Mały opór | Kampania Call of Duty World at War poradnik Call of Duty: World at War
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019
Mały opór
Zaatakuj plażę.
W tej misji weźmiesz udział w ataku na Białą Plażę, która zlokalizowana jest na wyspie Peleliu. Poczekaj aż amfibia dotrze na brzeg, zachowując przy tym spokój. Choć w okolicy będzie naprawdę gorąco, do momentu w którym wylądujesz na lądzie, nie musisz martwić się o swoją głowę.
Wezwij atak rakietowy na skraj lasu.
Amerykanie nie są w stanie ruszyć się z plaży, ze względu na ogromny opór Japończyków. Sierżant Sullivan rozkaże Ci skorzystać z uderzenia rakietowego, który zmiękczy pozycje wroga. Wybierz opcję ataku, a następnie wskaż cel dla artylerii na pobliskiej linii drzew (#15). Po chwili teren zostanie zbombardowany przez okręty wojenne.
Uwaga! Od tej pory będziesz mógł korzystać z uderzenia rakietowego w dowolnym momencie tej misji. Wystarczy uruchomić opcję ataku (domyślnie klawisz 6), a następnie wskazać cel, by zbombardować wybrany punkt.
Przebij się przez japońską linię obronną.
Dowódca wyda rozkaz do ataku. Kieruj się na południowy-wschód (#16) i likwiduj nawijających żołnierzy wroga. Po krótkiej wędrówce napotkasz pierwszy bunkier. Możesz zlikwidować obsługującego karabin maszynowego przeciwnika, ale nie jest to konieczne - Twoi sojusznicy z miotaczami ognia w rękach szybko załatwią ten problem (#17).
Chwilę później natrafisz na kolejny bunkier - tutaj sam będziesz musiał wyeliminować kaem, wypluwający setki pocisków. Najszybciej zrobisz to, wydając rozkaz do ataku artylerii (#18). Gdy zagrożenie minie, zajmij się nadbiegającymi zewsząd Japończykami. Po oczyszczeniu terenu z większości obrońców, zacznij powoli posuwać się do przodu. Zabijaj kolejnych przeciwników i skieruj się do okopu (#19).
Wyeliminuj oponentów strzelając w czerwone beczki (zgromadzone w nich materiały łatwopalne spowodują eksplozję) i poczekaj aż dołączą do Ciebie pozostali sojusznicy. Będziesz świadkiem, jak jeden z japońskich żołnierzy spróbuje wejść na drzewo (#20). Warto zwrócić uwagę na ten wyczyn, gdyż w późniejszej fazie gry z palm będą Cię ostrzeliwać snajperzy. Zabij niedoszłego Tarzana i ruszaj przed siebie, jedyną dostępną drogą.
Po chwili zostaniesz zaatakowany przez Japończyków, którzy ukrywali się w trawie. Kieruj się powoli do przodu i eliminuj nadbiegających wrogów. Nieopodal znajduje się piętrowy bunkier, kluczowy obiekt dla tej operacji.
Dostań się do japońskiego bunkra.
Bunkier jest dobrze chroniony, dlatego frontalny atak nie ma większego sensu. Zamiast przeć naprzód i przebijać się przez wojska nieprzyjaciela, wydaj artylerii rozkaz ataku. Głównym celem powinien być oczywiście bunkier (#21), w którego oknach znajdują się dwa stanowiska karabinów maszynowych.
Gdy żołnierze obsługujący kaemy odejdą do historii, wkrocz do okupu (#22), który znajduje się na południowym-zachodzie. Zabij przebywających tu Japończyków i zwiedź tunel. Po chwili znów znajdziesz się na polanie, tym razem jednak w pobliżu wejścia do bunkra. Zabij resztę wrogów i wyjdź na zewnątrz.
Oczyść japoński bunkier.
Wejdź do bunkra (#23) i zlikwiduj stacjonujących w nim żołnierzy. Jeśli wcześniej nie zaatakowałeś tego obiektu przy pomocy uderzenia rakietowego, będziesz musiał wejść po drabinie (#24) i zabić pozostałych oponentów. Tak czy siak musisz dostać się na piętro, gdyż właśnie tam czeka kolejny cel tej misji.
Wyeliminuj żołnierzy znajdujących się w gnieździe moździerza i wokół niego.
W pobliżu bunkra znajdują się stanowiska moździerzy, którymi Japończycy atakują amerykańskie wojska. Użyj karabinu maszynowego (#25), a następnie zmieć z powierzchni ziemi wszystkich wrogów obsługujących śmiercionośne wyrzutnie (#26).
Wezwij atak rakietowy na japońskie czołgi.
Uporawszy się z moździerzami, będziesz mógł zająć się czołgami, które również znajdują się w pobliżu bunkra. Karabin maszynowy jest za słaby, aby przebić pancerz wrogich maszyn, ale na szczęście masz do dyspozycji artylerię. Wskaż oba pojazdy do ataku i podziwiaj fajerwerki (#27).
Dołącz do oddziału.
Po zniszczeniu czołgów, wróć do towarzyszy, którzy cierpliwie czekają na Ciebie. Drużyna ucieszy się z pomyślnie wykonanego zadania, ale w tym samym momencie do bunkra wpadnie jeden z Japończyków i zabije sierżanta Sullivana (#28). Scena śmierci dowódcy zakończy zmagania na tym etapie.