Afghanistan | Misje | Army of Two poradnik Army of Two
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Afghanistan
Z racji niewielkiej ilości pieniędzy, można darować sobie kupowanie nowego sprzętu (no, chyba że kolekcjonujesz maski). Misję zaczynacie na spadochronie. By "na dzień dobry" nałapać trochę forsy, strzel z karabinu snajperskiego w tylne śmigło startującego helikoptera. To go uziemi na dobre. Ponieważ strażnicy zainteresują się całą sprawą, ich również trzeba będzie powystrzelać.
Gdy wylądujecie, zacznie się trzecia już akcja back-to-back. Problem w tym, że teraz atakować Cię będą Martyrowie - wrogowie z bombami na piersiach. Grunt, by mieć oczy dookoła głowy i strzelać do nich zanim zdążą podbiegnąć.
Po wykonaniu tego manewru pojawi się jeszcze kilku przeciwników. Oczywiście trzeba ich wybić. Możesz przy tym skorzystać z dobrego punktu widokowego na kontenerze, pod warunkiem, że Twój kumpel znajdzie chwilę, by Cię podsadzić. Po wygranej skieruj się do korytarza kopalni.
Przejdź przez cały korytarz i schowaj się za workami z piaskiem.
Po Twojej prawej znajdziesz przeciwnika za żelazną osłoną. Pozwól kumplowi skupić całe Aggro (albo zrób to sam) i wspólnie wykończcie wroga. Reszta nieprzyjaciół znajduje się na wprost wyjścia z korytarza. Wykończ ich tradycyjnymi metodami - seria w twarz lub korpus. Rusz tą drogą, przy której chowali się Twoi wrogowie. Dojdziesz nią do osłony, z której do Ciebie strzelano (pod drodze możesz się natknąć na miny zbliżeniowe). Tutaj musisz wykończyć jeszcze kilku gości. Gdy to zrobisz, podejdź do pierwszej rakiety M-11. Załóż na niej ładunek i w ciągu dziesięciu sekund skryj się gdzieś. Gdy ładunek eksploduje, wróć do drogi, na której walczyłeś z grupą wrogów i rusz do podziemnego korytarza.
Wewnątrz znajdziesz bramę. Podejdź do niej i naciśnij klawisz [A], by ją z kumplem wyrwać. Za nią znajdziesz skalną półkę, na którą kumpel może Cię podsadzić. Ruszaj dalej, waląc do wszystkich wrogów. Koniec końców dotrzesz do dużej sali, w której natkniesz się na kolejnego gościa w wieżyczce i jego paru koleżków. Zabij ich (strzelanie z kontenerów tutaj także jest możliwe) i ruszaj dalej, po skalnej półce koło namiotów.
Tutaj czeka na Ciebie spadochron. Bohaterowie sami go założą, zaś do Twoich obowiązków należy kierowanie czaszą za pomocą lewej gałki. Musisz omijać nie tylko skały, ale i pociski wrogów, stojących w dole. Jeżeli zahaczysz o jedną ze ścian wąwozu, lot zostanie nagle przyspieszony. Wyląduj w bazie wroga. Gdy tylko bohaterowie staną na ziemi, rozpocznie się manewr przylegania plecami - wybij wszystkich nadbiegających przeciwników. Gdy już to uczynisz, będzie można wejść do kompleksu przez główną bramę wjazdową.
Będziesz miał teraz okazję kupić jakiś sprzęt. Jeżeli masz ochotę na coś nowszego i uważasz, że stać Cię, skorzystaj z usług handlarzy. Po zakupach otworzy się brama przed Tobą, a na powitanie kilku wrogów otworzy do Ciebie ogień. Przeciwników jest od groma, a czas ograniczony, zatem pozwól kumplowi zebrać całe Aggro, by samemu móc podejść do wyrzutni. Zbiegnij do niej po schodach (znajdują się na prawo od bramy, którą wchodzisz na ten teren), eliminując napotkanych nieprzyjaciół.
