Domyślne tryby wieloosobowe w Call of Duty Black Ops 4 Call of Duty Black Ops 4 porady
Ostatnia aktualizacja: 22 października 2018
Call of Duty: Black Ops IV posiada wyłącznie tryby gry wieloosobowej, bez elementów rozgrywki fabularnej dla pojedynczego gracza. Możesz jednak przetestować się oraz dostępnych specjalistów i odblokowane bronie w misjach treningowych mierząc się przeciwko graczom sterowanym przez komputer - aby to zrobić, wybierz zakładkę Sztab.
- Kontrola
- Dominacja
- Deathmatch
- Deatmatch Drużynowy
- Zabójstwo potwierdzone
- Umocniony punkt (Hardpoint)
- Znajdź i zniszcz
- Skok
Kontrola
Wraz z drużyną w składach 5 na 5 przejmijcie dwa oznaczone punkty kontrolne na mapie w wyznaczonym czasie. Tryb znany jest z wielu gier FPS:
- stań w polu, by przejąć punkt i obroń go - przejmowanie zostanie przerwane, gdy w polu znajduje się przeciwnik; większa ilość graczy w strefie to szybsze zajmowanie punktu,
- punkt, który zostanie przejęty, nie może już być odbity,
- na przejęcie punktu masz ograniczoną ilość czasu oraz "żyć" - respawnów sumowanych dla wszystkich członków drużyny;
- aby wygrać, należy zdobyć trzy zwycięstwa na mecz, przy czym w kolejnych meczach strony są zamieniane,
- drużyna obrońców wygra, jeśli utrzyma choć jeden punkt do końca rozgrywki lub zabije tylu przeciwników, ile posiadają dostępnych respawnów.
- jedna runda w meczu trwa 1,5 min, więc cały mecz może trwać od 4,5 - 7,5min.
Dominacja
Kolejny powszechnie występujący w wielu sieciowych strzelankach tryb, polegający na przejmowaniu punktów, by rozpocząć zbierać punkty zwycięstwa. Na mapie dostępne są trzy punkty: przejmuj je i utrzymuj, by zdobywać punkty dla swojej drużyny. Wygra ten zespół, który pierwszy zdobędzie 200 punktów (po 100 na rundę).
Deathmatch
Klasyczny tryb typu "każdy na każdego". Zabijaj przeciwników, których spotkasz na mapie. Warunkiem zwycięstwa jest zdobycie 30 zabójstw.
Deatmatch Drużynowy
Prosty tryb walki: dwie drużyny, które walczą ze sobą na polu bitwy. Punkty otrzymujesz za zabójstwa. Musicie zdobyć ich 75, aby wygrać.
Zabójstwo potwierdzone
Tryb ten przypomina klasyczny mecz drużynowy. Jednakże, aby wzmocnić drużynowy charakter meczu, każde zabójstwo musi zostać "potwierdzone" poprzez podniesienie nieśmiertelnika, który znajdziesz na ziemi po śmierci przeciwnika; widoczny jest także na radarze. Jeśli towarzysz z drużyny uniemożliwi jego zebranie, punkty nie są naliczane. Rozgrywka trwa do czasu uzyskania 60 potwierdzonych zabójstw, lub 10 minut.
W tym trybie liczy się z reguły czysta walka na krótki dystans: gadżety i wsparcie, które umożliwia atak na duży dystans nie ma dużego znaczenia, jeśli nie możesz później podnieść nieśmiertelnika. W tym trybie bardzo łatwo zdobywa się punkty doświadczenia: dodatkowe punkty otrzymujesz za zebranie nieśmiertelnika przyjaciela (25), oraz zabitego przez sojusznika oponenta (50). Łatwo nabić dużo punktów, grając jako opancerzone wsparcie: podnoś nieśmiertelniki, zamiast walczyć w pierwszej linii - wielu graczy ignoruje konieczność ich zebrania.
Umocniony punkt (Hardpoint)
Tryb znany w wielu grach także jako "King of the Hill". Jako drużyna musicie przejmować kolejne punkty na mapie i utrzymywać je odpierając natarcie wroga, podobnie jak ma to miejsce w trybie Dominacji. Różnica polega na tym, że na mapie jest tylko jeden punkt, który po minucie zmienia swoje położenie. Mecz rozgrywa się do osiągnięcia przez któraś z drużyn 250 punktów.
Znajdź i zniszcz
Tryb najbardziej znany z gry Counter-Strike. Na mapie znajdują się dwa punkty do uzbrojenia bomby. Jedna drużyna próbuje ją umieścić na jednym z pól i obronić do czasu jej eksplozji po 45 sekundach. Istotnym jest fakt, że każdy z zawodników ma tylko jedno życie na rundę, więc można zwyciężyć także poprzez eliminację wszystkich oponentów. Wysoce liczy się tu gra zespołowa i przetrwanie. Cały mecz trwa 4 rundy.
Skok
Skok to nowy, charakterystyczny tryb rozgrywki. Bohaterowie nie posiadają umiejętności, a każdy z nich posiada jedno życie na rundę. Jeśli nie odniesie zbyt krytycznych obrażeń, może zostać reanimowany przez dowolnego członka drużyny. Każda runda rozpoczyna się od zakupu wybranych broni, opancerzenia i dodatkowych umiejętności / gadżetów, a ilość uzyskanych pieniędzy po zakończeniu rundy zależy od uzyskanych punktów i tego, czy runda została wygrana. Aby zwyciężyć, złap torbę z pieniędzmi i zanieś ją do punktu ewakuacji. Wygrać możesz także poprzez eliminację wszystkich oponentów.
W tym trybie wiele zależy od gry drużynowej i dobrej komunikacji w zespole. Dodatkową amunicję oraz apteczki możesz znaleźć na leżące na ziemi. Ważne, że zakupione przedmioty - poza wykorzystanymi, w tym opancerzeniem - nie przechodzą do następnej rundy i muszą być ponownie zakupione.