Gameplay. Wszystko o Ghost Recon: Breakpoint - data premiery, gameplay, cena
Spis treści
Gameplay
Świat gry
Breakpoint to otwarty świat o rozmiarach zbliżonych do tego, który odwiedziliśmy w Wildlands. Składa się na niego jedenaście biomów, wśród których znajdziemy między innymi dżunglę, pustynię, malownicze fiordy oraz futurystyczne miasta. Oczywiście autorzy nie zmuszają nas do przemierzania go na piechotę, lecz oddają nam do dyspozycji około trzydziestu rodzajów pojazdów i innych maszyn (pokroju zwinnego buggy).
Jest to o tyle ważne, że eksploracja i wchodzenie w interakcję ze światem są kluczowe, by znaleźć cenne dane wywiadowcze i poczynić postępy w fabule. Te pierwsze zdobywamy, prowadząc rozmowy z postaciami neutralnymi, przesłuchując nieprzyjaciół, a także pozyskując materiały.
Specjalizacja postaci i kompani NPC
Istotną nowinką wprowadzoną w Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint jest fakt, że specjalizację bohatera wybieramy nie tylko w trybie multiplayer (o którym szerzej w dalszej części tekstu), lecz także w module fabularnym; w ten sposób obieramy kierunek, w którym będzie podążał rozwój naszego komandosa. Warto odnotować, że choć początkowe plany deweloperów były inne, gracze bawiący się w pojedynkę będą mogli korzystać z pomocy towarzyszy kontrolowanych przez SI (co ogłoszono na targach E3 2019).
Walka i przeciwnicy
Istotną rolę w Breakpoint odgrywają starcia. Jako że Wilki zdobyły broń i gadżety stworzone przez korporację Skell, często mają nad nami przewagę nie tylko liczebną, lecz również technologiczną. Na naszej drodze stają więc zarówno zwyczajni żołnierze piechoty pełniący rolę swoistego mięsa armatniego (choć i tak potrafią nieźle pokrzyżować nam plany, atakując w grupach oraz koordynując swoje działania), jak i wyposażeni w potężne karabiny siłacze opancerzeni od stóp do głów. Poza tym często przychodzi nam się mierzyć choćby z dronami przeczesującymi okolicę w poszukiwaniu śladów aktywności głównego bohatera.
Na szczęście twórcy oddają w nasze ręce szeroki wachlarz broni – oprócz pistoletów, karabinów maszynowych i snajperskich czy choćby noża pozwalającego na cichą eliminację wrogów, na naszym podorędziu może się znaleźć na przykład wyrzutnia rakiet. Co zaś tyczy się przydatnych gadżetów – wśród nich prym wiedzie przede wszystkim dron pozwalający na rozejrzenie się po okolicy, a także palnik pozwalający na wycinanie dziur w siatkach, dzięki czemu możemy między innymi niepostrzeżenie przemykać do wrogich obozów. W wielu przypadkach nieodzowny okazuje się także naturalny kamuflaż – protagonista może na przykład oblepić się błotem, by wtopić się w otoczenie i przygotować zasadzkę na wrogów. Warto zaznaczyć, że ciała zabitych można teraz przenosić w ustronne miejsca, by nie alarmowały strażników.
System ran i kontuzji
Niezależnie jednak od tego, jak dobra jest nasza taktyka, w każdej chwili coś może pójść nie tak, a nam nie pozostanie nic innego, jak wdać się w otwartą wymianę ognia. W tym momencie do głosu dochodzi nowy system ran i kontuzji, które wpływają na sprawność bohatera. Komandos postrzelony w kolano zaczyna bowiem kuleć, ranny w oko – gorzej widzieć, z kolei uszkodzona klatka piersiowa spowoduje u niego krwawy kaszel. Z owymi utrudnieniami może się uporać, aplikując sobie stosowny zastrzyk lub bandażując krwawiącą ranę.
Obóz
Istotnym elementem rozgrywki w Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint jest możliwość rozbicia tymczasowego obozu. Możemy tam wyczyścić broń, zmienić specjalizację protagonisty, a także wytwarzać przedmioty i ulepszać posiadane już wyposażenie, korzystając z surowców znalezionych w toku zabawy.
Tryby multiplayer
Oprócz kampanii dla pojedynczego gracza Breakpoint posiada dwa tryby multiplayer. Pierwszym z nich jest moduł kooperacyjny, w którym możemy wspólnie z innymi graczami przechodzić misje fabularne i podejmować się rozmaitych aktywności pobocznych, a także dzielić się z towarzyszami ekwipunkiem w specjalnych obozach; warto zaznaczyć, że rannego sojusznika można teraz odciągnąć z pola bitwy, by w bezpiecznym miejscu udzielić mu pomocy. Drugim natomiast jest znany z poprzedniej części serii wariant Ghost War, oparty na zasadach PvP.
Co ciekawe, rozwój postaci jest tutaj współdzielony we wszystkich trybach gry.