Breathedge: Rozdział 1, Lost in Space - solucja, opis przejścia Breathedge poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2021
W tym rozdziale poznasz początki fabuły gry Breathedge. Poradnik w tym miejscu pomoże ci ukończyć pierwszy rozdział Lost in Space.
- Zatamuj ulatniający się gaz
- Napraw intercom: debugger
- Stwórz Badziewie
- Budowa skafandra i kasku
- Udaj się do punktu ewakuacji
- Mostek
Zatamuj ulatniający się gaz
W ramach prologu, rozpoczniesz przygotowania do wyjścia na zewnątrz statku. Musisz wykonać kilka czynności, które nakaże ci komputer.
Pierwszą z nich jest zatamowanie ulatniającego się gazu. Złap unoszącą się obok różową gumę do żucia, otwórz ekwipunek i wybierz gumę z ekwipunku. Zostanie przypisana do paska szybkiego wyboru - wybierz ją i użyj na rurce.
Napraw intercom: debugger
Wejdź do kapsuły i użyj intercomu na ścianie. Jeszcze do niego wrócisz, ale najpierw musisz wyjść na zewnątrz, by naprawić antenę. Po jej demontażu, przejdź na drugą stronę kapsuły (na zewnątrz) i użyj panelu z kierownicą.
Teraz musisz wytworzyć Stację debugowania. Wróć do kapsuły i skorzystaj z procesora na blacie. Ujrzysz typowy panel tworzenia przedmiotów ze schematów i w zakładce z gwiazdką - schemat potrzebnego przedmiotu. Musisz zebrać do jego budowy 2 metalu i 1 przewód.
Metal znajdziesz w formie małych pomarańczowo-białych kulek lewitujących tu i tam. Zgromadzone są wokół większych, które potem będziesz mógł rozbijać.
Aby zdobyć przewód, podleć do zniszczonych fragmentów statku i zlokalizuj pomarańczowe miedziane przewody, by ich trochę zebrać.
Aby kontynuować wytwórz stację i w ekwipunku przypisz ją do szybkiego użycia i weź do ręki. Teraz użyj "narzędzia" na intercomie.
Stwórz Badziewie
Od teraz możesz stworzyć Poręczny łamacz - umożliwia ci niszczenie prostych przedmiotów w kosmosie, jak radia, pojemniki czy duże skupiska materiałów. Kolejno musisz utworzyć obiekt o nazwie "Badziewie narzucone przez deweloperów". Potrzebujesz do tego:
- 2x metal rafinowany (tworzony ze zwykłego metalu),
- gruba taśmę klejącą (wytwarzaną z gumy - znajdziesz jej trochę w pojemnikach na zewnątrz),
- przewód.
Gumę znajdziesz w pojemnikach. Musisz je zniszczyć poręcznym łamaczem. Po zbudowaniu "Badziewia..." użyj go, potem połóż gdziekolwiek - już ci się nie przyda.
Budowa skafandra i kasku
Nim będziesz mógł udać się do punktu ewakuacji musisz zbudować skafander antyradiacyjny oraz kask. Kłopotliwe do zdobycia materiały, których potrzebujesz to:
Farba
Udaj się do obszaru poniżej kapsuły, gdzie widoczny jest pomarańczowy "dym". Weź ze sobą świece tlenowe.
Na miejscu zbadaj ciało przemytnika (1), zabierz z niego oko. Teraz przejdź do sejfu (2) nieopodal i otwórz go. Znajdziesz tam jedną farbę i pozyskasz schemat jej wytwarzania.
Jeśli masz jeszcze tlen, udaj się do środka wraku, skąd wydobywa się "dym". Jeśli nie, wróć tu za drugim razem.
Znajdziesz tu unoszące się farbę i ołów - składniki potrzebne do wytworzenia farby zdolnej pomalować skafander oraz kask.
Aluminium
Aluminium to kolejny materiał potrzebny do budowy skafandra. Używają wiertarki wydobędziesz go z asteroid. Złoża to srebrne bloki.
Szkło
Szkło to ostatni element kasku do skafandra. Znajdziesz go daleko, kierując się w stronę punktu ewakuacji, przy rozbitych kapsułach ratunkowych.
Szkło unosi się w przestrzeni, jest go tam całkiem sporo. Potrzebujesz tylko jeden kawałek, ale lepiej wziąć więcej na zapas. Potrzebujesz Łapacza, by je zebrać (schemat poznasz zbierając Drapacz pleców koło twojego łóżka w kapsule).
Udaj się do punktu ewakuacji
Punkt ewakuacji znajduje się za polem lodu w kolejnej sporej części statku. By się tam dostać powinieneś zaopatrzyć się w:
- Świece tlenowe,
- Akcelerator,
- Balon.
Na obecną chwilę nie jesteś w stanie zbudować nic, co uchroni cię przed zimnem - skafander zabezpieczy cię jedynie przed promieniowaniem. Aby ułatwić sobie podróż, omiń pas lodu, trzymając się lewej strony przeleć za skałą. Tu temperatura nie jest tak niska. Jeśli jednak chciałbyś podróżować w lodzie, lataj od lampy do lampy, które będą niszczyć lód na twoim skafandrze.
W punkcie ewakuacji jest powietrze. Nieopodal znajdziesz także drugą tymczasową stację pobytu.
Mostek
Na mostku czekają cię do realizacji 2 zadania:
Najpierw pozbądź się wiertarki w skrzynce elektrycznej w rogu pomieszczenia. Potem przystąp do naprawy systemu poprzez uderzanie w jednostkę Poręcznym łamaczem.
Podejdź do terminala koło kierownicy i wprowadź hasło. Zabierz ze środka klucz i weź go do ręki, po czym umieść w kierownicy i obserwuj rozwój wydarzeń. W tym miejscu zakończysz pierwszy rozdział.