Kryjówka | Solucja Call of Duty 4: Modern Warfare poradnik Call of Duty 4: Modern Warfare
Ostatnia aktualizacja: 4 marca 2019
Niniejszy rozdział solucji do Call of Duty 4: Modern Warfare poświęcony jest misji Kryjówka, w której musisz znaleźć Khaleda Al-Asada, odpowiedzialnego za detonację bomby atomowej. W tej misji jako komandos SAS, wylądujesz w Azerbejdżanie. Solucja do Call of Duty 4: Modern Warfare pozwoli Ci na znalezienie Al-Asada podczas misji Kryjówka.
Kryjówka - solucja
W poszukiwaniu Al-Asada, brytyjscy komandosi udali się do Azerbejdżanu. Człowiek z otoczenia Kamarowa twierdzi, że terrorysta ukrywa się w małej wiosce, niestety - nie wie dokładnie w którym budynku.
Na początek istotna uwaga. W tym scenariuszu autorzy zostawili Ci nieco swobody, możesz bowiem sprawdzać domy według wybranej przez siebie kolejności. Zaprezentowane niżej rozwiązanie nie jest zatem jedyne, ale moim zdaniem najbardziej optymalne.
Poczekaj aż Price spotka się z człowiekiem Kamarowa (#121) i udaj się wraz z drużyną na wzgórze. Po lewej stronie zlokalizowany jest kościół - stąd zostaniesz zaatakowany przez wrogów. Nie idź jednak do świątyni, ale skieruj się do budynku na końcu ścieżki (#122). Załatwiwszy krzątających się w okolicy przeciwników, wejdź do środka.
Aby zabezpieczyć budynek, należy zabić jego wszystkich obrońców - konieczne będzie zatem dokładne sprawdzenie pięter oraz piwnic. Warto pamiętać, że o tym, czy budynek został "wyczyszczony" decydujesz nie Ty, ale Twoi kompani. Jeśli usłyszysz stosowny komentarz któregoś z komandosów, Call of Duty 4: Modern Warfare zapisze stan gry, a Ty będziesz mógł iść dalej.
Po oczyszczeniu pierwszego domu otrzymasz możliwość wezwania śmigłowca. Helikopter ostrzeliwuje wskazany punkt (#123), eliminując wrogów oraz wrogie pojazdy. Warto korzystać z tego udogodnienia i atakować przeciwników kryjących się w budynkach. W trakcie ostrzeliwania pod żadnym pozorem nie zbliżaj się do wyznaczonego wcześniej miejsca ataku, gdyż śmigłowiec zabije również Ciebie.
Załatwiwszy wrogów w pierwszym budynku, skieruj się do kolejnego - tym razem wybierz dom na północnym-zachodzie (#124). Gdy uporasz się już z obrońcami i kompani uznają, że w środku jest czysto, wyjdź na zewnątrz. Skorzystaj z betonowych schodów, a następnie ze ścieżki prowadzącej do asfaltowej drogi (#125).
W okolicy powinien pojawić się już wóz opancerzony, który zabije Cię w mgnieniu oka, jeśli znajdziesz się w zasięgu karabinu maszynowego. Pojazd można wysadzić podkładając ładunek wybuchowy w na masce pojazdu, ale bezpieczniej jest przysłać w pobliże śmigłowiec, który przy pomocy rakiety zamieni irytujący wehikuł w kupę złomu.
Pozbywszy się wozu opancerzonego, możesz zabrać się za oczyszczanie stojącego nieopodal domu (#126). Najlepiej wejść do tego budynku przez okno i eliminować wrogów piętro po piętrze, schodząc w dół. Gdy usłyszysz, że wokół nie ma już żywej duszy, ruszaj w dalszą drogę.
Dostań się w pobliże zniszczonego wozu opancerzonego i wyjdź na ulicę. Asfaltowa droga doprowadzi Cię do kolejnego budynku (#127), w którym może ukrywać się Al-Asad. Zmiękcz obrońców atakiem śmigłowca, a następnie wejdź do środka i pozbądź się niedobitków.
Ostatnim budynkiem do sprawdzenia w tej części wioski, jest biały dom (#128) zlokalizowany tuż obok talerza anteny satelitarnej. W środku znajduje się sporo przeciwników, dlatego ułatw sobie zadanie wrzucając przez okna wszystkie granaty. Uważaj zwłaszcza podczas próby dostania się na drugie piętro - zgromadzeni tam wrogowie mogą z łatwością zabić Cię na schodach.
Przejąwszy biały budynek skieruj się do ostatniego miejsca, w którym może ukrywać się Al-Asad - na farmę (#129). Gospodarstwo sprawia wrażenie opuszczonego, ale to tylko pozory. Gdy tylko zbliżysz się do zabudowań, zostaniesz natychmiast zaatakowany.
Z pomocą kolegów pozbądź się wszystkich żołnierzy wroga i podejdź do największej stodoły (#130). Po chwili Price otworzy drzwi i znajdziecie poszukiwanego terrorystę. Kapitan rozpocznie bolesne przesłuchanie...