Odkryj tajemnicę biurka w bibliotece | Solucja Black Mirror Zagadka: sejf w biurku w bibliotece - poradnik Black Mirror
Jak otworzyć sejf w biurku? Przygotowaliśmy rozwiązanie zagadki krok po kroku!
Ostatnia aktualizacja: 11 grudnia 2017
Przyjrzyj się wnętrzu biurka (by uaktywniać kolejne punkty, przesuwaj obraz klawiszami W, S, A ,D). Z leżącej po lewej sterty listów weź kolejne fragmenty zdjęcia. Zajrzyj do szufladek po prawej. W górnej znajdziesz pisaną ręką ojca notatkę z tajemniczymi znakami, które zawiera również list od niego. W środkowej - list do lady Gordon od lekarki jej syna, dr Leah Farber. Dolna okaże się zamknięta.
Jak otworzyć sejf w biurku Margaret w bibliotece?
Teraz przybliż widok na wewnętrzną część lewego boku biurka. Znajduje się tam rodzaj zamka szyfrowego - w każdym z czterech pól należy ustawić właściwą cyfrę odpowiadającą symbolowi wydrapanemu nad danym polem. Symbole te to runy, idąc od lewej, są to jera (J), mannaz (M), thurisaz (TH) i dagaz (D).
Aby poznać przypisane im wartości, trzeba skorzystać z podpowiedzi, jakie pozostawił synowi John. Pierwszą zawarł w swoim liście. To dwa równania: J + TH = IV i IX = M + J. Kolejne dwa znajdziesz w notatce z szuflady: TH + J + TH = V i D - M = II
Teraz wystarczy wykonać proste obliczenia. Np.:
- TH + J + TH = 5, czyli J + 2TH = 5, a dalej (po przemnożeniu każdego elementu przez -1) -J - 2TH = -5.
Następnie należy stworzyć układ równań:
- -J - 2TH = -5
- J + TH = 4
I korzystając z metody przeciwnych współczynników, doprowadzić go do postaci -1TH = -1, co daje: TH = 1.
Skoro wiadomo, że TH = 1, po podstawieniu do równania J + TH = 4 otrzymasz J + 1 = 4 i kontynuując obliczenia, uzyskasz wynik: J = 3.
Skoro J = 3, po podstawieniu do równania M + J = 9 otrzymasz M + 3 = 9 i kontynuując obliczenia, uzyskasz wynik: M = 6.
Skoro M = 6, po podstawieniu do równania D - M = 2 otrzymasz D - 6 = 2 i kontynuując obliczenia, uzyskasz wynik: D = 8.
Teraz pozostaje już tylko ustawić na zamku szyfrowym kolejne cyfry odpowiadające danym symbolom (idąc od lewej): 3, 6, 1, 8, po czym otworzyć znajdującą się poniżej skrytkę. Jest w niej schowany klucz. Zdobywszy go, możesz odblokować dolną szufladę - nie spowoduje to jej otwarcia, ale stanowi pierwszy krok do dostania się do ozdobnego sejfu widocznego w centralnej części biurka.
By wykonać drugi krok, przybliż widok na zewnętrzną część prawego boku biurka. Widnieje tam wizerunek węża - naciśnij jego głowę.
Dalej przenieś się na lewą stronę, by zbadać zewnętrzną część tego boku biurka. Przyjrzyj się jej - w dole po prawej pojawią się dwie opcje: naciśnięcia białego lub czarnego przycisku. Podpowiedź co do kolejności wciskania owych przycisków stanowią paski na widocznym z tej strony wężu - idąc od głowy do ogona - mianowicie:
czarny, biały, czarny, biały, czarny, biały, biały, biały, czarny, czarny, biały, biały, i ciąg dalszy ogona z wewnętrznej części tego boku biurka (można przerwać wciskanie i sprawdzić układ pasków), czyli: czarny, czarny, biały, czarny (jeśli w trakcie całej tej operacji David skomentuje swoje poczynania, mówiąc, że coś jest nie tak - znaczy to, że nastąpił błąd i trzeba wszystko zacząć od nowa).
Po otwarciu sejfu do ekwipunku trafi kolejny klucz (do gabinetu gospodarza), David przeczyta też kolejną wiadomość od ojca. Zauważ (w zbliżeniu), że ząbki (w dolnej części) klucza można obracać.