autor: Maciej Żulpo
Zobacz gameplay z Resident Evil VII Teaser: Beginning Hour
Nowego gameplayu doczekało się demo siódmej odsłony serii Resident Evil, zapowiedzianej podczas tegorocznych targów E3. Fragment rozgrywki sugeruje, że gra może skupić się na zjawiskach paranormalnych, czemu jednak przeczą twórcy.
Do sieci trafił gameplay z dema Resident Evil VII: Biohazard, czyli nowej odsłony kultowego survival horroru od firmy Capcom zapowiedzianej podczas tegorocznych targów E3. Wersję demonstracyjną, nazwaną Resident Evil VII Teaser: Beginning Hour, ograć mogą subskrybenci usługi PlayStation Plus. Czterdziestominutowy fragment rozgrywki przybliża atmosferę produkcji i nowy sposób prowadzenia narracji, a także prezentuje oprawę audiowizualną.
Rozgrywka – zarówno pod kątem mechaniki, jak i paranormalnego klimatu – wyraźnie odbiega od tego, do czego przyzwyczaiły graczy poprzednie odsłony, na myśl przywodząc produkcje pokroju Outlasta. Twórcy gry uspokajają jednak, że obawy dotyczące radykalnej zmiany kierunku, w jakim podąża seria, są bezpodstawne. Jak twierdzi Koshi Nakanishi:
Demo nie jest integralną częścią gry. Próbujemy nim raczej pokazać graczowi, że przy produkcji wciąż – ponad wszystko inne – stawiamy na horror. […] Wiemy dobrze, że filarami serii w jej ponad dwudziestoletniej historii są horror, eksploracja, rozwiązywanie zagadek logicznych, odpowiednie zarządzanie ekwipunkiem i walka z nieprzyjaciółmi. Chcieliśmy się jednak skupić przede wszystkim na dwóch pierwszych aspektach, czyli horrorze i eksploracji. Naszym zdaniem to one powinny stanowić fundament pod budowę reszty doświadczenia. […] Zadaliśmy sobie pytanie: „Jak sprawić, by podczas obcowania z Resident Evil VII grający odczuwali strach tożsamy z tym, którego doświadczali podczas ogrywania pierwszej odsłony serii z 1996? […]”. Odpowiedź przyczyniła się do wprowadzenia w grze zmian widocznych w demie.
Deweloperzy zapewnili ponadto, że nowy Resident Evil zachowuje fabularną ciągłość z poprzednimi częściami, dlatego nie można nazywać go rebootem. Natomiast wprowadzenie zmian obejmujących m.in. zastosowanie pierwszoosobowej perspektywy, licznych jumpscare’ów i dominację zamkniętych lokacji uzasadnili chęcią wzbudzania w graczu większego strachu – szczególnie podczas stosowania gogli wirtualnej rzeczywistości, z którymi Biohazard będzie w pełni kompatybilny.
Premiera gry ma nastąpić 24 stycznia 2017 roku na pecetach, Xboksie One i PlayStation 4.