Mafia II w pytaniach i odpowiedziach
Oczekując niecierpliwie na premierę Mafii II mieliśmy okazję zadać kilka pytań jej producentowi. Poznaliśmy więc sporo kluczowych faktów, dotyczących tego nadchodzącego hitu.
Pierwsza Mafia (dosyć niespodziewanie) okazała się być niesamowitą grą z iście filmową gangsterską historią. Jej sequel zaś wyrósł już na jedną z najbardziej oczekiwanych gier tego roku. Czy czeski oddział 2K Games poradzi sobie z poprzeczką, którą tak wysoko firma ustawiła sama sobie w 2002 roku? Mieliśmy okazję zapytać Denby’ego Grace’a – będącego producentem w 2K Games, o kilka rzeczy związanych z Mafią II.
Filip Grabski: Dlaczego zdecydowaliście się porzucić lata trzydzieste? Czy to dlatego, że lata 40. i 50. są bardziej ekscytujące? Bo auta są ładniejsze? A może ktoś Wam złożył propozycję nie do odrzucenia?
Denby Grace: Mafia miała wyjątkową historię i atmosferę, co stanowiło jeden z fundamentów, który oczywiście chcemy zachować w Mafii II. Przesunięcie gry o dekadę naprzód dało możliwość stworzenia zupełnie nowego, urzekającego, bardzo filmowego świata. Ten konkretny okres jest zresztą bardzo ważną częścią całego doświadczenia związanego z grą. Lata 40. i 50. były niezwykle interesującym okresem w Stanach Zjednoczonych i jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy odkrywać na potrzeby gry ten zupełnie nowy i ciekawy świat.
Obawiam się, że trudno nie porównać Waszej gry do GTA IV . Czy jesteście pewni swego i Mafia II w momencie premiery będzie grą z tej samej ligi?
Myślę, że dla ludzi zupełnie naturalne będzie porównywanie Mafii II i GTA IV, ale tak naprawdę te gry są diametralnie różne... Oczywiście, obie są trzecioosobowymi grami akcji związanymi ze światem przestępczym i pokazującymi dużo jeżdżenia po mieście, ale na tym podobieństwa się kończą. Nasza gra osadzona jest w autentycznym przedziale czasowym i jest dużo bardziej skoncentrowana na opowieści. Obie gry oferują bardzo atrakcyjną rozgrywkę i nie da się wybrać jednej kosztem drugiej.
Czy Mafia II jest przede wszystkim grą jednej opowieści (jak pierwsza część) czy bardziej w stylu GTA/Saints Row – z mnóstwem pobocznych zadań i wyzwań, które pozwalają odpocząć od głównej historii? A jeśli tak – jakiego typu działania możemy przedsięwziąć podczas odkrywania miasta?
Mafia II jest przede wszystkim grą z silnie zarysowaną fabułą jak pierwsza część. Są jednak dodatkowe zadania i czynności do wykonania, ale one tylko wspomagają historię. Vito może na przykład kupić garnitur, naprawić samochód... wszystko to, czego oczekiwałbyś od postaci związanej z mafią.
Czyli będziemy mogli zarabiać pieniądze i wydawać je na różne rzeczy?
Pieniądze to główna motywacja dla Vito i Joego, przez którą wstępują w szeregi mafii, więc grają one dużą rolę w grze. I tak jak w prawdziwym życiu, można za nie kupić różne rzeczy – jedzenie, ubrania, samochody itp.
Gdybyście mieli porównać wielkość świata nowej gry, Empire City, do Lost Heaven z jedynki – jak wygląda, jakie jest duże, czy posiada jakieś przedmieścia lub tereny sąsiadujące?
Miasto w Mafii II ma dokładnie 10 mil kwadratowych (prawie 26 km kw.) powierzchni, więc jest dwa razy większe od Lost Heaven. Zawiera 20 zróżnicowanych dzielnic/terenów – od Chinatown i Little Italy aż po przedmieścia z mnóstwem białych płotków. W grze znajdzie się wszystko, czego można oczekiwać od dużego amerykańskiego miasta z lat 50.