Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Dying Light 2 Kompendia

Kompendia 16 października 2019, 12:33

Świat gry i eksploracja. Wszystko o Dying Light 2 - fabuła, rozgrywka, trailer

Spis treści

Świat gry i eksploracja

Podobnie jak pierwsza część serii, Dying Light 2 oddaje do naszej dyspozycji rozległy, otwarty świat. Owa piaskownica jest około czterokrotnie większa od tej, którą stworzono na potrzeby poprzedniej części serii i wszystkich rozszerzeń. Miasto podzielono na siedem dzielnic, a możemy się po nim poruszać na piechotę, co uatrakcyjnia znany z „jedynki” system parkouru. Dzięki niemu w teorii żaden budynek czy element otoczenia nie stanowią przeszkody dla protagonisty. Autorzy zadbali o szereg usprawnień, na których czele stoi podwojona liczba animacji, co nadaje mu większej płynności. Poza tym wprowadzono pasek wytrzymałości, zmniejszający się zarówno podczas ruchu, jak i zwisania z krawędzi.

Na osobną wzmiankę zasługuje lina z hakiem, którą można wykorzystać nie tylko do przemieszczania się, lecz także do odkrywania nowych ścieżek (dzięki niej Aiden może usuwać osłony przewodów wentylacyjnych, przez które dostanie się do wnętrz budynków) oraz walki. Ponadto na podorędziu Caldwella znalazła się paralotnia, która pozwala mu na szybki powrót z dachów na poziom ulic.

Należy też wspomnieć, że w grze pojawiają się zagadki środowiskowe, wymagające odpowiedniego zaplanowania trasy.

Dzięki systemowi parkouru sporo czasu przychodzi nam spędzić na dachach budynków. - Wszystko o Dying Light 2 - fabuła, rozgrywka, trailer - dokument - 2020-01-22
Dzięki systemowi parkouru sporo czasu przychodzi nam spędzić na dachach budynków.

Przeciwnicy i system walki

W trakcie zabawy w Dying Light 2 walczymy nie tylko z wyżej wspomnianymi zombiakami (o których za chwilę), lecz także z ludźmi. Starcia z tymi drugimi są o tyle trudne, że ci żywo reagują na nasze poczynania – jeśli zaczynają przegrywać, próbują wezwać wsparcie, rzucają się do ucieczki, poddają się lub atakują ze zdwojoną siłą. Co ciekawe, oponenci zmieniają styl walki w jej trakcie; przykładowo, po przekroczeniu pewnego poziomu obrażeń, stają się bardziej agresywni i zdesperowani, by położyć nas trupem.

Zostało jeszcze 46% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej

Dying Light 2

Dying Light 2

Nowe wideo z Dying Light 2 mnie nie uspokoiło
Nowe wideo z Dying Light 2 mnie nie uspokoiło

Po długim czasie Techland w końcu przerwał milczenie i, prawdę mówiąc, nie czuję się uspokojony. Więcej, chyba właśnie przez ten klip zacząłem się martwić.