Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 27 kwietnia 2013, 09:00

autor: Redakcja GRYOnline.pl

Miejsce 2: praca użytkownika Azakiel. Wielki Konkurs Steampunkowy - galeria polskich miast w klimatach BioShock Infinite

Spis treści

Miejsce 2: praca użytkownika Azakiel

W SKRÓCIE:
  1. Ksywka autora: Azakiel
  2. Przedstawione miasto: Gdańsk
  3. Nagroda: replika niebhaka

Komentarz autora pracy:

Przystępując do tego konkursu, długo zastanawiałem się, które miasto wybrać. Ponieważ z żadnym z nich nie jestem bliżej związany, wybór nie był prosty. Długo przeglądałem różne charakterystyczne dla wszystkich miast symbole architektoniczne i moją uwagę przykuł pomnik Neptuna. Postanowiłem, że będzie on głównym tematem mojej pracy (oczywiście w mojej wersji nie będzie to zwykły Neptun, tylko „steampunkowy”). Zdecydowałem się też, że umieszczę ten pomnik w naturalnym jego otoczeniu, odwzorowując po prostu ten fragment Gdańska (Długi Targ). Jednak na etapie szkiców koncepcyjnych całość została „odchudzona” (na początku było więcej budynków w planach, ale psuło to trochę kompozycję i zmniejszało czytelność pierwszego planu). Pracę wykonałem w programie Adobe Photoshop techniką mieszaną (została namalowana przy użyciu tabletu graficznego Wacom Intuos III z częściowym wykorzystaniem kilku tekstur), parę drobnych elementów powstało najpierw w programie (do grafiki wektorowej) Adobe Illustrator, np. liny i siatki balonu, a potem zostały przeniesione do Photoshopa w celu dalszej obróbki. Ze względu na to, że nie byłem od razu pewien, jaką kolorystykę będzie miała praca, to kilka głównych elementów początkowo stworzyłem w odcieniach szarości (np. Neptun i platforma, na której się znajduje), kolor do nich został dodany później.

Komentarz jurora, Joanny Fornal:

Genialny klimat steampunkowy! Mnóstwo metalu, zdobień i trybików, a do tego stylizowany Neptun – istny majstersztyk. Urzekł mnie również napis „Gdańsk” oraz wszelkie detale z nim związane, widać tutaj masę roboty włożonej w wykończenie tego elementu. Jedyne, do czego można się przyczepić, to „brak miasta” – główny nacisk położono na pomnik z jednym budynkiem w tle i to w moim przypadku przesądziło o przyznaniu pracy drugiego miejsca.

Komentarz jurora, Macieja Jałowiec:

Bardzo duża liczba detali na pomniku, a także wszechobecne śmigła i machiny latające nadają tej pracy wrażenie ruchu i steampunkowy klimat. Bardzo ładna kolorystyka rozjaśnia pracę, a światło i chmury tworzą tło, które naprawdę może się podobać.