autor: Michał Bobrowski
Captivate 09 w pigułce
GRY-OnLine jako jedyna polska redakcja miały okazję uczestniczyć w zeszłotygodniowym Captivate 09. Jakie tytuły zaprezentowała firma Capcom na tej imprezie?
Spis treści
Widać wyraźnie, że szefostwo Capcomu ma wyjątkową słabość do miejsc, które spokojnie można nazwać świątyniami hazardu. Zeszłoroczna edycja Captivate, czyli imprezy prezentującej nadchodzące gry japońskiej firmy, miała miejsce w Las Vegas. Zakończony w miniony piątek Captivate 09 zorganizowany został w jego europejskim odpowiedniku. Tym razem zaproszeni dziennikarze poznawali uroki Monte Carlo.
Hazard hazardem, jednak to, co najważniejsze, z czym również i my osobiście mieliśmy okazję obcować przez pełne dwa dni, to cały szereg prezentacji połączonych z możliwością osobistego pogrania w niektóre najważniejsze produkcje Capcomu oczekiwane w najbliższych miesiącach. Oczywiście nie zabrakło też zapowiedzi zupełnie nowych tytułów, choć akurat w tym wypadku nie dopatrzyliśmy się jakiś prawdziwych hitów. Niemniej poinformowano o Fate: Unlimited Codes na PSP, Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth na DS-a oraz nową odsłonę MotoGP na Playstation 3 i Xboxa 360. Oficjalnie potwierdzono Marvel vs. Capcom 2 na Xbox Live Arcade oraz PlayStation Network (premiera już latem tego roku). Szkoda, że przy okazji tej imprezy w końcu nie doczekaliśmy się oficjalnego potwierdzenia wydania Resident Evil 5 na komputery osobiste. Specjalnie dla Was przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych ujawnionych informacji wraz z niemałą liczbą nowych screenów, trailerów, wrażeń z poszczególnych gier przywiezionych prosto z tegorocznego Captivate.
Niestety, tytułem wstępu musimy poinformować, że na razie nie wiemy, która z rodzimych firm wyda te wszystkie gry na polskim rynku. Wszystko wskazuje na to, że nie będzie to dotychczasowy dystrybutor. Informacja ta została potwierdzona zarówno przez Krzysztofa Szulca z firmy CD Projekt. Najgorsze, co w takiej sytuacji mogłoby spotkać polskich graczy, to fakt, że takie gry jak pecetowy Street Fighter IV czy Bionic Commando (że wspomnę tylko o najbliższych premierach) w ogóle nie ukażą się w Polsce lub nastąpi to z wielomiesięcznym opóźnieniem. Miejmy jednak nadzieję, że ten scenariusz się nie ziści. Tym bardziej, że Capcom zapewnił nas, że intensywnie pracuje nad rozwiązaniem zaistniałej sytuacji.
Gry zaprezentowane na Captivate 09
Lost Planet 2
Platformy: 360, (PC, PS3 – nieoficjalnie) | Po 10 latach od wydarzeń z Lost Planet: Extreme Condition powracamy na E.D.N. III. Zmiany klimatyczne radykalnie przeobraziły oblicze planety. Niezmieniona pozostała jednak konieczność bezwzględnej walki o energię termiczną. Lost Planet 2 to nie tylko sequel, powstający w myśl zasady „bigger, better & faster”. To przede wszystkim bardzo intrygująco zapowiadający się tryb kampanii, podzielony na 6 epizodów i niezwykle rozbudowany multiplayer, w którym na uwagę zasługuje tryb kooperacji dla 4 graczy jednocześnie. Co ważne – gra raczej na pewno ukaże się również na PC, a niewykluczone, że wkrótce potem na PS3. |
Dead Rising 2
Platformy: PC, 360, PS3 Galeria (360) Galeria (PS3) | Wyobraźcie sobie miasto hazardu stworzone na wzór Las Vegas i Reno, po brzegi wypełnione hordami (aż 7000 jednocześnie na ekranie!) zombie. W tym tłumie nasz bohater, mistrz motocrossu Chuck Greene. Kolejna intrygująca produkcja oparta na koncepcji tzw. sandboxa, czyli całkowicie otwartego świata, w którym bohater ma pozostawioną dużą swobodę działania. Widać to bardzo wyraźnie w szerokim wachlarzu metod, z jakich może skorzystać Chuck, by powiększać konto zabitych zombie. Obok tak oczywistych narzędzi, jak kij bejsbolowy, miecz samurajski czy różnorodny arsenał strzelecki, rzezi „niewiniątek” dokonamy porożem łosia czy motorem z piłami mechanicznymi zamocowanymi po bokach. |
Bionic Commando
Platformy: 360, PC, PS3 | Nathan „RAD” Spencer powraca w naprawdę imponującym stylu. Po ponad 20 latach od debiutu na konsoli NES bohater z charakterystycznym bionicznym ramieniem musi stawić czoła terrorystom z organizacji BioReign. Tym, co naprawdę urzeka, jest ogrom możliwości, jakie oferuje bioniczny implant – dzięki niemu kilkoma skokami wdrapiemy się na dachy wieżowców, przeskakując z latarni na latarnię, pokonamy rozpadliny a przede wszystkim niezwykle efektownie, np. miotając wrakami samochodów, rozprawimy się z każdym przeciwnikiem. Jeśli dołożymy do tego intuicyjne sterowanie, świetną grafikę i wciągającą fabułę, już wiemy, że tę pozycję naprawdę warto mieć w swojej kolekcji. |
Dark Void
Platformy: 360, PC, PS3 | Odważna próba połączenia w jednej grze typowego shootera, podniebnych pojedynków oraz „wertykalnej” gry akcji. Will, pilot samolotu transportowego, ma wyjątkowego pecha, przelatując nad Trójkątem Bermudzkim, który okazuje się bramą do świata, w którym niczym niezwykłym nie jest obecność obcych, laserów i plecaków rakietowych. I właśnie jako daleki kuzyn Rocketeera i Boby Fetta podejmiemy próbę nie tylko powrotu do naszego świata, ale i pokrzyżowania niecnych planów obcej rasy wobec Ziemi. Brzmi interesująco, ale po niecałej godzinie grania muszę stwierdzić, że na razie nie powala na kolana. |