Piechota | Podstawy | Axis & Allies poradnik Axis & Allies
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
![]() | Nazwa: Recon Infantry Koszt zakupu: 25 Zużycie amunicji: -5 Zużycie paliwa: - Ilość slotów: 1 Opis: To w zasadzie regiment zwykłej piechoty, tyle że o połowę mniej liczny (4 żołnierzy zamiast 8), ale i jego koszt jest o połowę niższy. Najsłabsza jednostka zdolna do bezpośredniego starcia, można ją rekrutować tylko wtedy, gdy nie stać nas na cokolwiek lepszego. |
![]() | Nazwa: Infantry Koszt zakupu: 50 Zużycie amunicji: -10 Zużycie paliwa: - Ilość slotów: 1 Opis: Podstawowa jednostka w grze. Bardzo dobrze nadaje się do obrony zdobytych miast i własnych budynków, jak również do niszczenia piechoty przeciwnika, jego jednostek przeciwlotniczych i artyleryjskich, może być także wykorzystana do walki ze słabiej opancerzonymi jednostkami przeciwpancernymi (halftraki przeciwpancerne i piechota przeciwpancerna). |
![]() | Nazwa: Heavy Infantry Koszt zakupu: 80 Zużycie amunicji: -15 Zużycie paliwa: - Ilość slotów: 1 Opis: Bardzo dobra (ale droga) jednostka piechoty, skuteczna w niszczeniu wszelkich niezbyt opancerzonych celów lądowych. |
![]() | Nazwa: Anti-Tank Infantry Koszt zakupu: 70 Zużycie amunicji: -15 Zużycie paliwa: - Ilość slotów: 1 Opis: Piechota przeciwpancerna, skuteczna w niszczeniu czołgów i halftraków. Możesz ją werbować, jeśli nie stać cię na czołgi lub halftraki przeciwpancerne. Kiepska przeciwko zwykłej piechocie. |
![]() | Nazwa: Mortar Infantry Koszt zakupu: 65 Zużycie amunicji: -15 Zużycie paliwa: - Ilość slotów: 1 Opis: Moździerze, najsłabszy typ jednostki o charakterze artyleryjskim. Może atakować z dystansu, skuteczna przeciwko piechocie. |
![]() | Nazwa: Engineer Koszt zakupu: 75 Zużycie amunicji: -5 Zużycie paliwa: -5 Ilość slotów: 1 Opis: Saperzy. Bardzo ważna jednostka, jako jedyna może naprawiać uszkodzone budynki, stawiać bunkry, działa stacjonarne i baterie dział przeciwlotniczych. Bardzo słaba w starciu, nie powinna angażować się w żadną walkę. |
![]() | Nazwa: Banzai Infantry Koszt zakupu: 75 Zużycie amunicji: -15 Zużycie paliwa: - Ilość slotów: 1 Opis: Jednostka wyspecjalizowana w zwalczaniu bunkrów, dział stacjonarnych i baterii dział przeciwlotniczych, niezbyt skuteczna w walce z piechota lub czołgami. |
![]() | Nazwa: Commando Koszt zakupu: 35 Zużycie amunicji: -5 Zużycie paliwa: - Ilość slotów: 1 Opis: Jednostka wyspecjalizowana w niszczeniu piechoty, o większej skuteczności niż Recon Infantry, ale słabsza od Infantry. |
![]() | Nazwa: Conscript Koszt zakupu: 28 Zużycie amunicji: -5 Zużycie paliwa: - Ilość slotów: 1 Opis: Bardzo tania i raczej mało przydatna jednostka piechoty. Posiada niewielkie zdolności w zwalczaniu czołgów, ale jest w tym znacznie słabsza od wyspecjalizowanych jednostek przeciwpancernych, a w walce z piechotą też spisuje się nie najlepiej. |
![]() | Nazwa: Goliath Infantry Koszt zakupu: 75 Zużycie amunicji: -15 Zużycie paliwa: - Ilość slotów: 1 Opis: Piechota wyspecjalizowana w niszczeniu budynków. W bezpośredniej walce ma wartość bojową zbliżoną do zwykłej piechoty (Infantry). |
![]() | Nazwa: Flamethrower Infantry Koszt zakupu: 75 Zużycie amunicji: -10 Zużycie paliwa: -5 Ilość slotów: 1 Opis: Jednostka miotaczy ognia. Skuteczna przeciwko piechocie, nie spisuje się rewelacyjnie w walce z czołgami. |

Nie masz już żołnierzy? To atomówką drania!
![]() | Nazwa: Assault Infantry Koszt zakupu: 60 Zużycie amunicji: -15 Zużycie paliwa: - Ilość slotów: 1 Opis: Wszechstronnie wyszkolona piechota. Dobrze spisuje się w walce z czołgami i likwidowaniu bunkrów, średnia w walce z piechotą. |