Avatar Frontiers of Pandora: Czy jest Ray tracing? Avatar Frontiers of Pandora poradnik, porady
Pecetowi gracze oczekujący wizualnej uczty z pewnością zainteresowani są implementacją technologii Ray tracingu w najnowszej grze Ubisoftu. Na tej stronie wyjaśniamy wszystkie ustawienia graficzne oparte na śledzeniu promieni.
Ostatnia aktualizacja: 7 grudnia 2023
Avatar Frontiers of Pandora, podobnie jak wiele współczesnych gier, oferuje opcje graficzne oparte na Ray tracingu, czyli śledzeniu promieni. Na tej stronie poradnika przedstawimy Wam wszystkie najważniejsze aspekty związane z implementacją tej technologii w wirtualnym świecie Pandory.
Opcje oparte na Ray tracingu
W przeciwieństwie do wielu innych współczesnych gier, opcje graficzne oparte na RT w Avatar Frontiers of Pandora nie zostały zgrupowane w ramach jednej zakładki, a rozrzucone zostały po liście ustawień grafiki. Poniżej prezentujemy listę interesujących nas opcji:
Cienie od słońca - opcja ta określa jakość dynamicznych cieni wywoływanych przez promienie słońca.
Odbicia lustrzane - determinuje jakość odbić obserwowanych na mokrych powierzchniach, takich jak np. kałuże.
Rozmycie odbić - określa jakoś subtelnych odbić generowanych na powierzchniach szorstkich struktur.
Jakość BVH - opcja ta określa szczegółowość brył obserwowanych jako odbicia.
Wpływ Ray tracingu na wydajność
Pomimo coraz większej popularyzacji Ray tracingu w grach, technologia ta w dalszym ciągu budzi wśród pecetowych graczy sporo emocji. Śledzenie promieni w dalszym ciągu pozostaje wymagającą dla komputerów opcją, która w wyraźny sposób może wpłynąć na wydajność.
Jeżeli zależy Wam zatem na osiągnięciu jak najwyższego klatkarzu w Avatar Frontiers of Pandora, to ograniczenie lub wyłączenie opcji RT powinno znaleźć się wysoko na liście waszych priorytetów. Porada ta okaże się szczególnie ważna dla posiadaczy starszych kart graficznych bez sprzętowego wsparcia dla śledzenia promieni, gdyż to właśnie te urządzenia mogą mieć największy problem ze wspomnianymi opcjami.