autor: Bartosz Świątek
GeForce RTX 3080 – jaki będzie w grach. Czy warto czekać na karty GeForce RTX 3000?
Spis treści
GeForce RTX 3080 – jaki będzie w grach
Informacje na temat wydajności kart graficznych z rodziny Ampere są na razie dość szczątkowe – bliżej ich premiery z pewnością pojawi się olbrzymia liczba testów niezależnych ekspertów, dzięki którym każdy będzie mógł wyrobić sobie zdanie na temat tych układów. Jednak pewne wnioski można wysnuć już teraz – głównie dzięki filmowi opublikowanemu niedawno przez kanał Digital Foundry. Jego redaktorzy mieli okazję przez kilka dni testować GeForce RTX 3080 i podzielili się swoimi wrażeniami.
W związku z zasadami narzuconymi przez Nvidię, w filmie Digital Foundry nie znajdziemy klasycznych benchmarków z wyświetloną liczbą klatek animacji na sekundę, ale eksperci obeszli to ograniczenie na kilka sprytnych sposobów (zapewne uzyskali w tej kwestii zgodę „zielonych”, którzy wydają się bardzo pewni możliwości swoich nowych produktów – jak się zaraz przekonacie, nie bez przyczyny).
Na samym początku testów sprawdzono GeForce RTX 3080 w wewnętrznym benchmarku gry Borderlands 3. Na ekranie w żadnym momencie nie widzimy jej wyniku, jednak autor filmu podał rezultat osiągnięty przez układ, do którego RTX 3080 był porównywany – GeForce RTX 2080 Ti. W rozdzielczości 4K najpotężniejsza karta z rodziny Turing „wykręciła” w tym teście 34,22 klatek animacji na sekundę. Znamy też procentową różnicę wydajności pomiędzy obydwoma wspomnianymi GPU, dzięki czemu możemy łatwo policzyć, że RTX 3080 średnio osiągnął w benchmarku Borderlands 3 około 62 klatki animacji na sekundę.
Zostało jeszcze 55% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie