Energia i negatywne efekty | Podstawy rozgrywki Battlerite Battlerite poradnik
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
Energia
Energia to dodatkowy zasób, który wykorzystywany jest przy używaniu specjalnych umiejętności. Wskaźnik energii znajduje się pod paskiem życia Bohatera. Pasek ten podzielony został na 4 żółte odcinki, a każdy z nich to 25 punktów. Energię zdobywa się poprzez wykonywanie zwykłych ataków, korzystanie ze zwykłych umiejętności ofensywnych lub defensywnych. Każda z umiejętności ma podaną w opisie wartość pozyskiwanej energii. Do czego może zostać wykorzystana energia?
- Umiejętności "EX" - każdy z Bohaterów może wykorzystać energię do wzmocnienia 2 określonych umiejętności. Kosztuje to 25 punktów energii, ale w zamian za to dana umiejętność zyskuje dodatkowy efekt.
- Umiejętność "R" - każdy z Bohaterów ją ma i użycie jej również kosztuje 25 punktów energii.
- Umiejętność "F" - jest to tak zwane Ultimate, czyli superzdolność. Wykorzystanie jej zabiera cały pasek energii, czyli 100 punktów.
Negatywne efekty
W trakcie gry w Battlerite spotkasz się z różnego rodzaju negatywnymi efektami, które mogą zostać nałożone na Twojego Bohatera. Poniżej znajdziesz objaśnienie każdego z nich i dowiesz się w jaki sposób oddziałuje na postać. Pamiętaj, że każda zdolność nakładająca któryś z poniższych efektów ma określony czas działania i czasy te mogą różnić się miedzy sobą gdy zostają nałożone przez innych Bohaterów.
- Stun (Ogłuszenie)
- Incapacitate (Ubezwłasnowolnienie)
- Petrify (Paraliż)
- Panic (Panika)
- Root (Zakorzenienie)
- Snare (Sidła)
- Fading Snare (Zastygnięcie)
- Damage Over Time (Obrażenia rozłożone w czasie)
- Silence (Uciszenie)
- Weaken (Osłabienie)
Stun (Ogłuszenie)
Ogłusza przeciwnika wprowadzając go w stan w którym nie jest zdolny do poruszania się, używania umiejętności bądź wykonywania jakichkolwiek innych akcji, aż do końca trwania tego efektu. Ogłuszone cele można atakować bez obawy o przerwanie efektu.
Incapacitate (Ubezwłasnowolnienie)
Podobnie jak w przypadku ogłuszenia, ubezwłasnowolnienie wprowadza Bohatera w stan w którym nie jest zdolny do poruszania się bądź używania umiejętności, aż do końca tego efektu bądź do momentu otrzymania jakichkolwiek obrażeń.
Petrify (Paraliż)
Paraliż wprowadza Bohatera w stan w którym również nie jest zdolny do wykonywania jakichkolwiek akcji, ale dodatkowo przydziela mu tarczę ochronną. Paraliż trwa do momentu przeminięcia efektu lub kończy się w momencie gdy przydzielona tarcza została rozbita.
Panic (Panika)
Panika sprawia, że Bohater ucieka w popłochu i jest niezdolny do poruszania się lub używania umiejętności. Bohater przeważnie ucieka w linii prostej ze zwiększoną prędkością i zdąży przebiec spory dystans zanim ponownie odzyska kontrolę. Efekt paniki trwa do momentu przeminięcia zaklęcia lub zostanie przerwany gdy Bohater otrzyma określoną ilość obrażeń.
Root (Zakorzenienie)
Zakorzenienie przytrzymuje Bohatera w miejscu na pewien okres czasu. Postać nie może się ruszać, ale wciąż jest w stanie korzystać z umiejętności.
Snare (Sidła)
Sidła spowalniają Bohatera o określoną wartość przeważnie wyrażaną w procentach. Bohater wciąż jest w stanie używać umiejętności i poruszać się.
Fading Snare (Zastygnięcie)
Zastygnięcie sprawia, że Bohater na chwile zostaje przytrzymany w miejscu (jego prędkość ruchu zostaje zredukowana do 0), a następnie powoli wydostaje się z tego efektu odzyskując zdolność do poruszania się, aż do odzyskania pełnej kontroli.
Damage Over Time (Obrażenia rozłożone w czasie)
Są to obrażenia, które Bohaterowie otrzymują w czasie, np. od trucizny bądź ognia - przykładowo 10 obrażeń w ciągu 5 sekund. Obrażenia te nie są w stanie zabić Bohatera, ale mogą zostawić go z 1 punktem zdrowia. Efekt ten utrzymuje się aż do otrzymania przez Bohatera pełnych obrażeń. Damage Over Time może zostać odświeżony, np. Gdy Bohater został Zatruty na 5 sekund, a po 3 sekundach znowu zostanie objęty tym efektem, czas działania Trucizny zostanie zresetowany.
Silence (Uciszenie)
Uciszenie sprawia, że Bohater nie jest w stanie używać umiejętności przez pewien czas. Bohater może poruszać się normalnie.
Weaken (Osłabienie)
Bohater objęty Osłabieniem ma zredukowane o pewien procent statystyki w zakresie zadawania obrażeń i otrzymywania efektów leczących.