Produkcja surowców w Banished | Budynki poradnik Banished
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Produkcja surowców
UWAGA: Szczegóły odnośnie wydobycia i przetwórstwa surowców zostały opisane w rozdziale "Wydobycie i obróbka surowców"!
Od ilości i efektywnego wykorzystania zdobytych podczas rozgrywki surowców nierzadko zależy powodzenie w kwestii rozwoju stworzonej osady czy też utrzymania poddanych przy życiu. Niezwykle ważne staje się więc odpowiednie gospodarowanie materiałami i jak najbardziej sensowne ich wykorzystanie - uczynimy to za pomocą kilku budynków specjalnych:
Chatka drwala (Woodcutter) - budynek, w którym drwal przerabia zgromadzone drewno (Logs) na opał (Firewood). Istotnym ograniczeniem jest fakt, że w jednej chatce jednocześnie może pracować tylko jeden mieszkaniec, zatem z czasem konieczne staje się zbudowanie kolejnego obiektu tego typu.
Koszt budowy: 24 jednostki drewna (Logs), 8 jednostek kamienia (Stone)
Stróżówka leśników (Forester Lodge) umożliwia zarówno produkowanie drewna (Logs) ze ściętych drzew, jak i sadzenie nowych drzew. Druga z opcji przydaje się w trakcie zapewniania stałej dostawy owoców leśnych zbieraczom - pojawiają się one tylko w okolicach drzew, więc ich dodatkowy przypływ powoduje zwiększenie surowców.
Koszt budowy: 32 jednostki drewna (Logs), 12 jednostek kamienia (Stone)
Chatka zielarzy (Herbalist) - budynek zarezerwowany dla wytrwale pracujących zielarzy, którzy prowadzą podstawową opiekę medyczną za pomocą ziół (Herbs) zebranych z powierzchni, gdzie występuje duże zagęszczenie drzew. Niewyedukowani pracownicy są w stanie dodać do wskaźnika zdrowia pojedynczego mieszkańca pół serca - wyedukowani jedno.
Koszt budowy: 30 jednostek drewna (Logs), 12 jednostek kamienia (Stone)
Warsztat kowalski (Blacksmith) - miejsce, w którym wytwarzane są narzędzia (Tools) ułatwiające pracę podczas wydobycia różnorodnych materiałów i surowców naturalnych. Sprzęty wytwarzane są z drewna (Logs) i żelaza (Iron) oraz opcjonalnie z węgla (Coal)
Koszt budowy: 55 jednostek drewna (Logs), 32 jednostki kamienia (Stone), 32 jednostki żelaza (Iron)
Dom krawiecki (Tailor) - budynek, w którym powstają ubrania chroniące mieszkańców Twojej wioski przed zimnem.
Koszt budowy: 32 jednostki drewna (Logs), 48 jednostek kamienia (Stone), 18 jednostek żelaza (Iron)
Tawerna (Tavern) - jeden z głównych budynków wpływających na zadowolenie i szczęście mieszkańców osady - w tawernie produkowane jest piwo z aż sześciu rodzajów owoców oraz zbóż. Im większe zróżnicowanie alkoholu, tym lepszy nastrój Twoich podopiecznych.
Koszt budowy: 52 jednostki drewna (Logs), 12 jednostek kamienia (Stone), 20 jednostek żelaza (Iron)
Kopalnia (Mine) - miejsce, w którym przeprowadza się wydobycie żelaza (Iron) oraz węgla (Coal). Budynek musi zostać postawiony w ścisłym sąsiedztwie gór i - w odróżnieniu od kamieniołomu (Quarry) może zostać usunięty z powierzchni ziemi.
Koszt budowy: 48 jednostek drewna (Logs), 68 jednostek kamienia (Stone)
Kamieniołom (Quarry) - miejsce wydobycia kamienia (Stone). W odróżnieniu od kopalni (Mine usunięcie kamieniołomu pozostawia dziurę w powierzchni ziemi. Zasoby kamienia w danym miejscu są wyczerpywane, zatem po jakimś czasie miejsce po kamieniołomie pozostaje niedostępne do końca rozgrywki.
Koszt budowy: 80 jednostek drewna (Logs), 40 jednostek kamienia (Stone)