George - Montserrat Courtyard; Montserrat Car Station | Montserrat Broken Sword: The Serpent's Curse poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
George:Montserrat Courtyard;Montserrat Car Station
Porozmawiaj z każdym z trzech strażników (Guard), niestety nie chcą Cię przepuścić do klasztoru. Potem porozmawiaj z Nico. Dziewczyna spróbuje oczarować strażników, bez rezultatu. Skorzystaj ze schodów na dole ekranu (Stairs). Spróbuj wejść do budynku przez drzwi po lewej stronie. Po scence Eva Cię opuści, a drzwi będą zamknięte na zamek szyfrowy. Idź w dół ekranu, gdzie spójrz na wagonik kolejki linowej(Cable Car). Potem zwróć uwagę na coś migoczącego w wagoniku (Glint).
Skorzystaj z teleskopu (Telescope), posługiwanie się nim jest bardzo proste. Kliknij lewy przycisk myszy na czarnym tle i przytrzymaj go, przesuwając myszkę w stronę punktu, któremu chcesz się przyjrzeć. Widoczny przez teleskop obraz(kółko), przesunie się w wybranym przez Ciebie kierunku. Przesuń urządzenie w lewą stronę, aż ujrzysz "skalną twarz". Dokładnie ją obejrzyj. Użyj jeszcze raz teleskopu, tym razem, przesuń teleskop w lewo, za "skalną twarz". Ujrzysz budynek Santa Cova chapel(kaplica). Przyjrzyj się mu uważnie. Następnie przesuń teleskop w prawo. Zobaczysz dwoje ludzi uwięzionych w wagoniku(Duane i Pearl). Kliknij na Glint dwa razy. Potem przesuń urządzenie w górę i zbadaj kabel (Cable Runner). Przestań korzystać z teleskopu. Lusterko boczne skieruj w kierunku wagonika(użyj Side Mirror na Cable Car). Jeszcze raz spójrz przez teleskop, który automatycznie nakieruje się na wagonik. Pearl napisze na szybie kod do zamka: 0797. Teraz już możesz otworzyć drzwi i wejść do środka.
W tym pomieszczeniu dokonano sabotażu.
Koło lady (Counter), znajduje się fioletowe opakowanie z lunchem (Lunch Box). Weź je, niestety jest zamknięte, a ty nie masz do niego klucza. Zainteresuj się szafką (Cupboard),w której ktoś jest. Spróbuj porozmawiać z tą osobą. Nie chce ona wyjść z ukrycia, bo się boi. Spróbuj użyć konsoli na lewo (Console) i pociągnij za dźwignię (Lever). Nic to nie da. Otwórz właz (Hatch) z przodu konsoli, jest tam plątanina kabli, a Georgowi brak wiedzy na temat działania takich urządzeń. Spróbuj spinaczem (Paper Clip) otworzyć Lunch Box. Nie uda Ci się. Umieść pudełko pod trybami (Cogs) - dolna prawa część ekranu. Użyj dźwigni (Lever), co spowoduje, że uzyskasz wreszcie dostęp do zawartości pudełka. Zajrzyj do niego, a znajdziesz radio (Radio). Porozmawiaj przez radio z uwięzionymi w wagoniku starymi znajomymi (Duane i Pearl). Następnie przyłóż radio do szafki (Cupboard). Dziewczyna(Kat) zdecyduje się wyjść na zewnątrz. Niestety okaże się, że konsola jest uszkodzona. Musisz dostać się do bezpiecznika (Fuse) i go naprawić.
Kliknij na koła zębate, dzięki którym otworzyłeś pudełko z lunchem. Znajduje się tam dżem (Jam). Wysmaruj nim spinacz biurowy - użyj Paper Clip na Jam. Obejrzyj właz konsoli, na zbliżeniu jej wnętrza, wpuść do niej karalucha - użyj Matchbox Containing Cockroach na przodzie konsoli(Front). Przyczep do karalucha klejący się spinacz - użyj Sticky Paper Clip na Cockroach. Rzuć pokruszony biszkopt (Piece of Rich Tea Biscuit) na Prongs. Karaluch do niego podejdzie, a spinacz zostanie w konsoli. W ten o to sposób naprawisz maszynę i kolejka znów zacznie działać. Zdobędziesz osiągnięcie "Hot Wire" - udało ci się uruchomić kolejkę. Wagonikiem udacie się do Santa Cova chapel. Przejmiesz kontrolę nad Nico.