Bohaterowie do walki na odległość | Bohaterowie i ich charakterystyka Battlerite Battlerite poradnik
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Ten typ Bohatera najlepiej czuje się w walce na dystans. Bohaterowie zasięgowi przeważnie starają się trzymać za sojusznikami walczącymi w bezpośrednim starciu ze względu na to, że ci drudzy są bardziej wytrzymali. Ich umiejętności w większości wymagają dobrego oka i niezłego celownika dlatego gra nimi może na początku sprawiać pewne problemy. Ze względu na możliwość atakowania z dystansu są w stanie nieźle osłabić przeciwnika zanim ten znajdzie się przy nich. Do tej grupy należą:
Iva
Iva przypomina postać szalonego wynalazcy, który chce sprawdzić swoje wynalazki w boju. Jest to postać dystansowa więc nie angażuje się w walkę wręcz. W swoim arsenale posiada między innymi karabin lub wyrzutnie rakiet. Dla każdego przeciwnika znajdzie jakąś niespodziankę.
Porady
- "Boomstick" to podstawowy atak Ivy. Wystrzeliwuje 4 pociski w małym stożku po czym musi przeładować broń. Pociski mogą być wystrzeliwane w różnych kierunkach. Broń działa jak shootgun więc im bliżej celi się znajdujesz tym większe obrażenia zadasz.
- "Rocket X-67" wystrzeliwuje w wybranym przez Ciebie kierunku rakietę, która zadaje obrażenia gdy trafi w cel, a dodatkowo wybucha zadając dodatkowe obrażenia obszarowe. Jeśli celujesz w poruszający się cel musisz uwzględnić opóźnienie w używaniu umiejętności. Cele oblane wcześniej olejem będą dodatkowo płonąć otrzymując dodatkowe obrażenia rozłożone w czasie.
- "Jet Pack" to umiejętność, która zapewnia Ivie mobilność. Może być użyta zarówno w ofensywny lub defensywny sposób. W trakcie korzystania z plecaka odrzutowego Iva oblewa olejem cele znajdujące się pod nią przez co spowalnia je o 30% na aż 4 sekundy. "Jet Pack" może być wykorzystany również do zaskakiwania przeciwników - nikt chyba nie spodziewa się zobaczyć szalonego wynalazcę przeskakującego przez ścianę aby znaleźć się w centrum walki.
- "Zap" zapewnia Ivie ochronę w postaci tarczy absorbującej obrażenia. Co więcej, zwiększa jej prędkość ruchu na krótką chwilę co może przydać się w trakcie pościgu bądź ucieczki.
- "Tazer" to bardzo przydatna umiejętność dzięki której Iva jest w stanie przerwać umiejętność przeciwnika i ogłuszyć go. Pocisk ma spory zasięg więc może być wystrzelony z bezpiecznej odległości. Przydaje się przede wszystkim do całkowitego powstrzymania przeciwnika przed skorzystaniem z superzdolności.
- "Tractor Beam" przyciąga wybrany cel do Ivy i co ciekawe w trakcie trwania tej umiejętności Iva jest niewrażliwa na jakiekolwiek obrażenia otrzymywane z frontu. Przydaje się do przetrwania trudnej sytuacji gdy np. musisz poczekać na odnowienie się umiejętności umożliwiającej ucieczkę bądź przetrwaniu do czasu kiedy Twój sojusznik znajdzie się na tyle blisko, aby pomóc. Jeśli ktoś wskoczy na Twoje plecy w trakcie używania tej umiejętności, natychmiast przerwij jej działanie i postaraj się uciec w bezpieczne miejsce.
- "Machine Gune" wystrzeliwuje serię przebijających pocisków w wybranym przez Ciebie kierunku. Pociski, które przebiją się przez cel zadają zmniejszone obrażenia kolejnym celom. W trakcie trwania tej umiejętności pobierana jest energia. Umiejętność ta przydaje się do wykończenia uciekającego celu, ale w większości przypadków może okazać się zupełnie nieprzydatna przez to, że Bohater zmuszony jest do stania w miejscu przez co odsłania się na ataki ze strony przeciwnika.
Proponowany rozwój Battlerites
Jade
Jade to urodzony rewolwerowiec, ale równie sprawnie posługuje się bronią snajperską. W Trakcie walki korzysta z różnego rodzaju tricków, jak np. zasłony dumne lub sprawne uniki. Nie miesza się do walki w zwarciu szukając zawsze najdogodniejszych pozycji snajperskich.
Porady
- "Revolver Shot" to podstawowy atak Jade. Wystrzeliwuje 6 pocisków z rewolwerów po czym musi je przeładować. Zasięg tej umiejętności nie jest zbyt duży więc musisz nauczyć się poprawnie wykorzystywać rewolwery Jade.
- "Snipe" to umiejętność mierzona. Jade poświęca chwilę na poprawne ustawienie snajperki po czym wystrzeliwuje przebijający pocisk w wybranym przez Ciebie kierunku. Użycie tej umiejętności ma casting speed aż 1 sekundę więc chwilę potrwa zanim wystrzelisz pocisk. Niestety, Jade jest wtedy wystawiona na nie lada zagrożenie ze strony wroga. Umiejętność ta może zostać wykorzystana jako przynęta - aktywujesz "Snipe" i czekasz, aż przeciwnik do Ciebie doskoczy po czym odskakujesz w bezpieczne miejsce i kontynuujesz zadawanie obrażeń przy pomocy rewolwerów. W ten sposób zyskasz cenne sekundy dla Twojego sojusznika. Jeśli jednak chcesz wykorzystać tą umiejętność w bezpieczny sposób to przed oddaniem strzału aktywuj "Stealth" dzięki czemu nikt nie przeszkodzi Ci w poprawnym namierzeniu celu.
- "Blast Vault" pozwala Jade na detonację granatu, który zada obrażenia znajdującym się w pobliżu przeciwnikom, a także ogłuszy ich na krótką chwilę. Po detonacji granatu Jade bezpiecznie odskakuje w wybrane miejsce. Umiejętność ta może zostać wykorzystana do ucieczki lub do odpowiedniego ustawienia postaci do oddania strzału ze snajperki.
- "Stealth" to kolejna umiejętność, która może zagwarantować Jade trochę bezpieczeństwa. Bohater chowa się w cieniu na krótką chwilę znikając zupełnie z pola widzenia przeciwników. "Stealth" umożliwi Ci ewakuację z wielu ciężkich sytuacji. Może również być przydatny przy wykorzystywaniu wcześniej wspomnianej snajperki.
- "Disabling Shot" jest w stanie przerwać używaną właśnie umiejętność co może być katastrofalne w skutkach dla przeciwnika. Przykładowo, gdy przeciwnik zaczyna używać swojej superdozlności możesz zupełnie zniwelować jej działanie poprzez użycie "Disabling Shot".
- "Junk Shot" wystrzeliwuje pociski w stożku, które ranią wrogów i odrzucają ich do tyłu. Przydaje się gdy przeciwnik znajdzie się blisko Twojego Bohatera i rozpoczyna atak. Możesz go odrzucić przy pomocy "Junk Shot" i natychmiast odskoczyć w bezpieczne miejsce przy użyciu "Blast Vault".
- "Explosive Shells" to umiejętność, która sprawia, że Jade jest śmiertelnym zagrożeniem dla każdego przeciwnika. Bohater wystrzeliwuje serię 4 eksplodujących pocisków, które nie dość, że zadają obrażenia celowi w który trafią to jeszcze rozpryskują się zadając dodatkowe obrażenia obszarowe. Dzięki temu możesz dobić przeciwnika, któremu udało uniknąć się bezpośredniego strzału, ale dosięgła go eksplozja.
Proponowany rozwój Battlerites
Ashka
Ashka to zamaskowany piromanta. Włada czarną magią i opanował sztukę posługiwania się ogniem dzięki czemu podporządkował ten żywioł własnej woli. Bohater ten zawsze trzyma się z tyłu i gnębi przeciwników czarami. Nie daj się zwieść jego niepozornemu wzrostowi ponieważ w tym małym ciele tkwi wielka, nieokiełznana siła.
Porady
- Na samym początku warto wspomnieć o tym, że umiejętności tego Bohatera nakładają na cel "Ignite", czyli podpalają go. Podpalone cele otrzymują obrażenia w czasie. Dzięki temu możesz zniwelować efekty leczące na przeciwniku ponieważ nieustannie ich życie zostaje zmniejszane przez ten debuff.
- "Fireball" to podstawowy atak Ashki. Wystrzeliwuje on ognisty pocisk, który szybko leci w wybranym przez Ciebie kierunku. "Fireball" ma dość spory zasięg co pozwoli na trzymanie przeciwnika na dystans.
