Wymagania sprzętowe i technikalia. Wszystko o Ghost Recon: Breakpoint - data premiery, gameplay, cena
Spis treści
Wymagania sprzętowe i technikalia
Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint działa w oparciu o technologię opracowaną na potrzeby wcześniejszej odsłony cyklu. Oprawa graficzna prezentuje wysoki poziom, a podobać się może zwłaszcza pełna detali roślinność, dynamiczne oświetlenie czy szczegóły w postaci śladów pozostawianych przez bohatera na błocie.
Należy zaznaczyć, że podobnie jak miało to miejsce w przypadku gry Tom Clancy’s The Division 2, na komputerach osobistych cyfrowej wersji gry nie znajdziemy na Steamie; kupimy ją wyłącznie na platformach Uplay lub Epic Games Store.
Minimalne wymagania sprzętowe (niskie detale, 1080p):
- System operacyjny: Windows 7/8.1/10
- Procesor: AMD Ryzen 3 1200/Intel Core i5 4460
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta graficzna: AMD Radeon R9 280X/Nvidia GeForce GTX 960 (4 GB)
Rekomendowane wymagania sprzętowe (wysokie detale, 1080p):
- System operacyjny: Windows 7/8.1/10
- Procesor: AMD Ryzen 5 1600/Intel Core i7 6700K
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta graficzna: AMD Radeon RX 48 /Nvidia GeForce GTX 1060 (6 GB)
Wymagania dla ustawień ultra (1080p)
- System operacyjny: Windows 10
- Procesor: AMD Ryzen 7 1700X / Intel Core i7 6700K
- Pamięć RAM: 16 GB
- Karta graficzna: AMD Radeon RX 5700 XT/Nvidia Geforce GTX 1080
Wymagania dla ustawień ultra (4K)
- System operacyjny: Windows 10
- Procesor: AMD Ryzen 7 2700X/Intel Core I7 7700K
- Pamięć RAM: 16 GB
- Karta graficzna: AMD Radeon VII/Nvidia Geforce RTX 2080
Rozwój gry
Podobnie jak miało to miejsce w przypadku Wildlands, premiera gry Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint to dopiero początek. Omawiana produkcja otrzyma nową zawartość w postaci misji fabularnych (ukończenie każdej z nich to zadanie na około pięciu godzin), specjalnych wydarzeń, dodatkowych broni i elementów wyposażenia, a także bonusowych wariantów rozgrywki. Poza tym opisywana pozycja będzie pierwszą odsłoną cyklu, która dostanie raidy.
Rozwój gry po premierze podzielono na trzy epizody. Pierwszy z nich, który rozpoczął się w październiku 2019 roku, to nowa misja fabularna (Greenstone), raid (Project Titan), specjalne wydarzenie z Terminatorem w roli głównej (zapowiedziane w trakcie targów E3 2019), aktualizacje do trybu Ghost War (wprowadzące między innymi nowe mapy) czy wreszcie dodatkowa klasa postaci (Inżynier) oraz misje frakcji.
Drugi epizod zaczął się w marcu 2020 roku, a jego „gwiazdą” została nowa przygoda pod tytułem Deep State. Ponadto w jego ramach oprócz aktualizacji raidów i trybu Ghost War autorzy wprowadzą nowe wydarzenie specjalne i misje frakcji, a także oddadzą w nasze ręce następną klasę postaci. Pierwszy rok wsparcia zwieńczy trzeci epizod zaplanowany na czerwiec 2020 roku. Oprócz jeszcze jednej przygody (Transcendence) otrzymamy kolejny raid i wydarzenie specjalne, porcję aktualizacji do trybu Ghost War oraz misji frakcji, a także bonusową profesję postaci.
Projekt Tytan
Raid Projekt Tytan ujrzał światło dzienne 28 listopada 2019 roku. Jego akcję osadzono na wyspie Golem, nad którą góruje aktywny wulkan. Korporacja Skell Technology prowadziła tu badania nad zaawansowaną sztuczną inteligencją mającą kontrolować drony bojowe nowej generacji. Kiedy na ów skrawek lądu dotarły Czerwone Wilki, frakcja zyskała dostęp do tej śmiercionośnej broni. Zadaniem graczy jest zniszczenie prototypowych maszyn, nim nieprzyjaciele rozpoczną ich produkcję na dużą skalę.
