis 6 etapu rozgrywki, Rozdział 5 - Zatopione (Sunken). Opisaliśmy tutaj wszelkie interakcje, które musicie wykonać, aby spuścić wodę i dostać się do jaskini.
Na tej stronie znajdziecie jedynie solucję zadania Rozdział 5 - Zatopione, w poszukiwaniu sekretów i zagadek musicie zajrzeć na osobne strony poradnika:
- Notatki;
- Wpisy do dziennika;
- Sekrety;
- Malowidła ścienne.
- 1 cześć pod wodą
- Wypłynięcie
- 2 część pod wodą
- Obniżenie poziomu wody
- 3 część pod wodą
- Tunel
- 4 część pod wodą
- Jaskinia
1 cześć pod wodą
Ten rozdział zacznie się pod wodą. Nie musicie bać się o brak tlenu. Norah przybierze formę morskiego stwora, aby móc swobodnie poruszać się pod powierzchnią wody. Dzięki temu oprócz bezproblemowego oddychania będzie mogła też szybko pływać.
Waszym zadaniem jest po prostu dopłynięcie do wyjścia. Po drodze nie ma żadnych niebezpieczeństw ani znajdziek.
Aby wyjść z tego wodnego terenu musicie podpłynąć do filetowego okręgu. Kolejnym ruchem będzie włożenie dłoni do otworu, który zapewni Wam powrót do normalnej formy.
Wypłynięcie
Ta lokacja jest bardzo specyficzna. Co chwilę będziecie musieli zmieniać swoją formę i poruszać się po różnych terenach. Jednym razem przyjdzie Wam pokonać spory teren pod wodą, innym, wykonać zagadkę na powierzchni.
Pamiętajcie jednak, że fioletowe okręgi zawsze zmienią waszą formę i przeniosą was do innej części lokacji - tego nie można cofnąć. Jeśli już wpadniesz do wody możecie wyjść jedynie z drugiej strony.
2 część pod wodą
W kolejnej części pod wodą czeka Was mała zagadka. Nie jest to nic trudnego, wymaga jednak zręczności i cierpliwości. Jeśli jej nie wykonanie nie będziecie mogli przejść dalej. Ta zagadka zmieni siłę prądu i pozwoli Wam przepłynąć dalej.
To naprawdę dość proste. Musicie jedynie połączyć dwie ciecze, aby zbiegły się w środkowym punkcie. W tym celu musicie pierw kliknąć punkt odpowiadający za tę powyginaną ścieżkę. Gdy ciecz będzie mniej więcej w połowie należy kliknąć ten przeciwległy punkt. Po kilku sekundach płyny powinny się połączyć, a Wy powinniście popłynąć dalej.
Prąd wody zaprowadzi Was prosto do wyjścia. Wystarczy, że przyłożycie dłoń, a wydostaniecie się na powierzchnię.
Obniżenie poziomu wody
Po wyjściu z wody czeka Was dłuższa sekwencja na powierzchni. Aby przedostać się dalej musicie bowiem spuścić wodę, przez którą Norah nie jest w stanie przejść.
Na tym terenie musicie rozwiązać kilka zagadek. Ich opis znajdziecie na osobnych stronach poradnika:
- Obniżenie poziomu wody;
- Łódź.
Na tym terenie znajduje się kilka monolitów. Należy kliknąć je w odpowiedniej kolejności, aby spuścić wodę.
Po odpowiednim zaznaczeniu 4 monolitów udajcie się do punktu koło wodospadów. Kliknięcie żółtego klawisza powinno sprawić, że woda przestanie płynąć. Jeśli jednak zrobiliście coś źle to zresetuje wszystkie monolity w okolicy.
Po zatrzymaniu wody zbiegnijcie na sam dół. Ponownie musicie kliknąć jeden przycisk, aby spuścić wodę. To pozowli wam przejść do kolejnego fioletowego okręgu.
Jeśli macie pewność, że zbadaliście już wszystko wejdźcie do wody, aby popchnąć fabułę do przodu.
3 część pod wodą
W tej części czeka Was kilka małych zagadek z przestawianiem siły prądu wody. Musicie ponownie jedynie połączyć dwie ciecze na środku okręgu. To proste zadania o ile nie śpieszycie się nadto, musicie wyczuć odpowiedni moment, aby puścić oba przyciski.
Po odpowiednim ułożeniu wszystkich takich punktów podpłyńcie na samą górę. Tam znajdziecie przycisk otwierający jaskinię. To zadanie na czas. Kliknijcie ten przycisk i natychmiast dajcie się porwać, siła prądu zaprowadzi was bezpośrednio do jaskini.
Jeśli nie uda wykonać się Wam tego za pierwszym razem powtórzcie tę sekwencję, aż do skutku. Inaczej nie wydostaniecie się z tego zbiornika wodnego.
Po wpłynięciu do zamkniętej jaskini musicie po prostu cały czas płynąć do przodu, aż znajdziecie wyjście na powierzchnię.
Tunel
Po wyjściu z wody czeka Was długa, prosta droga. Musicie jedynie biec przez tunel, aż do fioletowego okręgu. Niech nic was nie rozprasza i nie ściąga z głównej drogi.
4 część pod wodą
To bardzo krótka sekwencja. Wystarczy, że wpadniecie w prąd wody, a postać sama dopłynie do celu. Waszym jedyny zadaniem jest podziwianie tego co dzieje się w wodzie.
Jaskinia
Ostatecznie wypłyniecie w jaskini. Waszym zadaniem jest jedynie wykonanie ostatniej zagadki, aby móc udać się do sanktuarium.
Ta zagadka polega na odpowiednim puszczeniu cieczy. Nie jest to trudne o ile klikniecie odpowiednie przyciski w danej kolejności.
Po rozwiązaniu zagadki pojawi się transport - wejście do łódki zakończy ten rozdział.