Szkolenie jednostek | Rozgrywka | Battle Realms poradnik Battle Realms
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Szkolenie jednostek
Chciałbym przedstawić krótki kurs szybkiego szkolenia jednostek.
Na początek zaczynamy od wybrania jednej z chłopskich chat.
Prawdę powiedziawszy chata jest jedynym budynkiem w grze, który potrafi generować nowe jednostki. Wszystkie pozostałe budynki, tylko je modyfikują lub ulepszają poprzez trening. W chatach powstają chłopi, ale gracz nie ma praktycznie żadnej możliwości, aby ingerować w ten proces. Gra załatwia wszystko za nas. Częstotliwość narodzin jest uzależniona od dwóch czynników. Po pierwsze od obecnej wielkości populacji (wspominałem już, że istnieją ograniczenia wielkości populacji), a po drugie od ilości chat, jakie obecnie posiadacie. |
Działa to tak, że jeśli populacja rośnie, częstotliwość narodzin spada. Kiedy osiągniecie maksimum populacji dla danego klanu, częstotliwość narodzin spada do zera.
Wybieramy chatę klikając na niej, a następnie prawym przyciskiem myszy klikamy na dojo. Dojo jest miejscem, gdzie nasi przyszli żołnierze odbędą szkolenie w walce wręcz. Po takim zaznaczeniu drogi z chaty do dojo, każdy nowo powstały chłop będzie automatycznie wędrował do dojo i tam odbywał szkolenie na włócznika. |
Teraz pora na kolejny etap. Podobnie jak poprzednio wybieramy dojo i prawym klawiszem myszy klikamy na strzelnicę.
Jeśli prawidłowo zaznaczyliście oba obiekty, przed strzelnicą powinna się pojawić flaga. Oznacza ona, że żołnierze wyszkoleni w dojo przyjdą tutaj, aby kontynuować trening. Strzelnica zajmuje się szkoleniem łuczników. Dzięki niej otrzymujemy wojowników Smoka. |
To jeszcze nie koniec i został nam ostatni krok, którym jest pracownia alchemika.
Działamy identycznie jak w poprzednich dwóch wypadkach, czyli zaznaczamy strzelnicę, a jako miejsce docelowe wybieramy pracownię alchemiczną. Dzięki szkoleniu w tym budynku otrzymujemy niesamowicie skuteczną jednostkę, jaką jest samuraj. |
W zasadzie w tym miejscu można spokojnie zakończyć szkolenie żołnierza, gdyż jest on w pełni przygotowany do wzięcia udziału w bitwie. Jednak, jeśli macie czas, istnieje możliwość dalszego podnoszenia umiejętności Waszych jednostek. Są dwa miejsca, które potrafią dać żołnierzowi dodatkowe umiejętności. Są to: fabryka ogni sztucznych i świątynia. Pamiętajcie, że jednostki, które wysyłacie na dodatkowe szkolenie muszą mieć maksymalny poziom zdrowia i wytrzymałości. Bez tych cech doszkalanie nie odniesie rezultatu.
Fabryka ogni sztucznych
Ten budynek to miejsce, które wzbogaci twoich żołnierzy o dwie podstawowe cechy. Najważniejsza jest ta, która zapewni, że po szkoleniu wszelkie uszkodzenia zadawane przeciwnikowi, będą znacznie potężniejsze. Druga umiejętność to zwiększony zasięg widzenia, pozwalający szybciej wykrywać zbliżającego się przeciwnika. |
Świątynia
Tutaj jednostki zostają oświecone specjalną mocą, która wzmacnia potencjał ich ataku. |
Jeśli nie chcecie, aby żołnierze po ostatnim szkoleniu rozłazili się po planszy wystarczy ustalić miejsce zbiórki, do którego mają zmierzać. Wtedy łatwiej ich zebrać i wysłać do akcji.
Metody zaprezentowanej wyżej można z powodzeniem używać, kiedy chcemy sprawnie kierować przepływem siły roboczej. Najprostszym wyjściem jest przydzielenie chaty do pola ryżowego, a drugiej do źródła wody. Podobnego patentu nie da się zastosować, aby nakazać chłopom transportowanie wody na pole. Tą robotę musimy przydzielać osobiście. Prace rolnicze są bardzo ważnie i absolutnie nie można ich lekceważyć. Są szczególnie istotne, gdy rozbudowujemy armię. Wtedy należy zadbać o sporą liczbę chłopów pracujących w polu. Jak tylko osiągniemy cel, można spokojnie zredukować ilość chłopów do minimum, a uzyskane w ten sposób nadwyżki skierować na szkolenie na potrzeby armii.