Projekt Tytan to raid dla każdego, kto dysponuje wyposażeniem minimum 150. klasy. Na pokonanie czeka tu czterech potężnych bossów, a nagrodą za realizację zadania jest przede wszystkim nowy ekwipunek. Co ciekawe, chcąc zachęcić graczy do powrotu i wzbudzić w nich chęć zdobycia świeżych nagród, twórcy zamierzają resetować raid w każdy wtorek. Poza tym warto dodać, że na początku 2020 roku Projekt Tytan otrzyma dwa poziomy trudności, czyli łatwy i trudny. O ile ten pierwszy ma pozwolić przede wszystkim na doszlifowanie swoich umiejętności, o tyle ten drugi umożliwi zdobycie „ekskluzywnych nagród”.
Terminator i patch 1.1.0
29 stycznia w grze Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint rozpoczęło się wydarzenie z Terminatorem w roli głównej. Naszym zadaniem jest odnalezienie Rasy Aldwin; kobieta przybyła z przyszłości i nie tylko zna przybliżoną lokalizację morderczego T-800, lecz także może zapewnić nam sprzęt niezbędny do unicestwienia maszyny. Na ów event składają się dwie misje; podczas gdy pierwsza została udostępniona od 29 stycznia do 6 lutego, druga rozpoczyna się 1 lutego. Wydarzenie wprowadza do gry 23 nowe przedmioty, wśród których znajdziemy dodatki kosmetyczne, bonusowy sprzęt i niedostępne dotąd pojazdy, a także rozmaite akcesoria, dla których źródłem inspiracji był filmowy oryginał.
Wraz z opisywanym wydarzeniem omawiany tytuł otrzymał dużą aktualizację o numerze 1.1.0. Twórcy pochylili się przede wszystkim nad balansem rozgrywki i sztuczną inteligencją wrogów – rozwiązali między innymi problemy dotyczące „nadużyć związanych z karabinami wyborowymi i umiejętnością strzelca wyborowego”, a także uporczywego atakowania gracza przez przeciwników, którzy dotychczas zamiast chować się za osłonami, potrafili ginąć jeden za drugim w tym samym miejscu. Poza tym autorzy zdeptali szereg bugów, poprawili działanie noktowizora czy wreszcie nieco zmodyfikowali zasady wymykania się wrogom.
Tryb immersyjny
Tryb immersyjny, czyli Rozgrywka Ducha, trafił do Breakpoint 24 marca 2020. W nowym module nie uświadczymy poziomów wyposażenia, sami decydujemy, czy chcemy nosić przy sobie jedną czy dwie główne bronie, a także możemy korzystać z narzędzi odebranych pokonanym przeciwnikom. Coraz lepsze wyposażenie znajdujemy natomiast w skrzyniach oraz otrzymamy jako nagrody za wykonywane misje.
Ponadto twórcy pozwalają nam wybrać, czy po przeładowaniu niewykorzystane naboje przepadną wraz z wyrzuconym magazynkiem, swobodnie zmieniać ustawienia związane z regeneracją życia, poziomem wytrzymałości, liczbą noszonych bandaży i odpornością na trafienia, a także dostosować interfejs do własnych preferencji.
Co ciekawe, gracze bawiący się w klasycznym trybie mogą bez przeszkód grać wspólnie z osobami preferującymi nowy wariant rozgrywki. Ponadto można włączyć tylko niektóre elementy Ghost Experience, pozostawiając te, które spodobały nam się w trybie standardowym.
Sam Fisher i Deep State
Spisek (ang. Deep State) to główny element drugiego epizodu gry Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint. Add-on przynosi osiem misji, w których wraz z Samem Fisherem z serii Splinter Cell podążamy śladem wojskowych dronów kontrolowanych przy pomocy umysłu. Podczas gdy pierwsze zadanie można sprawdzić za darmo, pozostałe należy nabyć osobno lub zdobyć w ramach Przepustki Sezonowej. Poza tym autorzy wprowadzili do gry dwie nowe klasy postaci (Inżyniera oraz Agenta Eszelonu) i cztery mapy do trybu PvP, a także udostępnili opisywany powyżej tryb immersyjny.