Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 21 grudnia 2013, 00:01

autor: Łukasz Malik

Popularność gier wydawanych co roku. Wasze gry roku 2013 - jakie tytuły interesowały Czytelników gry-online.pl?

Spis treści

Popularność gier wydawanych co roku

Pojawiające się co roku sequele znanych marek nie są już dla nikogo żadnym zaskoczeniem. Niektórzy wydawcy starają się mocno różnicować swoje kolejne produkcje, a inni stawiają na sprawdzone rozwiązania. Postanowiliśmy zbadać zainteresowanie poszczególnymi tytułami, odpowiednio normalizując dane, by były porównywalne między latami, w których mieliśmy różną oglądalność.

Call of Duty: Black Ops II kontra Call of Duty: Ghosts

Wzrost zainteresowania nową odsłoną o 19%.

Obietnice zmian oraz nowe tło fabularne zapewne zwiększyły zainteresowanie ostatnim Call of Duty w okresie premiery. Wyniki sprzedaży są podobno gorsze niż w przypadku Call of Duty: Black Ops II, można więc wnioskować, że gracze woleli się upewnić i poczytać na temat domniemanych nowości w serii niż na ślepo biec do sklepu.

Jak się okazuje, woleliście o nowym Call of Duty czytać niż w nie grać. - 2013-12-20
Jak się okazuje, woleliście o nowym Call of Duty czytać niż w nie grać.

FIFA 13 kontra FIFA 14

Bez zmian.

Seria FIFA w naszym kraju trzyma się mocno i stabilnie. Brak Mistrzostw Europy w piłce nożnej zapewne został zrekompensowany powrotem polskiej ekstraklasy i Robertem Lewandowskim na okładce.

Assassin's Creed III kontra Assassin's Creed IV: Black Flag

Spadek zainteresowania nową odsłoną o 20%.

Spadek jest dość zastanawiający. Być może rozczarowani trzecią odsłoną cyklu gracze nie mieli ochoty na kolejne odejście od korzeni serii, która coraz bardziej oddala się od eksploracji słynnych miast i porzuca niektóre elementy tak charakterystyczne dla tej sagi. Z drugiej strony może to klątwa pirackiej tematyki, która na lata zawisła nad Hollywood i dopiero Piraci z Karaibów byli w stanie ją przerwać...

Need for Speed: Most Wanted kontra Need for Speed: Rivals

Spadek zainteresowania nową odsłoną o 46%.

W przypadku cyklu Need for Speed mamy do czynienia z efektem domina. Brak pomysłu na tchnięcie życia w serię i chybione próby jej restartu sprawiły, że całkiem niezła ostatnia odsłona została pociągnięta w dół przez swoich poprzedników. Nieudany eksperyment w postaci Need for Speed: The Run i mało wyraziste gry Criterionu rzuciły zbyt duży cień na Rivals, który ducha cyklu NFS łączy z ciekawymi rozwiązaniami sieciowymi.

Nowy Battlefield cieszył się takim zainteresowaniem jak trzecia część. - 2013-12-20
Nowy Battlefield cieszył się takim zainteresowaniem jak trzecia część.

Battlefield 3 kontra Battlefield 4

Spadek zainteresowania nową odsłoną o 47%.

Jeszcze przed premierą „czwórki” w redakcji padały głosy, że część graczy na pewno nie porzuci Battlefielda 3, który dzięki ciągłemu wsparciu jest produktem kompletnym i w zupełności wystarczającym na dłużej, niż chciałoby tego EA. Nawet dwuletnia przerwa i nowości w BF4 nie stały się wystarczającym magnesem i Battlefieldowi 4 nie udało się przebić popularności „trójki”. Warto podkreślić, że poprzednia odsłona okazała się w Polsce niebywałym fenomenem (prawie 400 000 sprzedanych egzemplarzy), więc poprzeczka została ustawiona bardzo wysoko.