Jednostki (regimenty) | Podstawy | Axis & Allies poradnik Axis & Allies
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Poniższe zestawienie regimentów wszystkich stron konfliktu nie uwzględnia ich siły ataku i obrony, jedynie koszty zakupu i utrzymania. Wynika to z faktu, że dwa pierwsze wymienione współczynniki podlegają zbyt wielu modyfikacjom i zmianom, by tego rodzaju informacja była użyteczna dla gracza. Co więcej, w ramach jednego regimentu występować może nawet trzy typy pododdziałów (np. obsługa dział, działo i pojazdy osłonowe), z których każdy posiada inne współczynniki zadawanych obrażeń i obrony, dodatkowo modyfikowanych przez teren, doświadczenie regimentu i rodzaje posiadanych ulepszeń. Sensowniejsze jest raczej wskazanie które jednostki są najlepsze do określonych zadań, a których należy unikać w trakcie werbunku nowych regimentów. Informacje o wszystkich jednostkach dotyczą ich wersji standardowych.
Wyjaśnienie opisu:
Koszt zakupu: ilość pieniędzy, jaka odejmowana jest od ich ogólnej puli w chwili zwerbowania regimentu.
Zużycie amunicji: o ile jednostek spada przychód amunicji w chwili werbunku danego regimentu. Przykład: jeśli nasz poziom przychodu amunicji wynosi +20 i werbujemy regiment o zużyciu amunicji -15, nasz nowy poziom przychodu amunicji wynosi +5.
Zużycie paliwa: jw., ale dotyczy przychodów paliwa.
Ilość slotów: o ile slotów spada nasz limit posiadanych oddziałów. Jeśli np. wynosi on 15, a ilość slotów danego regimentu wynosi 1, to po jego zwerbowaniu ilość slotów, jakie mamy do dyspozycji spada do 14.