- "Fire Storm" pozwala Bohaterowi na przyzwanie 3 ładunków ognistego pocisku i natychmiastowe wystrzelenie ich jeden po drugim. Należy pamiętaj o tym, że w trakcie używania tej umiejętności Ashka stoi w miejscu więc staraj się aktywować tę umiejętność w bezpiecznej odległości od przeciwnika. Jeśli znajdziesz się w niebezpieczeństwie po prostu przerwij castowanie umiejętności i oddal się w bezpieczne miejsce.
- "Searing Flight" to umiejętność wykorzystywana do zyskania dystansu między przeciwnikiem lub do skrócenia go. Bohater po wylądowaniu w wybranym miejscu zadaje obrażenia, ale nie jest to dobry sposób na rozpoczynanie walki ponieważ Ashka nie nadaje się do walki w bezpośrednim starciu. "Searing Flight" to dobra umiejętność do ucieczki.
- "Flamestrike" tworzy na ziemi okrąg, który po chwili wybucha zadając obrażenia i unieruchamiając trafione cele. Umiejętność ta jest naprawdę ciężka do wycelowania ponieważ ma spore opóźnienie, a pole działania umiejętności jest widoczne dla przeciwników przez co szybko mogą wyjść z obszaru rażenia. Ze względu na trudność w wycelowaniu tą umiejętność przydaje się ona do odizolowania przeciwników od ważnych punktów. Zapewne nie zaryzykują otrzymania dodatkowych obrażeń aby zdobyć kulę.
- "Molten Fist" sprawia, że Ashka przebywa krótki dystans w szybkim tempie, a trafieni wrogowie zostają odrzuceni i spowolnieni. Umiejętność ta przydaje się w trakcie pogoni za przeciwnikiem lub do uniknięcia nadlatujących pocisków.
- "Firewall" tworzy na wybranym obszarze ścianę ognia, która pochłania nadlatujące pociski i dodatkowo podpala wrogów, którzy znajdą się w obszarze jej działania. Należy tutaj wspomnieć o tym, że Ashka może swobodnie strzelać swoimi ognistymi pociskami znajdując się za ścianą ognia. To samo tyczy się sojuszników, którzy mogą liczyć na odrobinę wytchnienia chowając się za ścianą.
- "Infernal Scorch" zamienia Ashkę w kulę magmy. Bohater szybko przemieszcza się w wybranym kierunku zadając obrażenia, podpalając wrogów i zostawiając za sobą ognisty ślad, który również zadaje obrażenia. Umiejętności tej można użyć nawet będąc za ścianą co może zaskoczyć przeciwników!
Proponowany rozwój Battlerites
Varesh
Varesh to niematerialna postać stworzona z energii innych zakuta w pancerną zbroję. Posługuje się magią za pomocą której może dotkliwie ranić przeciwników, ale także osłaniać sojuszników. Jego umiejętności są tak skonstruowane, że pełni rolę zarówno postaci ofensywnej, jak i wspierającej.
Porady
- "Hand of Corruption" jest podstawową umiejętnością tego Bohatera. Varesh wypuszcza pociski, które zadają obrażenia wrogom i dodatkowo leczą Varesha. Co więcej nakładają na cel efekt "Zepsucia" przez co efekty leczące na tej postaci są zmniejszone o 15%, a do tego Bohater opanowany przez "Zepsucie" zadaje zmniejszone obrażenia. To bardzo istotna mechanika, która na dłuższą metę potrafi zaoszczędzić sporo zdrowia zarówno Tobie, jak i sojusznikom z Twojej drużyny. Staraj się utrzymywać na przeciwnikach efekt "Zepsucia" możliwie jak najdłużej.
- "Hand of Judgement" to kolejny magiczny pocisk, który tym razem nakłada na cel tzw. "Wyrok". Bohater z tą etykietką jest skazany na otrzymywanie o 15% więcej obrażeń niż normalnie. Świetnie sprawa się to w trakcie maksymalizowania obrażeń na wybranym celu. Jeśli wraz z sojusznikiem chcecie szybko wyeliminować któregoś z przeciwników to ta umiejętność na pewno Wam w tym pomoże. Co ciekawe umiejętność ta nie ma czasu schłodzenia więc można nią strzelać bez przerwy. Jedyny minus jest taki, że ma dość spory czas ładowania.
- "Inhibitor's Guard" to typowa tarcza ochronna, która może zostać nałożona na Varesha lub któregoś z sojuszników. Tarcza absorbuje obrażenia i po pochłonięciu określonej liczby punktów obrażeń lub po 2.5 sekundach znika. Co ciekawe, żeby ochronić sojusznika tarczą nie musisz wycelować kursorem bezpośrednio na niego. Wystarczy nakierować kursor w pobliżu postaci, którą chce się osłonić.
- "Wuju" to umiejętność kontrująca. Po aktywacji kontruje cios lub pocisk, który uderzy w Varesha i przeteleportuje go na plecy przeciwnika, który wykonał atak. Gdy Varesh znajdzie się na plecach przeciwnika zostanie on dodatkowo ogłuszony. Należy tutaj wspomnieć, że Varesh nie zmaterializuje się zaraz za przeciwnikiem tylko w pewnym dystansie z którego spokojnie będzie mógł kontynuować atak.
- "Shatter" to bardzo ważna umiejętność, która dodatkowo konsumuje efekty nakładane przez Varesha: "Zepsucie" oraz "Wyrok". W zależności od tego, który efekt zostanie pochłonięty, Varesh zyska trochę punktów zdrowia lub zada dodatkowe obrażenia i wyciszy cel przez co nie będzie on mógł korzystać z umiejętności. Umiejętność ta ma krótki czas ładowania i zadaje obrażenia obszarowe. Varesh może mieć do 2 ładunków tej umiejętności.
- "Reform" przenosi Varesha w wybrane przez Ciebie miejsce. Po zmaterializowaniu się, Varesh zadaje obrażenia obszarowe i konsumuje efekty "Zepsucia" i "Wyroku" w taki sam sposób, jak przy używaniu "Shatter". Umiejętność ta ma spory czas animacji więc łatwo ją przerwać. Za pomocą "Reform" możesz zmaterializować się za ścianą zaskakując w ten sposób przeciwników.
- "Powers Combined" to superzdolność tego Bohatera. Varesh dematerializuje się i sunie w wybranym przez Ciebie kierunku. Zadaje obrażenia wszystkim napotkanym wrogom i nakłada na nich zarówno "Zepsucie", jak i "Wyrok". Varesh może skorzystać z tej umiejętności do 3 razy jeśli za każdym użyciem trafi chociaż jednego przeciwnika.
Proponowany rozwój Battlerites
Taya
Taya to zwinny łowca, która posługuje się ostrym jak brzytwa bumerangiem. Bumerang wypuszczony z ręki po osiągnięciu maksymalnego zasięgu wraca do Tayi przez co jest w stanie zadać dwukrotne obrażenia jednym rzutem. Preferuje walkę na dystans ponieważ w odróżnieniu od innych Bohaterów nie jest w stanie poruszać się w trakcie używania podstawowego ataku. W swoim asortymencie posiada także umiejętności umożliwiające sprawną ucieczkę.
Porady
- "Razor Boomerang" to podstawowa umiejętność tego Bohatera. Taya wypuszcza bumerang w wybranym kierunku, który po osiągnięciu maksymalnego zasięgu wraca do jej ręki. Bumerang może zadać obrażenia wszystkim celom na swojej drodze. Należy pamiętać, że w trakcie rzucania bumerangiem Taya nie może się poruszać. Dopóki bumerang nie wróci do jej ręki nie jest w stanie wypuścić kolejnego pocisku. Staraj się pozycjonować Bohatera w taki sposób, aby bumerang mógł trafić jak największą ilość przeciwników lub chociaż dwukrotnie ten sam cel.
- "X Strike" pozwala Tayi na wyrzucenie dwóch krzyżujących się w pewnym momencie bumerangów, które zadają spore obrażenia i są w stanie ogłuszyć trafione cele. Bumerangi lecą mniej więcej po łuku więc na samym początku możesz mieć problem z poprawnym wycelowaniem tej umiejętności. Nie zniechęcaj się jednak ponieważ dobre opanowanie "X Strike" sprawi, że Taya z podrzędnego łowcy stanie się prawdziwym zabójcą.
- "Haste" po aktywacji zdejmuje z postaci wszystkie negatywne efekty uniemożliwiające poruszanie się, zwiększa prędkość ruchu, a także pozwala na rzucanie "Razor Boomerang" w trakcie ruchu zwiększając dodatkowo ich obrażenia. Biorąc pod uwagę, że w na raz możesz wyprowadzić tylko jeden bumerang to w trakcie trwania tej umiejętności będziesz w stanie wypuścić dwa pociski.
- "Wind Strike" to szybkie zagranie, które zadaje obrażenia obszarowe dookoła postaci i odrzuca trafionych wrogów na małą odległość dzięki czemu będziesz mieć czas, aby wyrzucić dodatkowy bumerang lub użyć "Haste".
