autor: Łukasz Malik
Popularność gier wydawanych co roku. Wasze gry roku 2013 - jakie tytuły interesowały Czytelników gry-online.pl?
Spis treści
Popularność gier wydawanych co roku
Pojawiające się co roku sequele znanych marek nie są już dla nikogo żadnym zaskoczeniem. Niektórzy wydawcy starają się mocno różnicować swoje kolejne produkcje, a inni stawiają na sprawdzone rozwiązania. Postanowiliśmy zbadać zainteresowanie poszczególnymi tytułami, odpowiednio normalizując dane, by były porównywalne między latami, w których mieliśmy różną oglądalność.
Call of Duty: Black Ops II kontra Call of Duty: Ghosts
Wzrost zainteresowania nową odsłoną o 19%.
Obietnice zmian oraz nowe tło fabularne zapewne zwiększyły zainteresowanie ostatnim Call of Duty w okresie premiery. Wyniki sprzedaży są podobno gorsze niż w przypadku Call of Duty: Black Ops II, można więc wnioskować, że gracze woleli się upewnić i poczytać na temat domniemanych nowości w serii niż na ślepo biec do sklepu.
FIFA 13 kontra FIFA 14
Bez zmian.
Seria FIFA w naszym kraju trzyma się mocno i stabilnie. Brak Mistrzostw Europy w piłce nożnej zapewne został zrekompensowany powrotem polskiej ekstraklasy i Robertem Lewandowskim na okładce.
Assassin's Creed III kontra Assassin's Creed IV: Black Flag
Spadek zainteresowania nową odsłoną o 20%.
Spadek jest dość zastanawiający. Być może rozczarowani trzecią odsłoną cyklu gracze nie mieli ochoty na kolejne odejście od korzeni serii, która coraz bardziej oddala się od eksploracji słynnych miast i porzuca niektóre elementy tak charakterystyczne dla tej sagi. Z drugiej strony może to klątwa pirackiej tematyki, która na lata zawisła nad Hollywood i dopiero Piraci z Karaibów byli w stanie ją przerwać...
Need for Speed: Most Wanted kontra Need for Speed: Rivals
Spadek zainteresowania nową odsłoną o 46%.
W przypadku cyklu Need for Speed mamy do czynienia z efektem domina. Brak pomysłu na tchnięcie życia w serię i chybione próby jej restartu sprawiły, że całkiem niezła ostatnia odsłona została pociągnięta w dół przez swoich poprzedników. Nieudany eksperyment w postaci Need for Speed: The Run i mało wyraziste gry Criterionu rzuciły zbyt duży cień na Rivals, który ducha cyklu NFS łączy z ciekawymi rozwiązaniami sieciowymi.
Battlefield 3 kontra Battlefield 4
Spadek zainteresowania nową odsłoną o 47%.
Jeszcze przed premierą „czwórki” w redakcji padały głosy, że część graczy na pewno nie porzuci Battlefielda 3, który dzięki ciągłemu wsparciu jest produktem kompletnym i w zupełności wystarczającym na dłużej, niż chciałoby tego EA. Nawet dwuletnia przerwa i nowości w BF4 nie stały się wystarczającym magnesem i Battlefieldowi 4 nie udało się przebić popularności „trójki”. Warto podkreślić, że poprzednia odsłona okazała się w Polsce niebywałym fenomenem (prawie 400 000 sprzedanych egzemplarzy), więc poprzeczka została ustawiona bardzo wysoko.