Charakterystyka - US Army | Uzbrojenie | America's Army Operations poradnik America's Army: Operations
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Charakterystyka - US Army
Ten typ uzbrojenia zostaje oddany do dyspozycji zaraz po rozpoczęciu gry. Musisz jednak sobie na niektóre z tych karabinów zapracować (patrz dział rozgrywka).
M16
Przyznawana dowódcom drużyn, dowódcom grup ogniowym oraz ich podwładnym na niektórych mapach.
Broń niemalże doskonała na średnie dystanse, dysponująca dwoma trybami strzału: pojedynczy nabój (Single) oraz seria trzech nabojów wystrzeliwanych za jednym razem (Burst). Magazynek mieści standardowo 30 naboi, co przy drugim trybie ostrzału wytraca amunicję w bardzo szybkim tempie. Jednak na bliskie odległości strzelanie po jednym naboju może nie zdać egzaminu. Karabin nie posiada celownika optycznego, a tylko "muszkę" pozwalająca lepiej uchwycić cel (patrz trening strzelecki). Jako że M16 to broń bardzo delikatna, niezwykle często zdarza się jej zacinać.
M4
Przyznawana dowódcom drużyn, dowódcom grup ogniowym oraz ich podwładnym na niektórych mapach zamiast M16.
Krótki karabinek bardzo podobny w działaniu do M16. Różni się jednak od niego trybem ostrzału: poza pojedynczym nabojem (Single) może korzystać z ostrzału automatycznego (Auto). Oznacza to, że karabin będzie wyrzucał naboje aż do chwili, gdy nie puścisz spustu. Mimo wszystko jest stosunkowo celny i na bliskie odległości bardzo dobry, szczególnie w trybie automatycznym. Posiada celownik żyroskopowy, oświetlający cel jasnym punktem.
M249 SAW
Dostępna po jednej na drużynę ogniową, jako broń wsparcia ogniowego.
W założeniach miała być bronią wsparcia dla jednostek nacierających, jednak potężny magazynek (200 naboi) czyni z niej doskonałą broń do walki w pomieszczeniach. Wystarczy trzymając spust biec przed siebie - oczywiście w założeniach, gdyż z celnością są tutaj spore problemy. Rozrzut jest ogromny, więc na średnich dystansach "kosiara" nie spisuje się najlepiej. Panaceum na ten problem jest przejście do pozycji leżącej oraz rozłożenie nóżek, podtrzymujących karabin. W ten sposób zyskuje się niemalże doskonałą celność. Minusem jest dużo mniejszy kąt widzenia (można patrzeć tylko lekko na boki w stosunku do pierwotnej pozycji) oraz uziemienie - dopóki nie złożysz nóżek, nie możesz wstać.
Granatnik M203
Dostępny po jednym na drużynę ogniową. Jako broń ofensywna masowego rażenia, dostępny tylko na niektórych mapach.
Granatnik montowany jest na karabinie M16, oferującym te same możliwości, co jej zwykły odpowiednik. Granatnik to silna broń, przeznaczony do zwalczania celów lub ich skupisk na średnie odległości. Możliwe jest również użycie go na większą odległość, jednak granat przemieszcza się po charakterystycznej paraboli, co utrudnia celowanie. Poza tym łatwo wtedy zranić sojuszników. Na niewielkie odległości broń się zupełnie nie nadaje - najczęściej granat okazuje się niewypałem, ale jeśli wybuchnie, może zranić przy okazji Ciebie. Granatów jest niewiele, a przy każdorazowym strzale należy broń przeładować, więc pamiętaj o tym podczas walki.
System Snajperski M24
Dostępny po jednym na drużynę ogniową. Jako broń przewagi taktycznej, używany tylko na niektórych mapach.
M24 to zintegrowany system snajperski, występujący w grze w okrojonej formie. Naprawdę jest to broń przeznaczona do zwalczania celów ludzkich na duże odległości (300 do 500 metrów), jednak gra na to nie pozwala. Ta broń w rękach dobrego snajpera jest bardzo niebezpiecznym narzędziem. Ukryty żołnierz może narobić wiele szkód nieświadomym jego obserwacji przez celownik optyczny wojakom. Bron po każdym strzale wyrzuca zużytą łuskę, co wymusza odczekanie chwili pomiędzy strzałami. Odrzut w pozycji leżącej (dla snajpera jedynej umożliwiającej sprawne celowanie) jest niewielki i czas wyrzucenia łuski można wykorzystać na ponownie namierzenie delikwenta.
Półautomatyczna Strzelba Anty-Materiałowa M82 Barret
Dostępna po jednej na drużynę ogniową, jako broń przewagi taktycznej, używana tylko na niektórych mapach, razem z M24.
M82 to już potężna machina. W realnym świecie obsługiwana przez trzech operatorów, przystosowana do zwalczania celów opancerzonych (np. radary czy stanowiska moździerzy), po wykonaniu zadania zostaje porzucona. W grze do korzystania z niej wystarczy jeden żołnierz i służy ona do zwalczania celów ludzkich. Jej ogromny odrzut powoduje, że strzelać można tylko z pozycji leżącej. Poza tym po oddaniu strzału trzeba ponownie odszukać cel - ogromna siła odrzutu nie pozwala na ciągłą obserwacje przez celownik optyczny.