Premiera gry. Wszystko o Sea of Thieves - polska wersja językowa, patche i aktualizacje
Spis treści
Premiera gry
Sea of Thieves zadebiutowało 20 marca 2018 na konsoli Xbox One oraz komputerach osobistych i z miejsca otrzymało pierwszą aktualizację. Zamiast jednak sporej listy poprawek, zawartość łatki zamykała się w jednym punkcie: dodaniu... opaski na oko. To oczywiście gierka słowna, która nijak tłumaczy się na język polski: („opaska na oko” to po angielsku „eye patch”). Przedmiot można było zakupić do 29 marca 2018 roku za jedną sztukę złota u dowolnego kupca z ubraniami.
Recenzje i Metacritic
W ciągu jednego dnia w Sea of Thieves zdążyło zagrać ponad milion osób, co najwyraźniej przerosło oczekiwania twórców. Okazało się bowiem, że serwery nie wytrzymały obciążenia, przez co gracze mieli problem z dostępem do gry, a nawet oficjalnej strony produkcji. Oczywiście wywołało to niezadowolenie graczy, którym wtórowały pierwsze recenzje gry.
- PCGamer – 72/100
- Trusted Reviews – 4/5
- Polygon – 6,5/10
- Destructoid – 6,5/10
- Game Informer – 7/10
- Attack of the Fanboy – 3,5/5
- Twinfinite – 3,5/5
- CGM – 5,5/10
- GamingTrend – 80/100
- GamesRadar+ – 3,5/5
Recenzenci nie omieszkali pochwalić świetnej oprawy wizualnej Sea of Thieves (zwłaszcza realistycznie odwzorowanej wody) oraz satysfakcjonujących mechanizmów rozgrywki. Niestety, w tekstach pojawiły się też bardzo poważne zarzuty dotyczące strony technicznej gry, która pod tym względem przypominała raczej produkcje z wczesnego dostępu. Nie pomógł też fakt, że choć sama rozgrywka była przyjemna, to jednocześnie brakowało jej głębi, która pomogłaby podtrzymać zainteresowanie graczy przez dłuższy czas. Dlatego też recenzenci wyrazili obawy co do przyszłości gry. Na szczęście twórcy nie porzucili gry i zadbali o dostarczanie kolejnych atrakcji. Mimo to na dzień 14.05. 2019 średnia ocen w serwisie Metacritic wynosi 67/100 dla wersji PC i 69/100 dla Xboksa One.