autor: Florian Klein (gamestar.de)
Celowanie High-sens i Low-sens. Celne strzelanie w Apex i CS:GO?
Spis treści
Celowanie High-sens i Low-sens
Gra z wysoką („high sens”) lub niską („low sens”) czułością myszy jest często kojarzona z odpowiednim dobraniem ustawień dpi. W istocie odpowiednie efekty można osiągnąć dopiero przez połączenie ustawień dpi i czułości w grze oraz ewentualnie szybkości wskaźnika w Windows.
Jeśli grasz z niską czułością, musisz przesunąć mysz dalej, aby celownik pokonał tę samą odległość na ekranie. Przy niższej czułości mysz kontroluje się od łokcia całym przedramieniem, a nie nadgarstkiem, jak czyni to wielu graczy używających wysokiej czułości. Ale to tylko uogólnienie – wszystkie formy pośrednie są możliwe i zależą od indywidualnych preferencji użytkownika.
Jakie są zalety jednego i drugiego? Przy niskiej czułości, mysz musi być przesunięta dalej, aby uzyskać szybki obrót o 180 lub nawet 90 stopni, a więc namierzenie przeciwnika bardziej odległego od środka ekranu trwa dłużej. Z drugiej strony, niska czułość ułatwia celowanie z dokładnością na poziomie pikseli bez utraty celu. Nawet poruszających się przeciwników jest zazwyczaj łatwiej śledzić celownikiem o niższej czułości – pozwala ona rzadziej korygować położenie celownika; przy wyższej czułości łatwiej jest zgubić cel i zachodzi ryzyko nadmiernej kompensacji.
Najważniejsze jest to, że niższa czułość zazwyczaj sprawia, że celowanie jest bardziej „jednolite” czy też „spokojne”, ponieważ nasze niewielkie błędy nie mają na nie aż takiego wpływu. Wysoka czułość pozwala na szybsze panoramowanie ekranu, ale jest też wrażliwsza na małe niedokładności – granica między frustracją, a dobrą zabawą jest płynna i zależna od osobistych przyzwyczajeń. Dlatego warto metodą prób i błędów znaleźć optymalne dla nas rozwiązanie.
Bardzo ważne jest dobranie najwygodniejszego dla nas chwytu: