Commander | ABC Żołnierza | Battlefield 2 poradnik Battlefield 2
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Funkcja Commandera (Komendanta) jest bardzo wymagająca. Rolę tą pełni gracz, który uzyskał najwyższą liczbę punktów wśród tych, którzy zgłosili swoją kandydaturę (Menu klas---->Commander---->Apply). O wszystkim decyduje jednak stopień. Tak więc szeregowiec automatycznie przegrywa z kapralem, nawet jeśli ma więcej punktów. Zdecydowanie najlepiej się gra komendantem, gdy zaprzestaje się brania udziału w jakiejkolwiek akcji. Porozglądajcie się za schronieniem, połóżcie się na ziemi i włączcie mapkę taktyczną...
Instrukcja obsługi menu Commandera:
1. Menu otwiera się tak jak zwykłą mapę. Jednak gdy jesteśmy Commanderem, wygląda ona nieco inaczej.
Zacznijmy od lewej strony. Na samej górze mamy mini-mapę, podzieloną na kwadraty. Kliknięcie na dowolny kwadrat powoduje automatyczne przemieszczenie się z kamerą w ten region. Po prawej stronie mini-mapy mamy 4 przyciski: Scan, Artillery, UAV, Supply. Omówimy je później. Poniżej mamy 9 slotów na oddziały, dodatkowo dzięki ikonom widzimy, jakie klasy przydzielone są do poszczególnych oddziałów. Wiadomo, że nie poślemy sanitariusza samotnie na czołg, więc rozkażmy grenadierowi zająć się pojazdem. Slotów jest 9. Niżej znajduje się okienko z biała obwódką. Tam znajdują się komunikaty bezpośrednio wysłane do nas (prośby, zawiadomienia itd.). Dalej mamy komunikaty wszystkie, jakie słyszane są w czasie walki. Znajduje się tu również okno chatu. Do wyboru: ze wszystkimi graczami, ze swoim zespołem, z danym oddziałem. To tu możemy wpisywać drobne uwagi lub polecenia. Prawa strona menu to mapa. Niezakreślony obszar, to ten, na którym rozgrywamy mecz. Widzimy tu flagi oraz naszych graczy.
2. Mapę można powiększać, tak aby akcja widziana z góry była widoczna. Wiemy, gdzie znajdują się nasze jednostki i pojazdy. Kręcąc kółkiem myszki możemy szybko przybliżyć pole walki, a następnie oddalić widok do poziomu zwykłej mapy ogólnej.
3. Pobawmy się teraz możliwościami, jakie posiada komendant. Oto pierwsza z nich - Scan. Służy ona do zbadania całej powierzchni mapy w celu znalezienia przeciwników. Wróg pojawia się pod postacią czerwonej, wyraźnej kropki, która po kilku sekundach znika.
Teraz wystarczy na takiej kropce wcisnąć prawy przycisk myszy, a następnie użyć opcji "Spotted". Wtedy wróg pojawia się na mapce u zwykłego gracza.
4. Artyllery - artyleria to główna siła komendanta w walce. Wystarczy przed jej wezwaniem obadać teren, czy aby na pewno jest zaludniony przez żołnierzy wroga, a następnie wyznaczyć miejsce ostrzału. Należy brać poprawkę na to, że między wezwaniem, a samym ostrzałem jest grubo ponad 10 sekund, a to wystarczający czas, aby przeciwnik zniknął z zasięgu tej broni.
5. UAV - mini-skan satelitarny danego obszaru. Pozwala on na sprawdzenie pozycji wrogów znajdujących się na wybranym przez gracza terenie. Często stosowany przy flagach. Po wybraniu tej opcji i miejsca oczom naszym ukazuje się promień podobny do radaru wykrywający wszystko co znajduje się w jego zasięgu. Podobnie jak w tym przypadku, wróg zaznaczany jest na czerwono.
6. Supply - zaopatrzenie zrzucane z nieba na wyznaczony punkt. Ma wszechstronne zastosowanie - żołnierze mogą uzupełnić magazynki, granaty, uleczyć się, a pojazdy naprawić. Co ciekawe - można korzystać z wrogiego zaopatrzenia, jeśli tylko nadarzy się taka okazja.
Należy pamiętać, że wszystkie umiejętności komendanta wymagają regeneracji, co oznacza, że nie możemy używać ich co 5 sekund. Jej szybkość uzależniona jest od ilości flag, jakie mamy pod swoją kontrolą. Wynik uzyskany przez komendanta to średnia całego zespołu plus to, co ubije sam komendant.
Rozkazy możemy wydawać jedynie oddziałom. Jednostki pracują na własny rachunek. Wszystko odbywa się w dosyć prosty i przejrzysty sposób. Wystarczy wybrać oddział, a następnie na wybranym miejscu kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać rozkaz (np. Attack, Defend, Repair). Kluczem do sukcesu jest synchronizowane działanie oraz wyczucie. Gdy jeden oddział atakuje flagę wroga, posyłaj już drugi w celu obrony. Gdy widzisz, że któryś z graczy jeździ czołgiem, rozkaż mu, aby zlikwidował APC wroga itd. Wszystko musi odbywać się szybko. Słuchaj także rad oddziałów i wykonuj ich prośby. Bądź aktywny w kwestii skanów - błyskawicznie informuj o położeniu przeciwników swoich towarzyszy. Artylerii używaj rozsądnie, tak aby przez przypadek nie został zabity nasz oddział, który akurat przejmował flagę wroga.