Zagadki | Znajdźki i łamigłówki 9 Poszlak Tajemnica Serpent Creek poradnik 9 Poszlak: Tajemnica Serpent Creek
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Puzzle (zagadki)
Brama hotelowa
By rozwiązać tę układankę, musimy obracać pierścieniami [1-4] tak, by ułożyć wyżej przedstawiony wzór. Pamiętajmy by zacząć od wewnętrznego pierścienia [1], a skończyć na zewnętrznym [4], gdyż układanka musi pasować do fragmentu umieszczonego w centrum. Możemy dodatkowo wspomóc się obserwacją ułożenia zielonych kryształów.
Szafka z trupem
Układankę rozwiązujemy za pomocą dwóch pokręteł: lewego [1] i prawego [2]. By otworzyć szafkę z trupem, należy odpowiednio użyć pokręteł: prawe, prawe, lewe, lewe, prawe, prawe, prawe, prawe.
Mysz
Aby ułatwić sobie złożenie myszy, należy zwrócić uwagę na kolory kabelków łączących poszczególne elementy mechanizmu. Na powyższej ilustracji zastosowano następujące oznaczenia:
Kropka ze srebrną ramką - żółte kabelki
Kropka z zieloną ramką - czerwone kabelki
Kropka z niebieską ramką - białe kabelki
Amulet
Zanim zaczniemy łamigłówkę, musimy otworzyć pudełko zapałek znajdujące się po prawej stronie, a następnie wyciągnąć z niej zapałkę i podpalić stojące świece. Cyfry na powyższej ilustracji obrazują kolejność klikania na amulety, dzięki czemu zdobędziemy Helen's Amulet.
Koła zębate
By móc wejść do muzeum, musimy ułożyć koła zębate w odpowiedniej kolejności.
1 - duże koła zębate
2 - średnie koła zębate
3 - małe koła zębate
Światło
By przywrócić światło, musimy obracać brązowe łączenia kabli tak, by przedstawiały powyższe ułożenie.
Wystawa
By rozpocząć zagadkę, używamy Gold Lockpicks na drzwiach. Układankę rozwiązujemy za pomocą dwóch pokręteł: lewego [1] i prawego [2]. By otworzyć drzwi do pomieszczenia muzeum, należy odpowiednio użyć pokręteł: prawe, prawe, lewe, lewe, prawe.
Zniszczony obraz
By złożyć obraz, potrzebujemy Tape, który możemy zdobyć po drugiej scenie z ukrytym obiektem na drugim piętrze muzeum (Gablota). Dla ułatwienia zadania, warto zacząć składać obraz od charakterystycznych, łatwo rozpoznawalnych elementów. Proponowana kolejność układania fragmentów:
1. Dłoń meduzy
2. Udo meduzy
3. Stopa meduzy
4. Fragment muru z brązowym odzieniem wojownika
5. Ramię wojownika
6. Hełm wojownika
7. Miecz i tarcza
8. Głowa meduzy
9. Tło
Globus
Prawidłowa kolejność: bolec nr 3 [1], nr 4 [2], nr 5 [3] i nr 7 [4].
Ucieczka z więzienia
Układankę rozwiązujemy za pomocą dwóch pokręteł: lewego [1] i prawego [2]. By otworzyć celę, należy odpowiednio użyć pokręteł: lewe, lewe, prawe, lewe, prawe, prawe, lewe.
Antidotum
Gdy zdobędziemy już wszystkie elementy potrzebne do rozpoczęcia łamigłówki, wykonujemy ruchy zaprezentowane w tabeli poniżej.
Numer ruchu | Przesuwane naczynie | Pole, na które przesuwamy |
1 | Błękitne | Środkowe |
2 | Zielone | Zielone |
3 | Niebieskie | Błękitne |
4 | Czerwone | Fioletowe |
5 | Żółte | Żółte |
6 | Błękitne | Czerwone |
7 | Zielone | Środkowe |
8 | Niebieskie | Zielone |
9 | Czerwone | Błękitne |
10 | Żółte | Fioletowe |
11 | Zielone | Żółte |
12 | Fioletowe | Środkowe |
13 | Niebieskie | Niebieskie |
14 | Czerwone | Zielone |
15 | Żółte | Błękitne |
16 | Zielone | Fioletowe |
17 | Błękitne | Żółte |
18 | Fioletowe | Czerwone |
19 | Czerwone | Środkowe |
20 | Żółte | Zielone |
21 | Zielone | Błękitne |
22 | Błękitne | Fioletowe |
23 | Fioletowe | Żółte |
24 | Czerwone | Czerwone |
25 | Żółte | Środkowe |
26 | Zielone | Zielone |
27 | Błękitne | Błękitne |
28 | Fioletowe | Fioletowe |
29 | Żółte | Żółte |
Obraz drzewa
Kolejność układania puzzli:
1. Rogi (można poznać po ułożeniu zielonej poświaty)
2. Dolne części ciała postaci (węża i meduzy)
3. Drzewo
4. Nasienie natury
5. Nasienie ognia
6. Nasienie wody
W ostatniej kolejności układamy puzzle z tłem.
Kable
By kable się nie przecinały, musimy czerwone punkty ułożyc w następujący sposób:
1. Te punkty rozsuwamy w możliwie najszerszy trójkąt równoramienny (boczne punkty rozsuwamy w kierunku dolnych rogów ekranu)
2. Pozostawiamy bez zmian. Jest to najważniejszy punkt, gdyż posiada aż sześć połączeń - dlatego musi zostać w samym centrum.
3. Ten punkt przesuwamy po linii prostej w górę; tak, by był stosunkowo blisko punktu nr 2.
4. Układamy ten punkt między nr 2, 3 i lewym dolnym punktem nr 1.
5. Układamy ten punkt między nr 2, 3 i prawym dolnym punktem nr 1.