Data premiery. Wszystko o Anthem (data premiery, wymagania, cena)
Spis treści
Data premiery
Anthem opracowano z myślą o konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz komputerach osobistych. Produkcja miała początkowo zadebiutować jeszcze przed gwiazdką 2018 roku, jednak przyszło nam na nią poczekać nieco dłużej, bo do 22 lutego 2019 roku.
Ponadto od 12 września 2019 roku tytuł jest dostępny dla abonentów EA Access (na PlayStation 4 oraz Xboksie One) oraz Origin Access (na komputerach osobistych).
Fabuła
Akcja Anthem toczy się w uniwersum science fiction, na planecie niedokończonej przez bogów, którzy pozostawili po sobie narzędzia stworzenia. Wokół poszukiwań tych ostatnich obraca się fabuła – w trakcie rozgrywki dokładamy starań, by nie trafiły one w ręce wrogo nastawionej frakcji zwanej Dominion.
Dziki, obcy świat jest opanowany przez agresywne kreatury, toteż ludzie zaszyli się w Forcie Tarsis – gigantycznej twierdzy otoczonej równie olbrzymim Murem zapewniającym mieszkańcom bezpieczeństwo. Niemniej w ostępach roi się również od niezbadanych ruin wypełnionych cennymi surowcami i artefaktami, przez co najodważniejsi, czyli tak zwani Wolni Strzelcy, od czasu do czasu zapuszczają się w nieznane. Oczywiście herosi nie są bezbronni, a przed szponami, kłami czy pociskami chronią ich egzoszkielety klasy Javelin, przywodzące na myśl pancerze wspomagane z serii Fallout lub… zbroję Iron Mana. Jak nietrudno się domyślić, to właśnie w nich wcielamy się w trakcie rozgrywki.
Warto odnotować, że nad fabułą czuwał Drew Karpyshyn, który wcześniej pracował nad scenariuszami do hitów pokroju Star Wars: Knights of the Old Republic, Mass Effect oraz Mass Effect 2. Niemniej autor zastrzegł, że uniwersum wykreowane na potrzeby Anthem jest mniej rozbudowane niż to, w którym osadzono akcję serii Mass Effect i nie wszystkie jego aspekty będą osadzone w szczegółowym tle fabularnym. Jak mówił, w Anthem chodzi przede wszystkim o „dobrą zabawę w egzotycznym, wciągającym świecie gry”.
Mimo wszystko w omawianej produkcji znalazło się nieco miejsca na decyzje podejmowane przez graczy. Wybory nie odgrywają jednak tak ważnej roli, jak w poprzednich dziełach studia BioWare. W trakcie rozmów z postaciami neutralnymi wybieramy jedną z dwóch kwestii dialogowych, co zdaniem Darraha miało sprzyjać zwiększeniu immersji. Dzięki temu gracze mieli zarówno angażować się w dyskusje, jak i „przeklikiwać” się przez nie, by jak najszybciej wrócić do akcji. Od podejmowanych przez nas decyzji zależą relacje z postaciami, przebieg niektórych misji oraz ksztalt „naszego” Fortu Tarsis.