Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 29 maja 2012, 11:35

autor: Marcin Skierski

Zobacz silnik CryEngine 3 z realistycznym modelem fizyki i zniszczeń

Silnik CryEngine 3 ma duże możliwości nie tylko w zakresie generowania oprawy graficznej, ale także w kwestii fizyki i modelu zniszczeń. Zespół BeamNG zaprezentował działanie technologii firmy Crytek, pokazując crash testy wirtualnego samochodu.

W sieci pojawił się film prezentujący możliwości silnika CryEngine 3 w zakresie fizyki. Materiał został ujawniony przez zespół BeamNG, odpowiedzialny za darmową grę Rigs of Rods, symulującą zachowanie się i destrukcję różnych pojazdów.

Na wspomnianym materiale możemy zobaczyć właśnie m.in. realistyczny model zniszczeń samochodu. Wirtualny pojazd jest poddawany tzw. crash testom, które przy wykorzystaniu silnika CryEngine 3 wyglądają bardzo efektownie. Warto również zwrócić uwagę na pracę zawieszenia samochodu – da się wyczuć niemal każdą nierówność terenu.

Twórcy zastrzegają, że prace nad wykorzystaniem możliwości CryEngine 3 są prowadzone na bardzo wczesnym etapie. W związku z tym należy przymknąć oko na wszelkie błędy związane z detekcją kolizji, czy różnymi efektami graficznymi, których notabene nadal jest bardzo niewiele. W opisie filmu pojawia się również informacja o elastyczności silnika – równie dobrze podobnej destrukcji można by poddać ciężarówki, samoloty, łodzie, pociągi, helikoptery, a nawet czołgi.

Twórcy darmowej gry Rigs of Rods korzystają z autorskiego systemu Beam odpowiedzialnego za fizykę, ale jednocześnie wspierają się możliwościami silnika CryEngine 3. Połączenie tych dwóch technologii pozwoliło na uzyskanie efektu widocznego na powyższym filmie. Licencję na CryEngine 3 wykupiło wielu deweloperów – w tym rodzime studio City Interactive, które wykorzysta ten silnik graficzny m.in. w grach Sniper: Ghost Warrior 2 oraz Enemy Front.