Zamocuj ładunek i wracaj. Podlecz kolegę, jeśli zajdzie taka potrzeba. Ruszajcie dalej, tym razem na lewo od bramy, którą się tutaj dostaliście.
Pomiędzy skałami dotrzyj do schodów. Wejdź nimi na górę i obejrzyj cut-scenkę, na której pokazany zostanie ciężko opancerzony przeciwnik z karabinem PKM. Wyjdź po kolejnych schodach na jeszcze wyższy poziom (uwaga na miny zbliżeniowe zamontowane na barierkach. Istnieje szansa na to, że to wrogowie się na nich wysadzą).
Podejdź do bramy znajdującej się na lewo od schodów i naciśnij przycisk umieszczony obok niej. W środku znajdziesz kolejny guzik do naciśnięcia. Gdy natkniesz się na windę, skorzystaj z niej.
Na dole zobaczysz tarczę opartą o ścianę. Weź ją i kontynuuj grę. Skieruj się w lewo i pozwól koledze eliminować napotkanych przeciwników.
Gdy dojdziesz do bramy z przyciskami, razem z kumplem naciśnijcie je i wejdźcie do środka. W środku czeka na was spora grupa przeciwników do zabicia - zza osłon można ich jednak spokojnie powystrzelać. Ruszaj dalej i weź po drodze kolejną tarczę.
Wykończ okolicznych wrogów i zejdź po schodach znajdujących się po prawej. Na dole znajdziesz jeszcze jednego wroga. Załatw go i wejdź w korytarz. Idź cały czas przed siebie, zabijając napotkanych osobników. Dalsza droga wiedzie na zewnątrz, przez bramę opatrzoną rosyjskimi napisami i numerkiem 3.
W środku znajdziesz poszukiwanego zakładnika. Otwórz mu bramę i weź go na barki. Wróć z nim do poprzedniej sali i zejdź klatką schodową. Każ koledze wyjść do przodu, by oczyścił teren. Jeśli nie będzie on sobie dawał rady, połóż zakładnika na ziemi i samemu rozstrzelaj kilku wrogów. Ruszaj przed siebie, aż dotrzesz do kolejnej windy. Zjedź nią na dół.
Na dole będziesz miał kolejną okazję do zakupów. Jeśli masz forsę, zaopatrz się w coś, co pozwoli Ci zdejmować przeciwników z dystansu (no, chyba że jeszcze masz naboje do standardowej snajperki). Po zakupach ruszaj przed siebie. Znajdziesz tutaj całe mnóstwo wrogów rozmieszczonych na sporej powierzchni. Osobiście polecam udanie się w korytarz po prawej, szybkie wykończenie gościa siedzącego w wieżyczce i zajęcie jego miejsca przy karabinie. Przydatna może się również okazać wspomniana snajperka. Po wykończeniu paru wrogów możesz wykonać zadanie poboczne, polegające na skorzystaniu z laptopa znajdującego się niemalże w centrum placu.
Wejdź po schodach na metalowy chodnik umieszczony ponad placem, na którym przed chwilą walczyłeś. Wykończ resztę wrogów, by pchnąć akcję do przodu.
Włączy się przerywnik filmowy pokazujący kolejnego twardego przeciwnika - Al Habiiba. Musisz rozwalić zarówno jego, jak i jego obstawę. Habiib i jeden z jego ludzi są ciężko opancerzeni, a więc trzeba podejść do nich po cichu i zaatakować od tyłu. Każ swojemu kumplowi schować się i prowadzić ogień, a Ty w tym czasie podkradnij się do ochroniarza Habiiba i go zabij.
Gdy Twój cel zorientuje się, że jego obstawa ginie, wycofa się za osłony z blachy. Można go załatwić albo granatami, albo strzałami w wystający od czasu do czasu czubek głowy. Zdecyduj sam, jak się z nim rozprawić.
Gdy będzie po wszystkim, skorzystaj z drzwi, koło których ukrywał się Habiib. Za drzwiami znajdziesz miejsce, w którym trzeba założyć ładunki wybuchowe. Zrób to i wiej stamtąd.
Koniec z Afganistanem.