- "Wind Bomb" tworzy na określonym obszarze wir, który przyciąga trafionych wrogów do jego centrum. Umiejętność ta może w znaczny sposób ułatwić wycelowanie "X Strike".
- "Tornado" to świetna umiejętność do kontrolowania przebiegu walki. Możesz zastosować ją na przeciwniku, aby stracił na chwilę kontrolę nad własną postacią lub wyprowadzić sojusznika w wir powietrza, który sprawi, że postać ta będzie kompletnie nienamierzalna. Co więcej, sojusznik będzie mógł wybrać miejsce w które zostaje bezpiecznie wyrzucony z wiru. "Wind Strike" może zostać również użyty na Tayi.
- "Companion Call" wzywa Twojego mounta, który szarżuje w Twoim kierunku z dalekiej odległości raniąc i odrzucając wszystkich przeciwników, których napotka na swojej drodze. Gdy Taya wskoczy na mounta uzyska tarczę ochronną na 5 sekund. W trakcie trwania tarczy Taya rzuca znacznie szybsze i mocniejsze bumerangi i co ważne nie jest już ograniczona do wypuszczania jednego bumeranga na raz! Dzięki temu możesz spamować podstawową umiejętnością do woli wyrządzając olbrzymie szkody.
Proponowany rozwój Battlerites
Jumong
Jumong to łowca w najlepszym wydaniu. Po tym, jak upolował wszystkie największe bestie i zdobył najbardziej wartościowe trofea zdecydował się zmienić obszar łowów na Areny Battlerite. Jumong to Bohater walczący na odległość, który jest w stanie zadawać naprawdę duże obrażenia.
Porady
- "Hunting Arrow" to podstawowa umiejętność tego Bohatera. Jumong wykorzystuje swój łuk do zadawania obrażeń z odległości, a każdy celny atak dodaje jeden ładunek broni. Po uzbieraniu maksymalnej ilości ładunków, Jumong może natychmiast skorzystać z "Steady Shot" lub "Black Arrow" niezależnie od tego, czy te umiejętności były aktualnie w czasie schłodzenia. Warto o tym pamiętać i wykorzystywać w miarę możliwości, aby zwiększyć ogólne obrażenia.
- "Steady Shot" to pocisk lecący na daleką odległość. Umiejętność ta zadaje bardzo duże obrażenia, bo aż 28 punktów, ale niestety ma spory czas animacji. Jeśli cel jest w ruchu musisz przewidzieć w którym momencie znajdzie się za chwile i tam wystrzelić pocisk. Na początku może przysparzać to nieco problemów, ale praktyka czyni mistrza.
- "Black Arrow" to umiejętność, która może przydać się do omijania wystrzelonych w Twoim kierunku pocisków lub do skracania dystansu do przeciwnika. Jumong wystrzeliwuje strzałę po czym szybko wykonuje odskok w tym kierunku stając się na chwilę niematerialnym. Co ciekawe, jeśli szybko zareagujesz po wystrzeleniu strzały i zmienisz kierunek poruszania się Bohatera za pomocą myszki, możesz wykonać odskok do tyłu lub w bok.
- "Prowl" to umiejętność dzięki której Jumong staje się na chwilę niematerialny i zyskuje bonus do szybkości poruszania się. Jeśli przeniknie w tym czasie przez cel nakłada na niego tzw. "Znak Łowcy". Każdy celny strzał na celu z tym znakiem za pomocą "Hunting Arrow" lub "Steady Shot" wprowadzi go w stan Ubezwłasnowolnienia. Umiejętność dobra do przerywania akcji przeciwnika.
- "Bear Trap" to pułapka, która jest w stanie unieruchomić w miejscu cele, które znajdą się na obszarze jej działania. Za pomocą tej umiejętności możesz powstrzymać przeciwników przed pościgiem za Twoim sojusznikiem lub uprzykrzać im życie poprzez ciągłe unieruchamianie ich w miejscu.
- "Rain of Arrows" sprowadza na wybrany obszar deszcz strzał, które zadają obrażenia i spowalniają trafione cele. Umiejętność ta może być wykorzystywana do trzymania przeciwników na dystans. Warto tutaj wspomnieć o tym, że umiejętność ta może być używana przez ściany.
- "Dragon Slayer" to superzdolność tego Bohatera. Jumong naciąga cięciwę swojego łuku do 2 sekund zwiększając z każdą chwilą obrażenia zadawane przez tę umiejętność i odległość na którą może polecieć. Trafione cele mogą zostać przygwożdżone do ściany i ogłuszone.
Proponowany rozwój Battlerites