Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Kompendia

Kompendia 3 września 2019, 13:32

Ciekawostki. Wszystko o Call of Duty: Modern Warfare 2019 – beta, gameplay, edycja kolekcjonerska

Spis treści

Ciekawostki

  • Przed premierą gry Call of Duty: Modern Warfare udostępniono oficjalny soundtrack skomponowany przez Sarah Schachner – autorkę muzyki do m.in. Modern Warfare 3, Anthem, Assassin’s Creed: Unity oraz Assassin’s Creed: Origins. Ścieżki dźwiękowej można posłuchać na platformach Spotify oraz Apple Music.
  • Twórcy gry oficjalnie potwierdzili brak loot-boksów oraz „zrzutów zaopatrzenia” znanych z poprzednich odsłon serii. Cała nowa zawartość będzie udostępniana za darmo równocześnie na wszystkich platformach. Także bronie oraz wszelkie dodatki do niej wpływające na rozgrywkę będą do zdobycia wyłącznie poprzez postępy w grze. Mikropłatności pozostaną w formie battle passów, czyli przepustek bitewnych obowiązujących w konkretnych sezonach rozgrywek. W każdym sezonie znajdziemy darmowe oraz płatne elementy kosmetyczne. System przepustek bitewnych pozwoli na pełny wgląd w rzeczy, które są akurat do zdobycia lub opcjonalnego zakupienia.
  • CoD: Modern Warfare jeszcze przed publicznym ujawnieniem materiałów z kampanii fabularnej wzbudziło spore kontrowersje. Autorzy chcą pokazać w niej współczesny konflikt asymetryczny, w którym nie zawsze jest jasne, kto jest wrogiem, a kto nie, gdyż walki prowadzone są często z samozwańczymi bojownikami. W grze ma być obecny system karzący graczy za strzelanie do niewinnych cywilów, w których nie brakuje również kobiet i dzieci. Niektóre sceny łączą również postacie dziecięce z motywem zabijania.
Modern Warfare wywołało kontrowersję jeszcze przed publicznym ujawnieniem dyskusyjnych scen z kampanii. - Wszystko o Call of Duty: Modern Warfare 2019 – beta, gameplay, edycja kolekcjonerska - dokument - 2020-03-20
Modern Warfare wywołało kontrowersję jeszcze przed publicznym ujawnieniem dyskusyjnych scen z kampanii.
  • Kontrowersje wzbudziło również bombardowanie białym fosforem jako jedna z nagród w grze wieloosobowej. Broń tego typu jest w rzeczywistości bardzo toksyczna i powoduje dodatkowe cierpienia u ewentualnych ofiar, przez co jej użycie jest ściśle regulowane i zakazane w większości sytuacji. Póki co autorzy przekonują, że nie zamierzają cenzurować kampanii.
  • Po premierze największe kontrowersje wywołała kampania fabularna, kiedy okazało się, że w bardzo niekorzystnym świetle przedstawiono w niej Rosję. Rosyjscy żołnierze pokazani zostali jako zbrodniarze wojenni, bez skrupułów dokonujący rzezi bezbronnych cywilów, a także atakujący miasta bronią chemiczną. Dodatkowo fikcyjne państwo Urzykistan, które jest okupowane przez Rosjan, posiada cechy jednoznacznie kojarzące się z Syrią i sytuacją polityczną w tym państwie. Oliwy do ognia dolewał fakt przypisania w grze winy Rosjanom za tzw. “Autostradę śmierci”. W rzeczywistości chodziło o zbombardowanie przez Amerykanów oraz samoloty koalicji autostrady łączącej Kuwejt z Irakiem podczas pierwszej wojny w Zatoce, w wyniku którego śmierć poniosła nieznana do dziś liczba niewinnych cywilów. Wszystkie te kontrowersje doprowadziły do tzw. “reviewbombingu” czyli masowego wystawiania grze przez graczy najniższych ocen. W nieco ponad miesiąc po premierze serwisie Metacritic najniższa średnia nota od graczy to zaledwie 2.6/10, co nijak ma się do rzeczywistej jakości rozgrywki.
  • Premiera darmowego trybu battle royale o nazwie Warzone spotkała się z dość ciepłym przyjęciem graczy. Pomimo dużej listy sugestii co do przyszłych zmian i poprawek, po pierwszym dniu w Warzone zagrało 6 milionów graczy, a trzy dni później liczba ta wynosiła już 15 milionów.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej