autor: Jacek Winkler
GTX 1660 Super i RTX 2070 Super – wydajność w grach. Czy potrzebujesz drogiej karty graficznej
Spis treści
GTX 1660 Super i RTX 2070 Super – wydajność w grach
Shadow of the Tomb Raider
Karty graficzne z rodziny Turing bardzo dobrze radzą sobie z najnowszą odsłoną Tomb Raidera, nierzadko przeganiając droższe układy z rodziny Pascal, a ustawienia ultra w rozdzielczości 1920x1080 nie są przeszkodą nawet dla tańszej jednostki. Średnia 85 klatek na sekundę dla karty GeForce GTX 1660 Super to znakomity wynik. Swoją drogą jest to również „terytorium” GTX 1070 Ti.
Jaki jest więc sens kupowania dwa razy droższego RTX 2070 Super? Sprawa przedstawia się bardzo prosto. Jeżeli chcesz czerpać korzyści z monitora o częstotliwości odświeżania 144 Hz lub wyższej rozdzielczości, jak również dobrodziejstw śledzenia promieni w czasie rzeczywistym (ray tracing), dołożenie pieniędzy może się okazać jedyną deską ratunku przed obniżaniem ustawień graficznych.
Assassin’s Creed: Odyssey
„Odyseja” to gra, która na najwyższych ustawieniach zabija nawet najmocniejsze karty graficzne na rynku. W przypadku GTX 1660 Super mamy do czynienia ze spadkami płynności do poziomu 55 fps. Zmienia się to po ścięciu suwaka odpowiadającego za generowanie realistycznych chmur, czyli efektu wolumetryczności.
Dla RTX 2070 Super rozdzielczość 1080p nie stwarza już żadnych problemów, nawet na „wymaksowanych” ustawieniach graficznych. Czy jest to jednak powód, dla którego warto dopłacać ponad tysiąc złotych? Absolutnie nie. Zmusić Cię do tego może jednak posiadanie monitora o rozdzielczości 1440p lub 4K. Tutaj przewaga szybszej jednostki jest bardzo zauważalna.
Battlefield V
W Battlefieldzie V na ustawieniach ultra w rozdzielczości 1080p obie jednostki radzą sobie znakomicie, generując stałe 60 fps. RTX 2070 jest tutaj o 52% szybszy od GTX 1660 Super i świetnie sprawdzi się podczas używania monitora z odświeżaniem na poziomie 144 Hz. To samo będzie dotyczyło wyższych rozdzielczości niż 1080p. Do tego dochodzi możliwość odpalenia śledzenia promieni w akceptowalnej wydajności oraz wygładzania krawędzi DLSS, dzięki któremu dodatkowo zwiększysz wydajność w grze.
Metro Exodus
Problemem Metra jest jego zapotrzebowanie na moc GPU po włączeniu wszystkich opcji graficznych. W tym przypadku nawet bez HairWorks i globalnego oświetlenia ze śledzeniem promieni tańsza karta nie jest w stanie wygenerować stałych 60 fps. Oczywiście można zacząć obniżać detale z wartości ultra do wysokich – wtedy osiągnięcie takiego pułapu nie będzie niemożliwe.
Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie