Avatar Frontiers of Pandora: Jak walczyć z mechami i egzoszkieletami PZM? Avatar Frontiers of Pandora poradnik, porady
Mechy oraz egzoszkielety PZM mogą być trudne do pokonania w grze Avatar Frontiers of Pandora. W naszym poradniku są podpowiedzi jakie są słabe punkty maszyn, jak pokonać egzoszkielet PZM Szturmowiec z głównego zadania Pandora, jak hakować mechy i jak używać umiejętności Katapulta.
Ostatnia aktualizacja: 12 grudnia 2023
Podczas przechodzenia gry Avatar: Frontiers of Pandora musicie co jakiś czas pokonać wrogą maszynę, którą może być mech PZM lub egzoszkielet PZM z operatorem na pokładzie. Na tej stronie poradnika znajdziecie wskazówki jak wynajdywać słaby punkty maszyn oraz jak skutecznie je atakować i szybciej niszczyć mechy oraz egzoszkielety. Dodatkowo wyjaśniamy jak hakować maszyny na odległość i jak działa umiejętność przodków Katapulta do wyrzucania z kabin operatorów egzoszkieletów.
- Pierwsza walka z maszyną PZM Szturmowiec
- Wrogowie w egzoszkieletach bojowych
- Katapulta - wyrzucanie operatorów egzoszkieletów
- Hakowanie wrogich maszyn
Pierwsza walka z maszyną PZM Szturmowiec
- Na pierwszą wrogą maszynę natraficie w głównym zadaniu Pandora. Docelowo otrzymacie cel misji z powrotu do So'leka ze strąkiem dapofeta.
- Po powrocie do stacji paliw ustalicie się, że pojawili się tam wrodzy żołnierze i jest wśród nich PZM Szturmowiec. Otrzymacie zaktualizowany cel uratowania So'leka, ale nie musicie śpieszyć się z pozbyciem wrogów.
- W trakcie tej walki macie bardzo ograniczony wachlarz zachowań. Przez całe starcie używajcie długiego łuku. W razie wyczerpania zapasu strzał wycofujcie się w bezpieczne miejsce żeby wyprodukować na kole broni kolejne strzały.
- W przypadku PZM Szturmowiec i innych egzoszkieletów dostępne są 2 główne słabe punkty, które możecie odsłaniać dzięki aktywowaniu zmysłów Na'vi (zostaną one podświetlone na pancerzu maszyny).
- Pierwszy słaby punkt to kabina operatora, która jest w górnej części maszyny. Posyłajcie strzały w stronę żołnierza kontrolującego maszynę.
- Drugi słaby punkt to wyloty na plecach. Postarajcie się zakraść do maszyny, by móc oddać co najmniej 1 celny strzał w stronę któregoś z wylotów.
Wrogowie w egzoszkieletach bojowych
Inną dość wczesną bitwą z gry, w której pojawiają się egzoszkielety bojowe, jest ta z głównego zadania Pieśni przodka. Dotrzecie w niej do lokacji Pneumatyczna wieża wiertnicza, w której oprócz piechoty spotkacie też kilku wrogów w egzoszkieletach. Możecie stosować opisane powyżej techniki z trafiania w słabe punkty (kabina operatora, wyloty na plecach) i dodatkowo również:
- Rzucać granatami ogłuszającymi - mogą one zadać maszynie obrażenia i tymczasowo ją sparaliżować (przykład na obrazku).
- Trafiać w wybuchowe obiekty z otoczenia - eksplozja np. beczki czy generatora może uszkodzić okoliczne maszyny.
- Używać długich wybuchowych strzał - powinniście być już w stanie je produkować. Starajcie się strzelać z łuku gdy atakowana maszyna stoi w miejscu.
- W dalszej części gry polecamy zaopatrzyć się w umiejętność Cichy niszczyciel, która jest na drzewku łowca. Wymaga ona niestety aż 4 punktów rozwoju.
- Cichy niszczyciel pozwala na zniszczenie maszyny skrytobójczym atakiem wymierzonym w jej opancerzony słaby punkt. Dla lepszego efektu używajcie dodatkowo ciężkiego łuku.
Katapulta - wyrzucanie operatorów egzoszkieletów
- W regionie Jedwabny Las niedaleko Domowego Drzewa klanu Aranahe znajduje się kwiat tarsyu. Dotarcie do niego pozwoli Wam na odblokowanie umiejętności przodków Katapulta, która pozwala na łatwe pozbywanie się operatorów maszyn.
Dotarcie do lokacji z kwiatem dokładniej opisaliśmy na stronie Umiejętności przodków.
- Rozpocznijcie zawsze od zbliżenia się do upatrzonej maszyny. Rzućcie granatem ogłuszającym, by ogłuszyć tymczasowo maszynę i szybko rozpocznijcie sprint w jej stronę.
- Po podbiegnięciu do sparaliżowanej maszyny wykonajcie atak wręcz, a więc wciśnijcie klawisz V lub prawą gałkę analogową.
- Powinna odpalić się animacja wyrzucenia operatora z kabiny. Ogromną zaletą tej jest metody jest to, że możecie używać Katapulty także na tych maszynach, które nie zostały jeszcze poważnie uszkodzone i unikać w ten sposób pełnych konfrontacji z nimi.
Hakowanie wrogich maszyn
- Od momentu odblokowania gadżetu SID możecie hakować mechy i egzoszkielety na odległość. Musicie wyjąć urządzenie z inwentarza i wycelować w maszynę. Starajcie się w tym samym czasie pozostawać w ukryciu.
- Musicie zaliczyć mini-grę z hakowania (jej założenia opisaliśmy na stronie Hakowanie). Po zaliczeniu mini-gry możecie od razu sabotować maszynę lub odłożyć to na później, by np. w wybranym przez siebie momencie jednocześnie wyłączyć kilka z nich.
- Sabotaż doprowadzi do tymczasowego wyłączenia maszyny. Możecie to wykorzystać np. do szybkiego dotarcia do celu misji czy zaatakowania bezbronnego mecha.