Amazon.com – internetowa księgarnia, która wyprzedziła swoje czasy. Od czego zaczynał Jeff Bezos?
Spis treści
Amazon.com – internetowa księgarnia, która wyprzedziła swoje czasy
Pierwszy historyczny zakup przez Internet miał miejsce w latach 80. XX wieku (niektóre źródła mówią o roku 1979), ale furtka na jego faktyczny rozwój została otworzona dopiero w kolejnej dekadzie, kiedy to w USA zniesiono zakaz wykorzystywania globalnej sieci do celów komercyjnych. Mogę się tylko domyślać, że Jeff Bezos m.in. w tym wydarzeniu widział sporą szansę dla rozwoju własnego biznesu. Początkowo e-handel wyglądał tak: wchodziło się na witrynę internetową i zamawiało towar przez wiadomość e-mail lub telefonicznie. Jeff miał inną wizję. Twierdził, że „najlepsza obsługa klienta charakteryzuje się tym, że klient w ogóle nie musi kontaktować się ze sprzedawcą”. Było to już jednak na dość zaawansowanym etapie tworzenia właściwego biznesplanu. Iskrą do zainteresowania się tematem stworzenia internetowej firmy „na poważnie” była sytuacja z 1994 roku:
Zostało jeszcze 69% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie