autor: Bartosz Woldański
ZombiU nieopłacalną marką – kontynuacji nie będzie
Yves Guillemot zdradził, że ZombiU, tytuł startowy na konsolę Nintendo Wii U, sprzedał się dużo poniżej oczekiwań, a co za tym idzie – marka nie zarobiła na siebie. Firma Ubisoft nie ma w planach wydania kontynuacji.
Yves Guillemot, szef koncernu Ubisoft, w rozmowie z serwisem GamesIndustry International nie krył rozczarowania nową marką ZombiU, tytułem na wyłączność konsoli Wii U, który okazał się komercyjną klapą. Gra nie zarobiła na siebie, nie była nawet blisko tego celu. W tej sytuacji nie mamy co liczyć na ewentualny sequel.
Francuski gigant nie chciał popełnić takiego samego błędu w przypadku kolejnej marki planowanej wyłącznie na Wii U. Rayman Legends – w przeciwieństwie do ZombiU – ukaże się również na innych platformach sprzętowych właśnie z powodu słabych wyników sprzedaży osiąganych przez gry publikowane tylko na stacjonarną konsolę Nintendo.
Rezygnacja z wydania kontynuacji ZombiU stoi w sprzeczności z tym, co usłyszeliśmy w maju tego roku od jednego z producentów pierwowzoru. Jean-Philippe Caro ujawnił wówczas, że trwają prace nad prototypem sequela. Wygląda na to, że firma Ubisoft rozpatrywała wydanie drugiej odsłony gry, lecz ostatecznie doszła do wniosku, iż nie przyniesie to żadnych dochodów, a nawet spowoduje straty.
Peter Moore, szef koncernu Electronic Arts, zawtórował Guillemotowi, stwierdzając, że konsola Nintendo Wii U była dużym rozczarowaniem. Obecnie firma nie ma w produkcji żadnej gry na urządzenie japońskiej spółki. Z kolei Yves szczerze przyznał, że „musimy być pewni, że kreatywność tych gier wzbudzi odpowiednio duże zainteresowanie”, a co za tym idzie – studia Ubisoftu będą tworzyć gry na Wii U, ale równocześnie także na inne platformy sprzętowe w celu zwiększenia zysków ze sprzedaży. Wpływ na to będzie miało także to, jak konsola Nintendo spisze się w najbliższych miesiącach.
ZombiU to produkcja survival horror w konwencji FPP, którą wydano w listopadzie 2012 roku. Za stworzenie tytułu odpowiada studio Ubisoftu w Montpellier (seria Rayman, Beyond Good & Evil, Peter Jackson’s King Kong). Gra zebrała bardzo dobre opinie zarówno wśród graczy, jak i krytyków – w serwisie Metacritic średnia ocen wynosi 77%, ale to nie wystarczyło, by zachęcić zbyt wielu odbiorców do zakupu produktu. ZombiU może poszczycić się nie tylko mrocznym, przygnębiającym klimatem, ale także rozbudowanymi opcjami sieciowymi. W zabawie wziąć udział mogło maksymalnie czterech graczy.
Niestety, nie podano żadnych wyników sprzedaży ZombiU, więc nie wiemy, jak bardzo przewidywania firmy minęły się z rzeczywistymi osiągnięciami gry w sklepach.