Black Cats | Kampania Call of Duty World at War poradnik Call of Duty: World at War
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019
Black Cats
Kolejny etap przeniesie Cię w pobliże wyspy Okinawa, gdzie amerykańskie lotnictwo atakuje japońskie statki handlowe. Ta misja znacznie różni się od pozostałych przede wszystkim tym, że przebywasz na pokładzie samolotu i nie będziesz mógł się swobodnie poruszać. Możesz za to zmieniać stanowiska karabinów maszynowych we wskazanych przez grę momentach i zasypywać gradem pocisków nieprzyjacielskie jednostki. Twoja skuteczność w likwidowaniu statków i samolotów wroga będzie mieć w tym scenariuszu niebagatelne znaczenie. Jeśli nie dasz rady w porę wyeliminować zagrożenia, przeciwnicy rozwalą Cię w drobny mak.
Odeprzyj atak japońskich kutrów.
Po krótkim okresie spokojnego lotu, na horyzoncie pojawi się wroga flota. Zmień karabin i rozpocznij ostrzał, koncentrując się głównie na towarzyszących statkom handlowych kutrach (#169). Kiedy te ostatnie zostaną zniszczone, zabierz się za duże okręty (#170).
Po chwili samolot znajdzie się nad jednym ze statków handlowych, a Ty po raz kolejny zmienisz karabin. Strzelaj w kierunku okrętów, ale gdy tylko w zasięgu pojawi się któryś z kutrów, załatw go w pierwszej kolejności! Na odpowiedź Japończyków nie będziesz musiał długo czekać i po chwili zrobi się naprawdę gorąco.
Przełączaj się na kolejne karabiny maszynowe i kontynuuj ostrzał, koncentrując się przede wszystkim na kutrach. Jeśli będziesz mieć problem z trafieniem bardziej oddalonych jednostek, użyj celownika (#171). W wolnych chwilach atakuj statki handlowe (#172) i niszcz umieszczone na nich reflektory. Cały czas jednak pamiętaj, że kutry to powinny być Twoim głównym celem, bo właśnie one stanowią w tym momencie największe zagrożenie.
Zniszcz japońskie statki handlowe.
Gdy samolot zrobi kolejny nawrót, zajmij pozycję za wieżyczką dziobową i rozpocznij ostateczny atak na statki handlowe (#173). Osłabione wcześniej okręty nie będą się opierać tej kanonadzie i bardzo szybko zaczną nabierać wody. Gdy wszystkie statki zatoną, misja zostanie zakończona.
Odpowiedz na wezwanie floty.
Misja została zakończona, ale o powrocie do bazy nie ma w tym momencie mowy. Zmiana planów zostanie podyktowana tragiczną sytuacją sojuszniczej floty, która został zmasakrowana przez wrogów. Z racji tego, że tylko Wy znajdujecie się na tyle blisko, aby natychmiast pomóc rozbitkom, zapadnie decyzja o przeprowadzeniu misji ratunkowej.
Odeprzyj atak japońskich zer.
Zająwszy miejsce za wieżyczką dziobową będziesz świadkiem przylotu kilkudziesięciu samolotów wroga, które natychmiast ruszą do ataku. Obserwuj uważnie niebo i słuchaj wydawanych przez towarzyszy komend. Gdy tylko zobaczysz nadlatujące myśliwce Zero (#174), natychmiast staraj się je zlikwidować. Nie ma tu czasu na jakiekolwiek myślenie. Reaguj na zagrożenie i wykazuj się skutecznością, inaczej Twój samolot zamieni się w kulę ognia, tak jak sojuszniczy Hammerhead.
Uratuj wszystkich rozbitków.
Po odparciu pierwszego ataku myśliwców, samolot wyląduje na morzu, a Ty zmienisz karabin maszynowy. Tym razem Twoim celem będą kutry (#175), chociaż na celowniku pojawi się również kilka samolotów. Główne zagrożenie stanowią jednak statki, dlatego niszcz je od razu, gdy tylko zobaczysz je na ekranie. Oprócz tego musisz zająć się wyławianiem rozbitków (#176). Operacja ta trwa kilka sekund, podczas których jesteś całkowicie bezbronny, dlatego też zanim zdecydujesz się złapać któregoś z marynarzy, upewnij się że w okolicy nie ma wrogich kutrów!
Wyeliminuj japońskie zera.
Po zakończeniu operacji ratunkowej, zajmij miejsce za wieżyczką dziobową. Skup się na niszczeniu japońskich samolotów (#177), które będą nadlatywać z wszystkich stron - w wykrywaniu maszyn zdaj się na Twoich towarzyszy oraz własny wzrok. Po kilkudziesięciu sekundach zatnie Ci się karabin, ale na niebie pojawi się amerykańskie lotnictwo (#178) i dosłownie cudem unikniesz śmierci. Czas wracać do bazy.