futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje

Technologie

Technologie 30 listopada 2020, 11:25

autor: Arkadiusz Dziermański

Rozszerzona i wydłużona gwarancja – czy ma sens?. Gwarancja, reklamacja, rękojmia i zwroty towaru

Spis treści

Rozszerzona i wydłużona gwarancja – czy ma sens?

Jeśli podczas zakupu nowego telefonu lub laptopa sprzedawca nie zapyta nas, czy chcemy dokupić dodatkową gwarancję, to zapewne zapomniał, albo jest nowy i jeszcze nie zna wszystkich procedur. Sprzedawcy sprzętu bardzo chętnie oferują dzisiaj rozszerzone pakiety ochronne, które są oczywiście dodatkowo płatne. Tylko czy faktycznie tego potrzebujemy? Przeanalizujmy argumenty za i przeciw wydłużonej i rozszerzonej gwarancji.

Jeśli zbita szybka w smartfonie to dla Ciebie normalka, może warto zainwestować w dodatkowe ubezpieczenie? - Gwarancja, reklamacja, rękojmia i zwroty towaru - co robić? - dokument - 2020-11-30
Jeśli zbita szybka w smartfonie to dla Ciebie normalka, może warto zainwestować w dodatkowe ubezpieczenie?

Moim zdaniem wszystko zależy od tego, co kupujemy. Nabywając urządzenie, które możemy określić jako szeroko pojęta elektronika użytkowa, dopłata do dłuższej gwarancji mija się z celem. W końcu i tak po standardowym okresie 24 miesięcy od zakupu i tak wielu z nas będzie rozglądać się za nowym telefonem, komputerem, tabletem, czy smartwatchem. Wiec po co nam dodatkowe lata gwarancji? Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie poszerzenie pakietu ochronnego (o czym za moment) niż jego wydłużanie. W końcu jeśli zbijemy ekran telefonu po 6, czy 30 miesiącach, gwarancja tego i tak nie obejmie. Jeśli akumulator będzie krócej działać na pojedynczym ładowaniu, również.

Co innego jeśli decydujemy się na zakup większego sprzętu AGD lub RTV, który z założenia ma nam służyć przez ładnych kilka lat. Wtedy jak najbardziej, dodatkowe 2-3 lata gwarancji na lodówkę czy odkurzacz zawsze mogą się przydać. I tylko w takim momencie będzie to warte dopłaty.

Raczej mała jest szansa, że zalejemy lub w jakiś inny sposób uszkodzimy stojący na biurku monitor – ale ryzyko zawsze istnieje. Głównie od nas zależy, jak duże. - Gwarancja, reklamacja, rękojmia i zwroty towaru - co robić? - dokument - 2020-11-30
Raczej mała jest szansa, że zalejemy lub w jakiś inny sposób uszkodzimy stojący na biurku monitor – ale ryzyko zawsze istnieje. Głównie od nas zależy, jak duże.

Dodatkowe pakiety gwarancyjne, często sprzedawane też pod postacią różnego rodzaju ubezpieczeń, to kwestia dyskusyjna i bardzo subiektywna. Oczywiście zawsze warto mieć zabezpieczenie w przypadku zalania sprzętu lub rozbicia ekranu, jak również kradzieży. To głównie te aspekty obejmują, a raczej powinny obejmować, dodatkowe pakiety. Ochrona również w przypadku laptopów bywa przydatna. I piszę to z perspektywy byłego użytkownika zalanej Yogi 710. To był ułamek sekundy...

Zostało jeszcze 57% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie