Epizod 11 | Akt II | Beowulf poradnik Beowulf
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Epizod 11
Niemal od razu przy moście skręć w prawo i wespnij się na samą górę. Znajduje się tam Legendarna Włócznia [1] , która jest świetna w walce grupowej. Podbiegnij pod bramę i nakaż swoim Tanom zająć się kołem. Włącz Furię i eliminuj zbiegających z górki przeciwników [2] . Gdy ktoś zaatakuje pracusiów, wyjaśnij sytuację i nakazuj kręcić kołem do skutku [3] . Możesz skorzystać z pieśni, aby choćby w 50% przyśpieszyć proces otwarcia wrót. Gdy wrota zostaną otwarte, szaman ucieknie. Skieruj się do góry i wykoś pozostałych Formorów [4] .
Przedostań się przez kolejną bramę i biegnij na wybrzeże. Będąc w posiadaniu Legendarnej Włóczni, nie powinieneś mieć specjalnych kłopotów z pokonaniem kolejnych fal Formorów [1] . Niemniej byłoby fajnie, gdybyś miał do dyspozycji przynajmniej 5 żywych Tanów. Zabij wszystkich, używając na przemian Heroizmu (Tanowie będą dzięki temu wymiatać) i alternatywnego ataku Legendarnej Włóczni [2] . Skieruj się w stronę 3 ogni, wespnij do góry i wybij "obserwatorów" [3] . Szaman zejdzie na dół i będzie walczył razem z ostatnią falą Formorów. Heroizm + Chwyt + Zmiażdżenie na tym czarodzieju powinny zakończyć się połowicznym sukcesem [4] .
Biegnij do kolejnej sekcji. Trafisz pod wodospad [1] . Załatw Formorów i idź w prawo, w okolicy ogniska - włącz Furię, a odstraszysz szamana. Przejdź przez rzekę i rozwal zdefektowany wóz, a następnie wespnij się na wieżę [2] . Rozwal każdego na moście [3] , po czym wróć pod wieżę i aktywuj furię. Szaman wystraszy się ponownie i zbiegnie na most. Jeśli nie chwycisz go w biegu, będziesz musiał zejść na plażę i tam poradzić sobie z nim oraz z hordą Formorów [4] . Generalnie ponownie radzę ostrożnie skorzystać z Furii.
W następnej sekcji zaatakują Cię Barbarzyńcy. Wejdź do budynku i sprawdź, gdzie znajduje się szaman [1] . Biegnij do pokoju obok i wejdź do góry [2] . Wybij Formorów i Naładuj Furię (ale nie aktywuj jej). Zjedź w dół i gdy szaman będzie obok Ciebie - aktywuj Furię i zabij go. Nie warto walczyć z Barbarzyńcami, gdyż mają tarcze i odradzają się na wybrzeżu. Skup się na szamanie. Po wykonaniu zadania otwórz kołem kolejne drzwi.
Teraz czeka Cię najgorsze zadanie z dotychczasowych. Musisz ochronić Świętą Relikwię przed zniszczeniem z rąk Formorów, Barbarzyńców i trolli. O stopniu trudności tego zadania niech świadczy fakt, iż nie ma jednej, sprawnej taktyki działającej w tej sytuacji. Wszystko zależy od szczęścia, wyczucia czasu i... uczciwości komputera, ale o tym poniżej. Gdy tylko zobaczysz scenkę z opisem zadania, idź w prawo i zamknij przy pomocy pieśni drogę [1] . Wejdź teraz na samą górę i zbierz niebieskie runy (jedna jest po prawej, w korytarzu za zamkniętymi wcześniej wrotami; druga po lewej stronie lewego głazu). Pierwsza fala składa się z kilkunastu Formorów i kilku Barbarzyńców. Zabij te krecie stworzenia i użyj Heroizmu do walki Tanów z Barbarzyńcami [2] . Pilnuj ołtarza z Relikwią (najlepiej stań zaraz obok niej), aczkolwiek nie używaj obok niej Furii . Kluczem do sukcesu jest odpieranie kolejnych ataków odradzających się Formorów (tak, niestety komputer tu oszukuje). Po załatwieniu pierwszej fali wzmocnij Tanów ponownie i wyczekaj na drugą. Tu ponownie niech podopieczni zejdą na dół, a ty pilnuj Relikwii. W razie problemów każ Tanom wycofać się i bronić świętości. Trzecia fala składa się z dwu trolli i kilkudziesięciu Formorów i Barbarzyńców. Żeby ją pokonać, należy od razu po zlikwidowaniu drugiej fali zacząć odcinać jeden z głazów w rytm pieśni [3] . Musisz wbić się w odpowiedni moment, kiedy trolle będą przechodzić przez bramę - jeżeli trafisz, zginą oba [4] . Od razu przystąp do odcinania drugiego głazu. Jest to bardzo ważne, gdyż Formorów będzie tak wielu, iż któryś z nich przeciśnie się przez Tanów bądź odrodzi pod ołtarzem. Jeżeli uda Ci się skasować drugim głazem przeciwników, pozostanie jedynie wybicie kilku Barbarzyńców. Aczkolwiek pamiętaj - zawsze biegaj/stój w okolicy Relikwii i motywuj Tanów przed każdym starciem .